Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

01/2017 | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » NUMERY » 2017 » 01/2017

01/2017

01/2017

Klejnoty i uczucia

W lutym klejnoty zalśnią w Willi Caro w Gliwicach. 17 lutego odbędzie się otwarcie wystawy, na której po raz pierwszy zaprezentowana zostanie publiczności biżuteria dawna ze zbiorów Muzeum w Gliwicach. Ekspozycja dostępna będzie dla publiczności do 31 marca 2017 roku. Jej kuratorem jest dr Dagmara Wójcik z Działu Sztuki i…

01/2017, WYSTAWA

Biżuteria z głowy

Rozmowa z Małgorzatą Podleśną-Zdunek, projektantką biżuterii Polski Jubiler: Jak biżuteria wkradła się w pani życie? Skąd wzięło się u pani zainteresowanie tą dziedziną sztuki? Małgorzata Podleśna- Zdunek: Początkowo próbowałam samodzielnie tworzyć biżuterię, ale bez znajomości warsztatu było to bardzo trudne. Znalazłam Wytwórnię Antidotum – prywatną szkołę projektowania biżuterii. Tutaj pod…

01/2017, DOBRE BO POLSKIE, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Biżuteria musi błyszczeć

Salon jubilerski to miejsce, w którym biżuteria musi zostać odpowiednio wyeksponowana. Jednak, aby tak się stało, wiele osób musi się napracować. W sklepie z biżuterią musi zostać zainstalowane odpowiednie oświetlenie, muszą stanąć gabloty, pozwalające na odpowiednią prezentację biżuterii, na podłodze musi zostać umieszczona odpowiednia wykładzina. Jednak to nie wszystko. Do…

01/2017, PRODUKT, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Informacja w sklepie

Niemal wszyscy właściciele salonów jubilerskich, poza podstawową działalnością, upowszechniają wiedzę na temat biżuterii. Są zobowiązani do przekazywania wiedzy na temat materiałów jubilerskich, autorów biżuterii, a także sposobów konserwacji zakupionych kosztowności. Moment sprzedaży jest jedynym czasem, kiedy klienci mają szansę otrzymać pełną informację na temat zakupionego produktu i należy ten czas…

01/2017, PRODUKT

Pudełko informacja o biżuterii i marce

Wydaje się, że o opakowaniach jubilerskich powiedziano już wszystko, jednak nie. Niemal w każdym sezonie pojawiają się nowe rozwiązania technologiczne, które pozwalają na lepsze wyeksponowanie biżuterii. Pomysły twórców zdają się nie mieć końca. Polacy jednak przywiązani są do klasyki. Niezwykle rzadko zamawiają do swoich salonów pudełka jubilerskie wykonane z nietradycyjnych…

01/2017, PRODUKT

Kropka nad i

Niemal każda suknia ślubna wymaga oprawy w postaci biżuterii. Przyszłe panny młode szukają dodatków w salonach jubilerskich. Jeszcze do niedawna Polki kupowały ozdoby w salonach ślubnych, ale teraz wybierają się na zakupy do jubilera. Należy zauważyć, że coraz częściej kobiety zrywają z klasyką i wybierają suknie ślubne w innym niż…

01/2017, TEMAT MIESIĄCA

Młodzi o wyrafinowanym guście

Wielu przedstawicieli branży uważa, że przyszłość leży w indywidualnym projektowaniu obrączek. Niektórzy artyści już dawno odkryli potencjał na rynku obrączek i świetnie na nim funkcjonują tworząc autorskie wzory biżuterii, jak choćby Andrzej Bielak, czy Jan Suchodolski i Marcin Gradowski. W rynku obrączek wciąż tkwi potencjał. Wzrost świadomości społeczeństwa przełoży się…

01/2017, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria na całe życie

Obrączki są rodzajem biżuterii, który towarzyszy nam przez całe życie. Większość Polaków nie przywiązuje do nich należytej uwagi. Zadawala ich produkcja masowa, wybierają najpopularniejsze i najtańsze wzory, przeznaczając na nie niewiele więcej niż 1500-1700 złotych. A w salonach jubilerskich jest w czym wybierać. Właściciele sklepów z biżuterią i galerii z…

01/2017, TEMAT MIESIĄCA

Platyna w salonie

Sprzedaż platynowej biżuterii w polskich salonach jubilerskich rośnie. Klienci, szczególnie ci najzamożniejsi, wybierają ją jako alternatywę dla białego złota. Platynowa biżuteria z racji swojej ceny najczęściej kupowana jest jako prezent bądź z okazji ślubu i zaręczyn. W Polsce niemal nie ma zakładów jubilerskich zajmujący się produkcją platynowej biżuterii. Wpływ na…

01/2017, TEMAT MIESIĄCA

Diament i cyrkonia na zaręczyny

Jeśli w salonie jubilerskim pojawia się klient chcący kupić pierścionek zaręczynowy, to niemal z całą pewnością można założyć, że będzie zależało mu na pierścionku z diamentem. W ciągu ostatnich paru lat w naszym kraju pierścionek zaręczynowy został utożsamiony z pierścionkiem z brylantem. Podstawowym kryterium wyboru stała się cena pierścionka. I…

01/2017, TEMAT MIESIĄCA

Rynek męskiej biżuterii ślubnej

W Polsce rynek biżuterii ślubnej kojarzony jest przede wszystkim z kobietami. A to duży błąd. Projektanci i producenci biżuterii ślubnej nie wykorzystują potencjału, jaki niesie ze sobą rynek męskich dodatków ślubnych. Wsalonach i sklepach z galanterią męską, a także w salonach z garniturami ślubnymi znajdujemy masową biżuterię męską, która znajduje…

01/2017, TEMAT MIESIĄCA
Strona 1 z 3123