PORTAL » Z ŻYCIA BRANŻY – POLSKA

Jubinale Poznań

Na targowej mapie Polski pojawiła się nowa impreza wystawiennicza – Jubinale Poznań. Ich pierwsza edycja odbędzie się w dn. 24-26 lutego w Poznań Congress Center i skupi ponad 60 wystawców, głównie firmy oferujące biżuterię złotą i srebrną. W założeniu targi JUBINALE Poznań mają charakter czysto biznesowy – celem jest stworzenie…

Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

MATERIAŁ PARTNERA: Pomysł na biznes – automatyczne skrytki depozytowe

Rozwój pozabankowej oferty dostępu do skrytek depozytowych nowym trendem w Europie Obserwowany w Europie wzmożony popyt na złoto sprawił, iż wielu znanych na rynku graczy oferujących monety i złoto inwestycyjne postanowiło wyjść naprzeciw potrzebom swoich Klientów i poszerzy swoją ofertę o usługę przechowywania tego kruszcu. Decyzję taką ułatwiły im w…

Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Zegarki tylko dla elity

Rynek zegarmistrzowski w Polsce zmienił się diametralnie. Z mapy zniknęły salony zegarmistrzowskie, a zegarmistrzowie w olbrzymiej większości odeszli na emeryturę. Sprzedaż zegarków przeniosła się do sieci i zajmują się nią przede wszystkim platformy sprzedażowe spoza naszego kraju. W centrach handlowych zamykane są kolejne salony zegarmistrzowskie, a te które zostają, podejmują…

04/2022, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA, ZEGARKI

MATERIAŁ PARTNERA: Międzynarodowe Targi Złotej Biżuterii IEG

Od 7 do 10 maja w Arezzo, we Włoszech odbywać się będą Międzynarodowe Targi Złotej Biżuterii IEG. W czasie czterodniowej imprezy swoje wyroby jubilerskie zaprezentują najważniejsi włoscy producenci biżuterii, artyści, sprzedawcy maszyn i narzędzi dedykowanych dla branży złotniczej. 41. edycja targów to okazja do zapoznania się z włoskim designem, zakupem…

Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Popandemiczny rynek zegarmistrzowski

Rynek zegarmistrzowski w czasie pandemii i po niej zmienił się diametralnie. Klienci zaczęli poszukiwać zegarków, które ułatwiają im funkcjonowanie w świecie wirtualnym, a także stawiać na marki zegarmistrzowskie, które realizują strategię zrównoważonego rozwoju. Na znaczeniu zyskał także rynek wtórny, który jeszcze kilka lat temu ogrywał marginalną rolę. Sprzedaż zegarków niemal…

02/2022, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA, ZEGARKI

Paszport dla kosztowności

Sprzedaż biżuterii wykonanej ze złota i kamieni szlachetnych rośnie. W III kwartale 2021 klienci na całym świecie kupili 433 ton złota w biżuterii. Jak możemy przeczytać w raporcie Światowej Rady Złota, oznacza to wzrost o 33 proc. względem analogicznego okresu w roku ubiegłym. Te informacje mogą cieszyć i napawać optymizmem…

04/2021, TEMAT MIESIĄCA, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Miniaturyzacja i automatyzacja

narzędzia i maszyny jubilerskie są stale udoskonalane, aby spełnić oczekiwania producentów biżuterii. z roku na rok stają szybsze i wydajniejsze. Teraz przyszedł czas na ich miniaturyzację. Niemal wszyscy producenci sprzętu jubilerskiego dostrze- gli potrzebę dostosowania maszyn jubilerskich do nowych wymagań klientów, którzy poza jakością i funkcjonalnością kupowanego sprzętu, oczekują także…

01/2021, PRODUKT, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Samotna i szczęśliwa z obrączką na palcu

Na polski rynek jubilerski dotarła moda na pierścionki i obrączki kupowane przez singielki Bycie samotną kobietą nie musi się już wiązać z kompleksami względem mężatek, na których palcach znajduje się obrączka. Kobiety niezależne same sobie kupują upragnioną biżuterię i z dumą prezentują biżuterię symbolizującą ich niezależność. Mieszanka mocy i piękna…

02/2020, TEMAT MIESIĄCA, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Kobieta + biżuteria musi stanowić całość

Rozmowa z Andrzejem Głodowskim, głównym projektantem biżuterii w firmie AG Design, której jest założycielem. Firma powstała w 1998 r. i od początku specjalizuje się w produkcji srebrnej biżuterii artystycznej. Artysta łączy srebro z tytanem, skórą oraz stalą i brązem. Jego inspiracja wypływa wprost z natury – w jego twórczości odnajdziemy…

04/2019, DOBRE BO POLSKIE, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Profesjonalne zdjęcie biżuterii

Rozmowa z Wojciechem Piechowskim – mistrzem złotnictwa, menedżerem produktu w firmie Komet Jewellery, fotografem z zamiłowania – o fotografii jubilerskiej Czy twórcy biżuterii powinni inwestować pieniądze w specjalistyczne aparaty fotograficzne, czy może lepiej, by zlecali wykonanie zdjęć swojej biżuterii specjalistom? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Każde z rozwiązań…

02/2019, PROBLEM BRANŻY, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Marka jubilerska mierzona jakością pudełka

Opakowania jubilerskie są jednym z podstawowych produktów marketingowych, jaki może wykorzystać salon jubilerski i producent biżuterii, aby wypromować swoją markę. To także ważne medium, za pomocą którego docieramy ze swoim przekazem do potencjalnego klienta, dlatego tak istotne jest, aby spełniało ono oczekiwania konsumentów. Popyt na spersonalizowane opakowania otwiera szansę na…

01/2019, PRODUKT, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Kamienie kolorowe

świaPowoli wraca moda na biżuterię z kamieniami kolorowymi. Klienci w salonach jubilerskich coraz chętniej wybierają pierścionki z szafirami, szmaragdami czy rubinami. Zainteresowanie klientów budzi też cytryn, opal i topaz. Na naszych oczach następuje stopniowe, acz widoczne przełamanie tendencji do kupowania jedynie diamentów. Właściciele salonów jubilerskich zauważają, że klienci chcą posiadać…

04/2018, PRODUKT, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA