POLSKI JUBILER » NUMERY » 2012 » 02/2012

Biżuteria dla każdego

By dziubeka wprowadza na rynek biżuterię w stylu unisex – biżuterię dla niej i dla niego. Kolekcję EGO stanowią bransoletki wykonane z naturalnej skóry z metalowymi elementami. Minimalistyczna kolekcja EGO, wykonana z naturalnej skóry i metalu, stworzona została myślą o niezależnych osobach podążających za trendami, dla których liczy się zarówno…

02/2012, PANORAMA, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Sztuka złotnicza

Już tylko do 28 marca można przesyłać prace na 21. Międzynarodowy Konkurs Sztuki Złotniczej RYTUAŁ. Galeria Sztuki w Legnicy czeka na projekty, odwołujące się do archetypicznej roli biżuterii i będące refleksją nad jej funkcją. Międzynarodowy Konkurs Sztuki Złotniczej ma charakter otwarty i skierowany jest do wszystkich artystów, których zadaniem jest…

02/2012, PANORAMA

Dobre czasy dla biżuterii autorskiej

Rozmowaz Małgorzatą Kręglewską,właścicielką galeriiMARGOT STUDIOz Poznania Polski Jubiler: Jest pani od wielu lat zawodowo związana z branżą jubilerską. Jak według pani zmienił się polski rynek biżuteryjny w przeciągu kilku ostatnich lat? Małgorzata Kręglewska: Biżuteria przestała być traktowana jako drogocenny przedmiot przekazywany z pokolenia na pokolenie. Ostatnie lata to dalszy rozwój…

02/2012, LUDZIE BRANŻY

Gdańsk w przededniu targów

Na tegorocznej edycji targów AMBERIF, które rozpoczynają się już 21 marca, organizatorzy spodziewają się niemal 450 firm z Polski, Litwy, Belgii, Niemiec, Turcji, Włoch, a także kupców z ponad 40 krajów. Targi są dostępne wyłącznie dla publiczności branżowej: osób i firm związanych z handlem biżuterią, sztuką jubilerską i użytkową. Na…

02/2012, TARGI

Polacy na INHORGENCIE

Zakończyły się największe targi w Europie – INHORGENTA MUNICH. Tegoroczna edycja zgromadziła 1134 wystawców z 37 krajów. Na targi przybyło aż 30 tysięcy odwiedzających z 80 krajów. Stoiska polskich wystawców: Arek Wolski Monachijskie targi poświadczają, że branża jubilerska powoli wychodzi z kryzysu. Większość wystawców była niezwykle zadowolona z ilości oraz…

02/2012, TARGI

Rynek złota

Wydaje się, że cena złota ukształtowała się na stałym poziomie i wynosi nieco ponad 1700 dolarów za uncję. Od paru miesięcy złoto jest droższe od platyny, której cena wynosi 1680 dolarów za uncję. Dla wielu uczestników rynku wydawało się niemożliwe, aby cena złota przekroczyła cenę jeszcze do niedawna najdroższego metalu…

02/2012, RAPORT

Warsztat złotnika

Właściciele salonów jubilerskich, producenci biżuterii, a także artyści osoby tworzące biżuterię nie są w stanie obyć się bez odpowiednich maszyn i narzędzi, które ułatwiają pracę. Dążąc do stworzenia najpiękniejszej biżuterii, muszą dysponować możliwie najnowocześniejszym sprzętem jubilerskim. Zakup specjalistycznych narzędzi oraz maszyn jubilerskich zazwyczaj wiąże się z przeznaczeniem na ten cel…

02/2012, PROBLEM BRANŻY

Ślubne zakupy w salonie jubilerskim

W salonach jubilerskich sprzedaje się głównie złota biżuteria, podczas gdy w galeriach z biżuterią autorską większym zainteresowaniem klientów cieszą się ozdoby wykonane ze srebra. Można zauważyć, że polski rynek jubilerski ulega stopniowej specjalizacji – po wyroby ze złota klienci udają się do markowych salonów jubilerskich, a po srebrną biżuterię autorską…

02/2012, TEMAT MIESIĄCA

Designerskie kolekcje z hurtowni

W hurtowniach z biżuterią złotą można znaleźć biżuterię cieszącą się wielkim zainteresowaniem klientów. Niemniej właściciele hurtowni mają w swoim asortymencie nie tylko biżuterię, która już znalazła uznanie klientów, ale również tę, która cieszy się popularnością wśród klientów salonów jubilerskich w krajach zachodniej Europy. Hurtownie złota, funkcjonujące na polskim rynku, dość…

02/2012, TEMAT MIESIĄCA

Złote dewocjonalia

Dewocjonalia sprzedawane są w Polsce od wielu lat na stałym poziomie. Mimo zmieniającej się mentalności Polaków, ozdoby w postaci krzyżyków i medalików są jednym z lepiej sprzedających się rodzajów złotej biżuterii. Od lat w tym segmencie nie można mówić o negatywnych zmianach, klienci niezmiennie zainteresowani są ozdobami, które odwołują się…

02/2012, TEMAT MIESIĄCA

Użytkowe ozdoby ze złota

Bezustanna walka o klienta w polskich salonach jubilerskich sprawia, że sprzedawcy, a przede wszystkim twórcy i importerzy złotej biżuterii starają się zaskakiwać swoich klientów niekonwencjonalnymi rozwiązaniami technologicznymi. W salonach jubilerskich w całej Polsce pojawiają się złote dodatki, które coraz trudniej nazwać biżuterią. Można bowiem znaleźć w nich dodatki do telefonów…

02/2012, TEMAT MIESIĄCA

Salon ze złotą biżuterią

Złota biżuteria w salonie jubilerskich jest podstawowym asortymentem. Klienci udając się na zakupy do jubilera chcą kupować biżuterię z certyfikatami i dostawać pełną informację na temat biżuterii, w którą zamierzają zainwestować środki finansowe. Polacy przeznaczając swoje pieniądze na biżuterię, chcą nie tylko posiadać piękny przedmiot biżuteryjny, ale także chcą mieć…

02/2012, TEMAT MIESIĄCA
Strona 1 z 212