Artykuły z działu

Przeglądasz dział AKTUALNOŚCI (id:116)
w numerze 01/2017 (id:154)

Ilość artykułów w dziale: 9

pj-2017-01

Karnawał z GUESS

pws-2017-02t-08Na polskim rynku jubilerskim pojawiła się karnawałowa kolekcja zegarków GUESS Glitter Girl.

Wspólny mianowniki nowej kolekcji amerykańskiego domu mody to przede wszystkim blask. Połyskujące paski i świecące się niczym rozsypany brokat tarcze czasomierzy. W Polsce dostępne są 3 modele – W0823L8, W0823L7 i W0823L2. Dwa pierwsze wyróżniają się srebrnym, skórzanym paskiem przypominającym stalową bransoletę. GUESS Glitter Girl W0823L8 to modne, zimowe połączenie wspomnianego srebra z kopertą w kolorze niebieskim. W zegarku W0823L7 kolor niebieski zastąpiono natomiast rozchwytywanym różowym złotem. Trzeci model – W0823L2 został przygotowany na czarnym, skórzanym, lakierkowym pasku zestawionym ze stalową kopertą. W całej kolekcji najbardziej jednak hipnotyzują tarcze zegarków. Są nie tylko bogato zdobione kryształami różnej wielkości, ale również zaprojektowane w tonacji ombre, która dodatkowo uwypukla połysk i splendor linii Glitter Girl. Przepych dopełniają kryształy okalające kopertę oraz duże, błyszczące logo GUESS wkomponowane na każdym czasomierzu.

Branżowy program promocji branży moda polska – przemysł jubilerski

Przedsiębiorstwa mikro małe i średnie prowadzące działalność na terytorium

Rzeczpospolitej Polskiej, posiadające w dokumencie rejestrowym przynajmniej jeden z następujących kodów PKD – 32.12.Z (Produkcja wyrobów jubilerskich i podobnych), 32.13.Z (Produkcja sztucznej biżuterii i wyrobów podobnych), 74.10.Z (Działalność w zakresie specjalistycznego projektowania) – mogą ubiegać się o dofinansowanie z poddziałania 3.3.3. Dotacja przeznaczona jest dla przedsiębiorstw: posiadających innowacyjny produkt/usługę (markę produktową, która ma szanse stać się marką globalną, rozpoznawalną na rynkach zagranicznych). Dodatkowo punktowane będą firmy: posiadające udział eksportu w sprzedaży ogółem oraz prowadzące działalność badawczo-rozwojową. Można uzyskać dofinansowanie na: udział w targach zagranicznych; udział w indywidualnych misjach wyjazdowych, udział w grupowych misjach wyjazdowych, organizację przyjazdowych misji gospodarczych, usługi szkoleniowe, udział w seminariach, usługi doradcze oraz działania promocyjno- informacyjne. Poziom dofinansowania: od 50 proc. do 85 proc. a kwota dofinansowania wynosi milion złotych. 

Polska biżuteria w Pekinie

Polacy mają jeszcze szansę skorzystać z możliwości zaprezentowania swoich wyrobów jubilerskich podczas III edycji Polskiego Pawilonu jubilersko-bursztynniczego w ramach 7. edycji Beijing International Jewelry Fair 2017 w Pekinie.

Targi odbędą się w terminie 6–11 kwietnia 2017 r. w China International Exhibition Centre. Organizatorem Polskiego Pawilonu są Międzynarodowe Targi Gdańskie SA w partnerstwie z firmą Beijing Heliview Int’l Exhibition Co. Beijing International Jewelry Fair jest jednym z trzech największych wydarzeń targowych branży jubilerskiej w pierwszej połowie roku. W ostatniej edycji targów udział wzięło ponad 1500 firm, a odwiedziło je ponad 50 tys. gości i kupców z 34 krajów, w tym z Chin. Zakres tematyczny targów obejmuje m.in. złotą biżuterię, biżuterię platynową, srebrną biżuterię, perły, koral i kamienie jubilerskie. Koszt uczestnictwa w targach za stoisko 9m² to 3600 dolarów brutto + 300 dolarów opłaty rejestracyjnej. Szczegółowe informacje dotyczące targów można znaleźć na oficjalnej stronie: http://en.bj-jewelryexpo. com 

Targi Inhorgenta Munich

pws-2017-02t-07Przez cztery dni Monachium będzie stolicą biżuterii i zegarków za sprawą odbywających się w terminie 18-21 lutego targów Inhorgenta Munich. Organizatorzy spodziewają się 30 000 kupców z 75 państw. Największą grupę będą stanowić odwiedzający z Niemiec, Austrii, Włoch, Szwajcarii, Holandii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii. Swoją ofertę zaprezentuje ponad 900 wystawców. Atrakcją tegorocznych targów będzie pokaz biżuterii.

Minerały w Warszawie

pws-2017-02t-06Od 4 do 5 marca 2017 w Pałacu Kultury i Nauki rozpocznie się największa w Polsce, i jednocześnie jedna z największych w Europie, dwudniowa giełda biżuterii i minerałów. Impreza Warsaw Mineral Expo ma bogatą ponad dwudziestopięcioletnią tradycję, a jej powierzchnia to 8000 m2. Imprezę odwiedza corocznie blisko 20 000 osób z całej Europy. Są na niej obecne największe firmy z branży jubilersko-mineralogicznej, łącznie ponad czterystu wystawców.

Kolaboracja BABY-G i HELLO KITTY

pws-2017-02t-05Najbardziej uwielbiana na świecie kotka stała się motywem przewodnim nowej kolekcji zegarków BABY-G. Wymyślona przez japońską spółkę Sanrio w 1974 roku postać, nieprzerwanie rozkochuje kolejne pokolenia ubarwiając swoją obecnością m.in. gry komputerowe, ubrania, gadżety, bajki, a nawet auta. Nic więc dziwnego, że to właśnie HELLO KITTY została „twarzą” nowej linii zegarków BABY-G, które tak samo jak ona cieszą się niesłabnącą popularnością wśród młodych fanek.

Kolaboracyjny model powstał na bazie BABY-G z serii BA-120 i wykorzystuje wzór słynnego graffiti z lat 70., które przyczyniło się do popularyzacji HELLO KITTY. Ten czarno-czerwony motyw znalazł się na tarczy, na pasku białego zegarka oraz na metalowym pudełku. BABY-G BA-120KT, jak każdy model z tej serii posiada unikalny system wstrząsoodporny, dzięki czemu to jeden z najtrwalszych zegarków na świecie. Inspirowany sportowym, luźnym stylem wyposażony jest w takie funkcje jak stoper, timer, czas światowy, automatyczny kalendarz oraz podświetlenie pozwalające na odczytanie godziny w ciemności. Warto dodać, że dzięki wodoszczelności równej 100m w BABY-G BA-120KT można swobodnie pływać. Cena zegarka to 769zł.

Zarząd BRIJU przyjął politykę dywidendową

Notowana na GPW jubilerska spółka BRIJU przyjęła politykę dywidendową. Począwszy od zysku za rok 2017, zarząd będzie rekomendować Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy wypłatę dywidendy w wysokości do 50 proc. zysku netto realizowanego przez segment detaliczny.

Segment detaliczny wyrobów jubilerskich – sklepy jubilerskie, osiągnął już trwałą rentowność i generuje dodatnie, stabilne przepływy operacyjne. Dzięki temu BRIJU może rozpocząć dzielenie się zyskami z działalności ze swoimi akcjonariuszami. – Realizowana przez nas strategia dynamicznego rozwoju sieci sklepów jubilerskich okazała się dużym sukcesem. Mamy już dobrą pozycję na rynku i możemy kontynuować rozwój, a jednocześnie rozpocząć dzielenie się zyskiem z akcjonariuszami BRIJU – mówi Przemysław Piotrowski, prezes BRIJU. Obecnie BRIJU posiada 45 salonów i w tym roku planuje otwarcie kolejnych kilkunastu placówek. Grupa ma już umowy na około 10 nowych otwarć w 2017 r. oraz pierwsze umowy na otwarcia w 2018 r. W 2016 r. BRIJU otworzyło 15 nowych salonów pod własną marką, dzięki czemu na koniec roku łączna powierzchnia sklepów wzrosła do 3,1 tys. mkw. z 2,2 tys. mkw. na początku roku. Ostatnim otwartym w zeszłym roku salonem był lokal w centrum handlowym „Sonata Park” w Sochaczewie. Wcześniej BRIJU otworzyło salony m.in. w Szczecinie, Poznaniu, Katowicach, Gliwicach i Mysłowicach. Na 2017 r. zaplanowano otwarcia nowych sklepów m.in. w Warszawie, Krakowie, Cieszynie i Tychach. 

Przed nami Gdańsk

22 marca w gdańskim Centrum Wystawienniczo-Kongresowym AMBEREXPO rozpocznie się 24. edycja Międzynarodowych Targów Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich AMBERIF.

pws-2017-02t-04

To najważniejsza na świecie wystawa bursztynu. Nowe wzory i trendy w biżuterii zaprezentuje ponad 480 firm z 14 krajów. Organizatorzy spodziewają się ponad 7 tysięcy odwiedzających z całego świata – głównie z Polski, Rosji, Niemiec, Chin, Wielkiej Brytanii, USA, Łotwy, Czech, Litwy i Ukrainy, Danii, Szwecji, Austrii, Węgier, Finlandii, Francji oraz Włoch. Punktem kulminacyjnym będzie wieczorna Gala Bursztynu i Mody AMBER LOOK Trends & Styles 2017.

Biżuteria i wiedza

Podczas targów zaprezentowana zostanie biżuteria z bursztynem, maszyny i narzędzia jubilerskie. Klienci będą mieli okazje uzupełnić asortyment, zapoznać się z najnowszym wzornictwem, uczestniczyć w seminariach poświęconych bursztynowi. Targi AMBERIF to jedno z najważniejszych miejsc spotkań branży jubilerskiej. Wydarzeniem wyznaczającym nowe kierunki rozwoju jest Międzynarodowy Konkurs na Projekt Biżuterii z Bursztynem Amberif Design Award 2017, w tym roku pod hasłem „Peryferia”. Konkurs ma charakter otwarty – udział biorą w nim projektanci, artyści, twórcy i studenci szkół artystycznych. Ich artystyczne poszukiwania ocenia międzynarodowe jury.

Imprez y towarz ysz ące

Targom towarzyszyć będzie także Gala Bursztynu i Mody AMBER LOOK Trends & Styles, organizowana przez Międzynarodowe Targi Gdańskie SA, od lat jest jednym z najbardziej spektakularnych wydarzeń będącym ozdobą targów AMBERIF. Gala pełni rolę haute couture bursztynowej mody, prezentując autorskie kolekcje polskich twórców biżuterii z bursztynem i kamieniami jubilerskimi w połączeniu z kolekcjami kreatorów mody. – „Fashion” inaczej postrzega bursztyn niż jubilerzy i ta wymiana myśli między branżami jest bezcenna – podkreśla Michał Starost, dyrektor artystyczny przedsięwzięcia.

Ucieleśnienie japońskiej technologii i rzemiosła

W 1996 roku japońscy inżynierowie zaprezentowali pierwszy model zegarka G-SHOCK z elitarnej kolekcji MISTER G. Kolekcji, która zrodziła się z pasji do piękna, doskonałości oraz perfekcyjnego połączenia tradycyjnego rzemiosła z japońską technologią. Każdy szczegół czasomierzy MR-G jest wyjątkowy i spektakularny, a całość projektu to arcydzieło sztuki zegarmistrzowskiej. Z okazji dwudziestolecia wprowadzenia kolekcji, G-SHOCK z dumą przedstawia jubileuszowy model MISTER G MRG-G1000HG wypuszczony na cały świat w ilości zaledwie 300 sztuk.

pws-2017-02t-03

Już na pierwszy rzut oka widać, że zegarek kryje w sobie niezwykłą historię i bezprecedensowy styl. W oryginalny sposób łączy dwa kolory – złoto oraz rzadko spotykany w zegarmistrzostwie indygo. Ten barwny romans stanowi wyszukane preludium dla całej opowieści. Nowy MR-G to absolutny hołd dla sztuki rzemiosła. Do projektu bowiem inżynierowie marki wybrali tradycyjną, japońską technikę obróbki metalu zwaną tsuiki. Metoda polega na długotrwałym ręcznym uderzaniu młotkiem w metal, który w wyniku tego działania uzyskuje bardzo wysoki połysk i charakterystyczną nieregularną teksturę podkreślającą szyk, kunszt i elegancję. Każdy z 300 limitowanych czasomierzy MRG-G1000HG własnoręcznie poddał obróbce Brihou Asano. G-SHOCK MISTER G MRGG1000HG jest uosobieniem dojrzałości, którą zdobyli inżynierowie i twórcy marki. Utożsamia to, co kryje się w japońskiej sile opartej na łączeniu rewolucyjnych technologii z absolutnym przywiązaniem i oddaniem dla tradycji. Symbioza tych, na pozór, wykluczających się wartości stanowi o klasie nie tylko samego zegarka, ale przede wszystkim całej marki. Zegarek dostępny wyłącznie na zamówienie w sieci salonów Time Trend. Cena 37900 zł