POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 (Strona 3)

Projektantka YES Magda Dąbrowska na Art & Fashion Festival

Autorka wielu kolekcji marki YES, projektantka Magda Dąbrowska była gościem warsztatów projektowania biżuterii – Fashion Jewellery. Została zaproszona przez organizatorów festiwalu, by podzielić się z uczestnikami warsztatów swoimi przemyśleniami na temat roli design’u i wzornictwa w projektowaniu biżuterii. Poznański Stary Browar po raz kolejny stał się najważniejszym miejscem świata mody…

11/2011, PANORAMA

Od młoteczka do lasera, czyli jak zrobić pierścionek?

Jedną z głównych potrzeb każdego zakładu złotniczego są narzędzia. Dobre wyposażenie zakładu daje nie tylko satysfakcję zawodową, ale też możliwość wykonywania wszystkich niezbędnych prac z zakresu naprawy i wytwarzania biżuterii. Nie można zapominać jednak, że perfekcyjną sztukę można wykonać stosunkowo prostymi, podstawowymi narzędziami. Tak jak malarz potrzebuje na stworzenie arcydzieła…

11/2011, WARSZTAT JUBILERSKI

Międzynarodowy Konkurs Złotniczy

Międzynarodowy Konkurs Sztuki Złotniczej to najważniejsze wydarzenie Legnickiego Festiwalu SREBRO. Już teraz organizatorzy zapraszają wszystkich chętnych do wzięcia w 21. edycji konkursu, który w przyszłym roku będzie nosił tytuł RYTUAŁ. Szczegółowe informacje na temat konkursu można znaleźć na stronie organizatora Galerii Sztuki w Legnicy (www.galeria. legnica.pl). Termin nadsyłania prac upływa…

11/2011, PANORAMA

Nazwisko biżuterii

Rynek jubilerski dynamicznie się zmienia. Obok salonów jubilerskich w całej Polsce możemy znaleźć galerie z biżuterią autorską. Są one miejscami, gdzie poza dokonaniem zakupów można także kontemplować sztukę. Galerie z biżuterią autorską proponują swoim klientom działa sztuki jubilerskiej wykonane przez najlepszych polskich projektantów biżuterii. A biżuteria sygnowana nazwiskiem jej twórcy…

11/2011, SKLEP

Biżuteria w nowej aranżacji

Od 30 września do 2 października wszystkie osoby zawodowo związane z branżą jubilerską miały okazję uczestniczyć w największych targach jubilerskich w Polsce – 12. edycji targów Złoto Srebro Czas. Wszystkich odwiedzających, jak również wystawców zaskoczyło zwiększenie powierzchni wystawienniczej. W tym roku bowiem targi odbywały się dwóch halach a nie jak…

11/2011, TARGI

Finansowanie transakcji handlowych

Nieodłączną częścią działalności przedsiębiorstw są zakupy surowców, materiałów i towarów a następnie sprzedaż produktów w kraju lub ich eksport za granicę. Istotną rolę w procesie wymiany handlowej z zagranicznym kontrahentem odgrywa zapewnienie odpowiednich źródeł finansowania oraz przeprowadzenie transakcji zakupu i sprzedaży w bezpieczny sposób. Wraz z rosnącą liczbą transakcji handlowych…

11/2011, RAPORT

Kolię wypożyczę

Kryzys finansowy odcisnął swoje piętno na polskim rynku jubilerskim. Jednak wraz z kryzysem pojawiły się nowe podmioty gospodarcze, które zaczęły ubiegać się o klientów salonów jubilerskich. Dynamicznie rozwinął się rynek biżuterii sztucznej, ale także zaczęły pojawiać się wypożyczalnie biżuterii, które do tej pory nie funkcjonowały w naszym kraju. W wypożyczalniach…

11/2011, PROBLEM BRANŻY

Świąteczny wystrój

Niezależnie od asortymentu sklepy przed świętami Bożego Narodzenia upodabniają się do siebie. Niemal w każdy z nich daje się usłyszeć świąteczne piosenki i zobaczyć ubrane choinki. Właściciele salonów jubilerskich powinni jednak uważać z ozdabianiem swojego salonu w okresie przedświątecznym. W marketingu sprzedażowym sprawdza się bowiem czasami zasada, że mniej znaczy…

11/2011, TEMAT MIESIĄCA

Prezent w przystępnej cenie

Okres zakupów przedświątecznych jest dla właścicieli salonów jubilerskich okresem wzmożonej pracy. W tym roku, mimo zbliżającej się do Polski drugiej fali kryzysu finansowego, sytuacja nie powinna ulec zmianie. Należy pamiętać jednak, że większym zainteresowaniem klientów cieszyć będą się tańsze i „mniejsze” wyroby biżuteryjne. Właściciele salonów jubilerskich powinni zadbać, aby w…

11/2011, TEMAT MIESIĄCA

Odpowiednie miejsce na biżuterię

Zwielokrotnienie sprzedaży biżuterii w okresie przedświątecznych zakupów łączy się nie tylko z zamówieniem asortymentu, ale przede wszystkim z odpowiednim wyeksponowaniem kosztowności. Należy pamiętać, że większość decyzji odnośnie zakupów prezentów podejmowana jest spontanicznie, dlatego też wiele zależy od ukazania towaru klientowi. Właściciele salonów jubilers k i c h powinni pamiętać, że…

11/2011, TEMAT MIESIĄCA

Zapach biżuterii

Na polskim rynku pojawiło się ostatnio wiele firm oferujących swoje usługi w zakresie aromamarkietingu. Ten mało znany w Polsce sposób sprzedaży produktów zyskał na świecie wielu swoich zwolenników. Dzięki jego zastosowaniu właściciele sklepów poszerzyli grono swoich stałych klientów. Wygląda na to, że w naszym kraju także coraz więcej podmiotów gospodarczych…

11/2011, SKLEP

11/2011

11/2011