Artykuły z działu

Przeglądasz dział RAPORT (id:59)
w numerze 01/2017 (id:154)

Ilość artykułów w dziale: 1

pj-2017-01

Sprzedaż luksusowej biżuterii rośnie

W grudniu opublikowany został raport KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja 2016”, z którego wynika, że liczba zamożnych i bogatych Polaków w 2016 roku przekroczyła milion. Najzamożniejsi mieszkają w województwie mazowieckim, śląskim i dolnośląskim. Na dobra i usługi luksusowe Polacy wydadzą łącznie 16,4 mld zł.

pws-2017-02t-09

Z raportu wynika, że luksusowa biżuteria kupowana jest trzykrotnie częściej niż luksusowe zegarki. Jednak, jak zauważają autorzy raportu, rynek luksusowych zegarków jest jednym z najszybciej rosnących segmentów rynku dóbr luksusowych w Polsce. W latach 2010–2016 średni roczny wskaźnik wzrostu wyniósł 13 proc.

Zamożni i bogaci klienci

Autorzy raportu za zamożnego Polaka uznali osobę, która zarabia od 7,1 tys. zł brutto, za bardzo zamożnego tego, który zarabia od 10 do 20 tys. zł brutto, a za bogatego tego, który zarabia ponad 20 tys. zł. miesięcznie. Należy zauważyć, że w Polsce za zamożną uznana została osoba, która zarabia nieco ponad 1600 euro miesięcznie, a średnia płaca choćby w Niemczech wynosi 3180 euro. To oznacza, że polski rynek rozwija się niestety bardzo powoli. Optymizmem napawa jednak fakt, że wraz z bogaceniem się społeczeństwa wzrasta zainteresowanie biżuterią. Bogatsi Polacy chętnie inwestują swoje pieniądze w produkty luksusowe, przyjmując, że luksusowa biżuteria to wydatek powyżej 4900 złotych.

Sprzedaż luksusowej biżuterii w salonie

Jak podkreślają właściciele salonów jubilerskich, rzeczywiście w salonach, głównie w Warszawie, pojawiają się klienci, którzy dokonują zakupów biżuterii luksusowej, najczęściej diamentowej. Można zauważyć, że osoby, które dokonują luksusowych zakupów, chętnie wracają, aby wzbogacić swoją kolekcję o kolejny egzemplarz biżuterii diamentowej. Można powiedzieć, że zakupów luksusowej biżuterii dokonuje w Polsce ta sama grupa ludzi. Właściciele sklepów z biżuterią podkreślają, że coraz częściej pojawiają się u nich klienci zostawiający ponad 20 tysięcy złotych, jednak niejednokrotnie traktują swoje zakupy jako inwestycję w kamienie szlachetne. Swoich zakupów Polacy dokonują przede wszystkim w punktach sprzedaży umieszczonych w centrach handlowych. Na obroty mogą liczyć także właściciele salonów jubilerskich zlokalizowanych przy popularnych ulicach największych miast w Polsce. Klienci nie udają się na wielkie zakupy do salonów małych czy „niemarkowych”. Należy także zauważyć, że w polskich salonach zakupów dokonują turyści, którzy inwestują swoje pieniądze w dobra luksusowe w naszym kraju.  Karol