Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

02/2015 | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » NUMERY » 2015 » 02/2015

Blask kamieni

Od 17 kwietnia do 30 sierpnia w Zamku Żupnym w Wieliczce przy ul. Zamkowej 8 będzie można uczestniczyć w wystawie Blask kamieni. Okazy mineralogiczne i kamienie ozdobne w sztuce. Wystawa organizowana jest przez Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka przy współpracy z Muzeum Mineralogicznym Uniwersytetu Wrocławskiego. Ekspozycja stwarza niecodzienną okazję do podziwiania…

02/2015, MIEJSCE

Złoty interes

Nie ma chyba bardziej niezwykłego metalu niż złoto. Od wieków rozpala wyobraźnię, budzi zachwyt, wywołuje emocje, inspiruje do działania. Cenione jest ze względu na rzadkość i piękno, ale przede wszystkim za trwałość swojej wartości. Te wszystkie cechy sprawiają, że złoto jest ciągle atrakcyjnym przedmiotem pożądania. Jak wynika z danych Światowej…

02/2015, EKONOMIA

Amber Around The World

9 twórców biżuterii i ponad 50 prac w różnych stylach i technikach oraz z użyciem bursztynu bałtyckiego, dominikańskiego i sumatrzańskiego – to zapowiedź wystawy Amber. Around the World. Wernisaż wystawy odbędzie się 26 marca o godzinie 19 w Muzeum Bursztynu, a obejrzeć będzie ją można od 25 do 28 marca…

02/2015, WYSTAWA

Biżuteria pojawia się w wyobraźni

Rozmowa z Jarosławem Westermarkiem, projektantem unikatowej biżuterii artystycznej, laureatem znaczących nagród w prestiżowych konkursach jubilerskich. Polski Jubiler: Zacznę od pytania, czym dla pana jest biżuteria? Jarosław Westermark: Odpowiem niejednoznacznie – jeśli ktoś uważa, że to co robię jest biżuterią, to sam definiuje to pojęcie. Ja po prostu robię przedmioty. Staram…

02/2015, DOBRE BO POLSKIE

Biżuterię sprzedaje zdjęcie

Poszukując wymarzonej biżuterii klienci oglądają setki obiektów biżuteryjnych. Sprawdzają parametry, wagę, odcień czy wzór wymarzonego klejnotu. W tym celu nie wybierają się do tradycyjnych salonów jubilerskich, ale siedząc wygodnie przed monitorem komputera dokonują wyboru. Podstawowym narzędziem zatem, jakim powinien posługiwać się twórca biżuterii, nie jest bynajmniej szlifierka, ale przenośne studio…

02/2015, PRODUKT

Podróż po polach Sri Lanki

Na Sri Lance handel kamieniami szlachetnymi zdominowany jest przez muzułmanów, potomków Maurów. Ich umiejętności oceny kamieni szlachetnych, a także działalność handlowa, pochodzi jeszcze z czasów, kiedy Berberowie z Afryki Północnej zdominowali rejon od Morza Śródziemnego do Oceanu Indyjskiego. Niezwykle ciekawa wydaje się kopalnia Thammannawa. Złoże znajduje się na 6°22’14.08”N i…

02/2015, GEMMOLOGIA, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Zegarek made in Poland

Rozmowa z Michałem Duninem i Maciejem Maślakiem, właścicielami firmy produkującej zegarki Błonie. Polski Jubiler: Na polskim rynku zegarmistrzowskim powstają coraz to nowe firmy. Taka sytuacja niezwykle cieszy miłośników zegarków. Skąd wziął się u państwa pomysł na produkcję polskich zegarków? Michał Dunin i Maciej Maślak: Pomysł na produkcję polskich zegarków i…

02/2015, TEMAT MIESIĄCA

Polskie marki zegarmistrzowskie

Klienci salonów zegarmistrzowskich coraz chętniej decydują się na zakup zegarków wyprodukowanych w Polsce. Mimo że ich sprzedaż jest dużo mniejsza niż zegarków szwajcarskich, to i tak cieszy fakt, że Polacy doceniają rodzime manufaktury. Niestety brak lokalnego rynku sprawia, że polska branża zegarmistrzowska nie rozwija się w zadawalająco szybkim tempie i…

02/2015, TEMAT MIESIĄCA

Dewocjonalia w cenie

W Polsce sprzedaż dewocjonaliów utrzymuje się na jednym z najwyższych w Europie poziomów. Rozpoczynający się właśnie okres pierwszych komunii świętych pozwala przypuszczać, że właściciele salonów będą mieli szansę na zwiększenie sprzedaży. Powinni zatem posiadać w swoim asortymencie wystarczającą ilość złotych i srebrnych łańcuszków, medalików oraz krzyżyków. Bardzo trudno wyobrazić sobie…

02/2015, RAPORT

Biżuteria jednorazowa

Wyzwaniem, przed jakim stoi branża jubilerska, jest dostosowanie się do wymagań stawianych przez rynek. Moda na biżuterię modową sprawia, że twórcy muszą dostosować swoją ofertę do oczekiwań klientów i wymieniać kolekcje biżuterii z sezonu na sezon. Od branży jubilerskiej wymaga się, aby sprostała zmieniającym się na rynku tendencjom, czyli komponowała…

02/2015, AKTUALNOŚCI, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Inhorgenta Munich 2015

42. edycja targów biżuterii, zegarków i lifestyle’u INHORGENTA MUNICH już za nami. Odbywające się w dniach 20-23 lutego targi przyciągnęły do stolicy Bawarii Monachium 26 tysięcy odwiedzających z 75 krajów. Ponad 30 proc. wszystkich gości stanowili kupcy spoza Niemiec. Najliczniej reprezentowane były: Austria, Szwajcaria, Włochy, Holandia, Hiszpania, Wielka Brytania i…

02/2015, AKTUALNOŚCI

Design i rzemiosło w najnowszych technologiach 3D

Na początku roku szkolnego 2014/2015 grupa młodzieży z Zespołu Szkół Plastycznych im. Jacka Malczewskiego w Częstochowie tradycyjnie już wzięła udział w stażach zawodowych organizowanych w ramach programu unijnego Leonardo da Vinci. Młodzi jubilerzy mieli okazję pracować w Pforzheim w Niemczech, w Goldschmiedeschule, jednej z najbardziej wyspecjalizowanych szkół w zakresie jubilerstwa…

02/2015, AKTUALNOŚCI
Strona 1 z 212