Artykuły z działu

Przeglądasz dział ZEGARKI (id:53)
w numerze 03/2012 (id:108)

Ilość artykułów w dziale: 1

Bestsellery sprzedażowe

Rosnąca sprzedaż kolorowych, plastikowych zegarków nie powoduje, że spada zainteresowanie klientów klasycznymi modelami czasomierzy. Właściciele salonów zegarmistrzowskich podkreślają, że klienci najchętniej sięgają po zegarki tradycyjne o widocznym cyferblacie i skórzanych paskach.

 

Najlepiej sprzedają się męskie, klasyczne czasomierze. Klienci przeznaczają na nie od 500 do 1500 złotych.

 

Elegancki zegarek

– Wciąż jedynym powszechnie akceptowanym rodzajem męskiej biżuterii jest elegancki zegarek – zauważa Marian Kwiatkowski, właściciel salonu zegarmistrzowskiego. – Uważa się, że każdy mężczyzna powinien posiadać markowy czasomierz – dodaje. Klienci polskich salonów zegarmistrzowskich zdają się potwierdzać tę teorię. W sklepach najczęściej decydują się na zegarki klasyczne. – Chętnie kupowane są zegarki na czarnych, skórzanych paskach o wyraźnych, dużych kopertach – zauważa Marian Kwiatkowski. – Najchętniej kupowane są czasomierze z kopertą w kolorze srebra – dodaje. Właściciele salonów zegarmistrzowskich podkreślają, że najważniejszą rolę przy wyborze zegarka odgrywa cena. Polacy zazwyczaj przeznaczają na zakup zegarka tysiąc złotych. Najczęściej wybierane są zegarki o okrągłych kopertach. – Klienci decydują się także na zegarki o prostokątnych lub beczkowatych kopertach – zauważa Marian Kwiatkowski. – Inne modele zegarków nie cieszą się popularnością wśród klientów w Polsce – dodaje. Warto zauważyć, że klienci stawiają na zegarki elektroniczne, mimo że zegarek mechaniczny jest uznany za bardziej prestiżowy. Sytuacji nie zmienia fakt, że niektóre firmy, szczególnie szwajcarskie, oferują klientom tylko zegarki mechaniczne. Mimo to Polacy najprawdopodobniej z powodu ceny wybierają zegarki elektroniczne. Polacy najczęściej decydują się na zegarki z koperty wykonanej ze stali szlachetnej. Coraz częściej wybierane są także te, do których produkcji wykorzystano tytan. Najbardziej wymagający klienci wybierają czasomierze wykonane ze złota i platyny. Najrzadziej wybieranym metalem szlachetnym, który użyty jest w produkcji koperty zegarka, jest srebro. – Panuje reguła, że im elegantszy zegarek, tym lepiej – zauważa Marian Kwiatkowski. – Można powiedzieć, że klasyczny zegarek jest zegarkiem pierwszego wyboru – dodaje. Właściciele salonów zegarmistrzowskich podkreślają, że coraz częściej pojawiają się w Polsce klienci, którzy przeznaczają na zakup czasomierza powyższej dziesięciu tysięcy złotych i oni również przede wszystkim decydują się na zegarki tradycyjne. – Drogi, markowy zegarek rzadko kiedy jest ekscentryczny – zauważa Marian Kwiatkowski. – Szwajcarskie zegarki są zazwyczaj wybierane przede wszystkim ze względu na tradycyjne wzornictwo – dodaje.

 

Liczy się marka producenta

Dla Polaków liczy się marka producenta zegarków. Dużą popularnością wśród klientów cieszą się zegarki sygnowane logo Calvina Kleina i Armaniego. – Klienci doceniają markę Citizen oraz Pierre Cardin – mówi Marian Kwiatkowski. – Zegarki sygnowane logo szwajcarskich firm z racji swojej ceny nie są szczególnie popularne w Polsce – dodaje. Polacy najczęściej decydują się na zegarki firm „ubraniowych”. – Polacy za markowe uważają zegarki, które stworzone zostały przez firmę o uznanej pozycji na rynku – mówi Marian Kwiatkowski. – Stąd też dużym powodzeniem cieszą się także zegarki sygnowane logo Tommy Hilfiger – dodaje.

 

Kobiecość na topie

W segmencie zegarków damskich również dość dobrze sprzedają się klasyczne czasomierze. – Kobiety wybierają zegarki tradycyjne, czy delikatne zegarki umieszczone na stylowych, biżuteryjnych bransoletach – mówi Marian Kwiatkowski. – Damskie czasomierze wyróżniają się na tle męskich oryginalnością kruszców użytych do ich stworzenia – dodaje. W polskich salonach jubilerskich dobrze sprzedają się czasomierze, w których cyferblat wykonany został z masy perłowej. – Damskie modele wykonane są z najdroższych metali szlachetnych, takich jak złoto czy platyna – zauważa Marian Kwiatkowski. – Jednak największym zainteresowaniem kupujących cieszą się te wykonane ze srebra i wspomnianej już masy perłowej – dodaje. Podobnie jak w przypadku męskich czasomierzy, także kobiety stawiają na tradycyjne rozwiązania. Decydują się przede wszystkim na czasomierze z okrągłą bądź beczkowatą kopertą.

 

Zachowawczość w zakupach

Polacy wybierając zegarek decydują się głównie na zegarek klasyczny. – Klienci salonów zegarmistrzowskich przeznaczając niejednokrotnie ponad tysiąc złotych na zakup zegarka chcą posiadać model ponadczasowy, który będzie pasował do wszystkiego – mówi Marian Kwiatkowski. Na polskim rynku zegarmistrzowskim można zauważyć tendencję, że im droższy model zegarka, tym bardziej klasyczny. Warto jednak zauważyć, że nie jest to tylko specyfika naszego rynku.