Artykuły z działu

Przeglądasz dział PANORAMA (id:47)
w numerze 01-02/2009 (id:74)

Ilość artykułów w dziale: 7

Etnologia znowu wraca do mody

Muzeum w Dallas w Teksasie postanowiło nawiązać do powracającej na salony mody i przedstawiło szerokiej publiczności etruską sztukę złotniczą. Na wystawie znalazły się okazy, do których nawiązywali znani projektanci, m.in. Louis Vuitton. Ekspozycja będzie otwarta dla odwiedzających do 17 maja, ale już cieszy się wielkim zainteresowaniem.

Nowoczesne z duszą

Z okazji 120. urodzin marki Atlantic na polski rynek zostały wprowadzone dwa nowe modele zegarków o niecodziennym wyglądzie, który nawiązuje do zamierzchłych czasów. – To prawdziwe limitowane rarytasy dla koneserów – mówi Jarosław Guzek, Brand Manager marki Atlantic. Pierwszy z nich to Atlantic Worldmaster 1888 Limited Editio, unikatowy egzemplarz, który wykonany został na wzór modelu tej marki z lat 50. Dopełnieniem jego wyjątkowego charakteru jest oryginalny szwajcarski mechanizm z 1958 roku. Drugi to Worldmaster Limited Editio, który istnieje w zaledwie 120 egzemplarzach na świecie.

Oryginalna forma na walentynki

Apart zaprezentował kolekcję srebrnej biżuterii ARTE. Biżuteria wytwarzana jest ręcznie z zastosowaniem zarówno tradycyjnych, jak i specjalistycznych technik jubilerskich, dzięki czemu zaskakuje nieszablonową, nowoczesną stylistyką. Srebro użyte do stworzenia kolekcji wymusza zastosowanie dla każdego modelu indywidualnych metod wytwórczych. Powierzchnie srebra wykańczane są ręcznie, aby zyskać niepowtarzalne formy, a każdy projekt opracowywany jest indywidualnie.

Na podbój Chin

Tegoroczny marzec upłynie pod znakiem targów, nie tylko naszych rodzimych, które odbędą się w Gdańsku, ale także tych azjatyckich. Od 4 do 8 marca w Hongkongu będzie odbywała się impreza branżowa HKTDC Hong Kong International Jewellery Show 2009. Targi te zaliczane są do trzech największych na świecie wydarzeń w branży jubilerskiej. Od pięciu lat są jednym z głównych miejsc, w których można zakupić najnowsze produkty i odświeżyć kontakty handlowe.

Organizatorzy Targów HKTDC postawili sobie za cel stopniowe stawanie się platformą do wymiany poglądów oraz miejscem nawiązywania kontaktów handlowych. W tym roku na odwiedzających czekają nowe inicjatywy, takie jak Treasury of Carving, wystawa grawerowanych ozdób z nefrytu, kamieni szlachetnych i półszlachetnych, koralu, bursztynu i cennych metali, w tym złota i srebra, oraz Hall of Fame, sala poświęcona znanym międzynarodowym markom, cenionym za jakość i kreatywność. W czasie targów odbędą się trzy ważne aukcje: Paspaley Pearl Auction, Robert Wan Tahiti Perles Auction oraz Alrosa Diamond Auction.

HKTDC Hong Kong International Jewellery Show 2009 to miejsce dla każdego z branży jubilerskiej, kto chce osiągnąć sukces w biznesie

Różowe złoto dla mężczyzn

Firma TIMEX wprowadziła na rynek nową kolekcję męskich zegarków wykonanych ze złota. Z różowego kruszcu zrobiono detale tarczy i finezyjne zdobienia wokół koperty, czyli akcenty, które nadają zegarkom lekkości, zmysłowości i elegancji. Timex oferuje dwa modele inkrustowane różowym złotem – na bransolecie ze stali nierdzewnej oraz na czarnym, skórzanym pasku.

Gdańsk wita AMBERIF

Po raz szesnasty odbędą się w Gdańsku Międzynarodowe Targi Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich AMBERIF. Od 11 do 14 marca na 6 tys. zarejestrowanych gości czekać będzie ponad 450 wystawców z dziewięciu krajów.
Amberif to największe targi bursztynu na świecie, a także wiodące targi biżuterii w Europie Środkowo-Wschodniej.

Gościem specjalnym targów będzie amerykańska projektantka biżuterii Barbara Westwood, która zaprezentuje kolekcję biżuterii wykonaną z polskiego bursztynu. Podczas tegorocznych targów odwiedzający znajdą srebrną i złotą biżuterię z bursztynem, biżuterię wykonaną z platyny, zegary i zegarki oraz diamenty. Całości dopełni pawilon techniczny z szeroką gamą produktów do produkcji jubilerskiej, narzędzi, maszyn, półfabrykatów oraz surowców.

W tym roku nie zabraknie także cyklu seminariów o szerokim spektrum zagadnień ważnych dla znawców i miłośników jubilerstwa i bursztynnictwa. Seminarium gemmologiczne zorganizuje Stowarzyszenie Rzeczoznawców Jubilerskich we współpracy z Wysoką Radą Diamentów z Antwerpii, sesja historyków sztuki poświęcona będzie polskiemu złotnictwu, a seminarium o bursztynie bałtyckim przygotuje Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników oraz Muzeum Ziemi PAN w Warszawie. Będzie także można podziwiać wystawy malarstwa, rysunku, ceramiki i fotografii oraz wydarzenia artystyczne.

W tym roku nie zabraknie także Wielkiej Gali Mody i Bursztynu. Jest to widowisko złożone z pokazów mody i biżuterii przygotowanych specjalnie na Amberif. Projektanci biżuterii i ubrań prezentują w nim efekty swojej współpracy. Wiele z tych projektów to prawdziwe haute couture bursztynowej mody, gdyż większość z pokazywanych prac jest przygotowana tylko i wyłącznie na ten wieczór. Wprawne oko znawcy biżuterii znajdzie w nich inspiracje przyszłych trendów i komercyjnie rozwijanych kolekcji.

Apart nagrodzony

Za zajęcie I miejsca w kategorii marek niespożywczych statuetka MARQA 2008 trafiła do firmy Apart. Nagroda przyznawana przez dziennik “Rzeczpospolita” ma być wyróżnieniem dla firm, które w danym roku odcisnęły największe piętno na polskim rynku i stały się najmocniejszymi markami w grupie.

 – Tegoroczny ranking najmocniejszych polskich marek “Rzeczpospolitej” przyniósł nam kolejny sukces – Apart zdobył I miejsce w kategorii marek niespożywczych i tym samym tytuł najmocniejszej polskiej marki w tej grupie – mówi Helena Palej, rzecznik firmy Apart. – Podobnie jak w poprzednich latach, Apart znacznie zdystansował konkurencję i uplasował się jako jedyna marka jubilerska w pierwszej setce rankingu wszystkich marek według wartości.


Adam Rączyński, wiceprezes Apart z Adamem Szejnfeldem, wiceministrem gospodarki (z prawej) i Pawłem Lisickim, redaktorem naczelnym Rzeczpospolitej (z lewej)