POLSKI JUBILER » NUMERY » 2015 » 01/2015

Polish Jewelry Market

Figures from Okręgowy Urząd Probierczy (OUP) show that, in 2013, gold consumption in Poland reached 4 tones and silver consumption reached 21,5 tones. In the long run, driven by continued increase in upscale consumption, and number of marriages, there is still a definite growth potential in Polnad’s consumer market for…

01/2015, POLISH MARKET

Polish silver art

In Polnad the art of applying silver has a long tradition. Stylistic and technological innovations have evolved hand in hand with the flow of art-historical and technical advances in other disciplines. In more recent, industrial developments, the silversmiths in Poland evolved with the times, and in recent decades Polish designers…

01/2015, POLISH SILVER

Leasing na dobry start

Podstawową przeszkodą utrudniającą lub wręcz uniemożliwiającą rozpoczęcie lub rozwijanie własnej działalności gospodarczej jest bariera finansowa. Pomimo coraz szerszej oferty usług proponowanych przez banki, nadal głównym problemem dla firm rozpoczynających dopiero swoją działalność jest brak możliwości swobodnego pozyskania środków finansowych. Główną przyczyną, dla której banki nie chcą udzielać przedsiębiorcom kredytów, jest…

01/2015, EKONOMIA

Szafir zamiast diamentu

Rozmowa ze Zbigniewem Góreckim, prezesem Firmy Jubilerskiej Górecki. Polski Jubiler: Szafirowe inspiracje to kolejna, już ósma autorska kolekcja Firmy Jubilerskiej Górecki pod hasłem Biżuteria z klasą. Państwa firma stale eksperymentuje, wprowadzając na rynek kolekcje biżuterii wykonanej zgodnie z najnowszymi trendami w modzie jubilerskiej, ale także starając się zaskoczyć odbiorców niecodziennymi…

01/2015, WYSTAWA

Historia sztucznej biżuterii

Na polskim rynku wydawniczym pojawiła się ciekawa pozycja „Biżuteria. Historia, projektanci, kolekcje” Judith Miller. Książka opisuje historię biżuterii sztucznej od początków jej istnienia. Jest to pierwsza publikacja na temat imitacji klejnotów znanej na całym świecie historyczki sztuki. W swojej publikacji autorka przedstawia historię sztucznej biżuterii od starożytności aż po czasy…

01/2015, RAPORT

Rozwijać dwie pasje – jedną bliską ciału, a drugą bliską duszy

Rozmowa z Iwoną Żelazko, projektantką biżuterii, która w 2011 roku założyła firmę Koliber art-IŻ. Jej pragnieniem jest łączenie pasji do tworzenia niekonwencjonalnej biżuterii z malarstwem. Polski Jubiler: Tworzy pani nie tylko biżuterię, jest pani także malarką. Czy fakt, że łączy pani te dwie dziedziny sztuki, ma wpływ na pani sposób…

01/2015, DOBRE BO POLSKIE

Personalizacja opakowań

Moda na personalizację wkroczyła nawet na rynek opakowań. Klienci mogą zamawiać zaprojektowane przez siebie opakowania na biżuterię. Z oferty korzystają głównie narzeczeni, którzy ofiarowują swojej wybrance pierścionek w oryginalnym opakowaniu. Naprzeciw oczekiwaniom klientów wychodzą już nie tylko producenci opakowań, ale także projektanci i twórcy, którzy tworzą pudełka na biżuterię pod…

01/2015, PRODUKT

Podróż po polach Sri Lanki

„Sri Lanka jest znana od 2 tys. lat dzięki swojej historii powiązanej z kamieniami szlachetnymi oraz produkcji kamieni jubilerskich – wyjątkowej, zarówno jeśli chodzi o jakość, jak i różnorodność. Rozważając ilości i liczne odmiany, które są teraz wydobywane, można stwierdzić, że nigdzie indziej na świecie nie występuje taka różnorodność, stężenie…

01/2015, GEMMOLOGIA

Zaobrączkowani z klasą

Właściciele salonów jubilerskich podkreślają, że stopniowo acz zauważalnie zmieniają się oczekiwania Polaków dotyczące obrączek ślubnych. Jeszcze do niedawna niemal wszyscy klienci decydowali się na zakup biżuterii, która będzie pasowała do pierścionka zaręczynowego, teraz moda powoli się zmienia i znacznie częściej wybierane są obrączki kontrastujące z pierścionkiem. Obrączki postrzegane były jako…

01/2015, TEMAT MIESIĄCA

Polki i ich brylantowe pierścionki

Wciąż najchętniej wybieranymi w polskich salonach jubilerskich pierścionkami zaręczynowymi są pierścionki z brylantami. Jak podkreślają właściciele salonów, klienci przeznaczają na ich zakup średnio dwa tysiące złotych. Warto jednak zauważyć, że w ostatnim czasie znacznie wzrosło zainteresowanie klientów pierścionkami autorskimi, które wyróżniają się swoim wzornictwem. Systematycznie rośnie także zainteresowanie pierścionkami zaręczynowymi…

01/2015, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria wyrażająca indywidualność

Rozmowa z Dorotą Pomacho-Pątkiewicz, Managing Director CEE Subsidiaries Polski Jubiler: Jesteście państwo jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek jubilerskich w Polsce. Udało się to państwu w ciągu zaledwie kilku lat. Czym można wytłumaczyć fenomen marki Pandora? Dorota Pomacho-Pątkiewicz: PANDORA znana jest na całym świecie z wysokiej jakości ręcznie wykańczanej biżuterii w…

01/2015, RAPORT

Konsolidacja branży jubilerskiej

Eksperci szacują, że obroty na rynku sięgają dziś niemal 2 mld zł. W 2014 na rynku jubilerskim funkcjonowało ponad trzy tysiące podmiotów gospodarczych, polskie urzędy probiercze ocechowały 4 tony produktów wytworzonych ze złota i ponad 21 ton produktów ze srebra. Niezmiennie niemal 60 proc. udziału w rynku pozostaje w rękach…

01/2015, RAPORT
Strona 1 z 3123