Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

11/2011 | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 » 11/2011

Finansowanie transakcji handlowych

Nieodłączną częścią działalności przedsiębiorstw są zakupy surowców, materiałów i towarów a następnie sprzedaż produktów w kraju lub ich eksport za granicę. Istotną rolę w procesie wymiany handlowej z zagranicznym kontrahentem odgrywa zapewnienie odpowiednich źródeł finansowania oraz przeprowadzenie transakcji zakupu i sprzedaży w bezpieczny sposób. Wraz z rosnącą liczbą transakcji handlowych…

11/2011, RAPORT

Sprzedaż na raty

Właściciele salonów jubilerskich, w celu pozyskania coraz większej liczy klientów oraz dążąc do wyróżnienia się na tle konkurencji, wprowadzają w swoich sklepach możliwość kupna biżuterii na kredyt. Sprzedaż ratalna staje się coraz popularniejszą usługą oferowaną przez salony jubilerskie klientom. Na raty można kupić zarówno drogocenną biżuterię, wykonaną z szlachetnych kruszców…

11/2011, EKONOMIA

11/2011

11/2011

Kolię wypożyczę

Kryzys finansowy odcisnął swoje piętno na polskim rynku jubilerskim. Jednak wraz z kryzysem pojawiły się nowe podmioty gospodarcze, które zaczęły ubiegać się o klientów salonów jubilerskich. Dynamicznie rozwinął się rynek biżuterii sztucznej, ale także zaczęły pojawiać się wypożyczalnie biżuterii, które do tej pory nie funkcjonowały w naszym kraju. W wypożyczalniach…

11/2011, PROBLEM BRANŻY

Biżuteria dla futurystek

Rozmowa z Kingą Włodarczyk, artystką – plastykiemo pasji tworzenia biżuterii, w której fantazja i magia łączą się w sobie Polski Jubiler: Jest Pani artystką – plastykiem, grafikiem i socjologiem. Skąd wzięło się więc u Pani zamiłowanie do biżuterii? Kinga Włodarczyk, twórca biżuterii: Biżuteria towarzyszy mi od czasów dzieciństwa. Pamiętam chwile,…

11/2011, DOBRE BO POLSKIE

Czas na nowe na biżuterię

Rozmowa z profesorem Andrzejem Bossem, kierownikiem Katedry Biżuterii, prowadzącym Pracownię Form Złotniczych na Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi Polski Jubiler: Wielką popularność w polskiej branży złotniczej zyskał tzw. design, który dla wielu przedstawicieli branży przeczy idei indywidualizacji biżuterii. Z drugiej strony słychać głosy, że brakuje biżuterii przetwarzającej…

11/2011, LUDZIE BRANŻY

Świąteczny wystrój

Niezależnie od asortymentu sklepy przed świętami Bożego Narodzenia upodabniają się do siebie. Niemal w każdy z nich daje się usłyszeć świąteczne piosenki i zobaczyć ubrane choinki. Właściciele salonów jubilerskich powinni jednak uważać z ozdabianiem swojego salonu w okresie przedświątecznym. W marketingu sprzedażowym sprawdza się bowiem czasami zasada, że mniej znaczy…

11/2011, TEMAT MIESIĄCA

Od młoteczka do lasera, czyli jak zrobić pierścionek?

Jedną z głównych potrzeb każdego zakładu złotniczego są narzędzia. Dobre wyposażenie zakładu daje nie tylko satysfakcję zawodową, ale też możliwość wykonywania wszystkich niezbędnych prac z zakresu naprawy i wytwarzania biżuterii. Nie można zapominać jednak, że perfekcyjną sztukę można wykonać stosunkowo prostymi, podstawowymi narzędziami. Tak jak malarz potrzebuje na stworzenie arcydzieła…

11/2011, WARSZTAT JUBILERSKI

Design i projekty w Gdańsku

W październiku w Gdańsku miała miejsce pierwsza edycja projektu Collective Design. Jest to prezentacja projektantów, producentów oraz artystów związanych z szeroko pojętym designem. Na Collective Design swoje wyroby zaprezentowała przede wszystkim Katarzyna Kruczyńska. Projektantka ta stawia na kreatywność, bujną wyobraźnię i przekraczanie stereotypów. Podczas prezentacji ukazała swoje kolekcje biżuterii oraz…

11/2011, PANORAMA

Prezent w przystępnej cenie

Okres zakupów przedświątecznych jest dla właścicieli salonów jubilerskich okresem wzmożonej pracy. W tym roku, mimo zbliżającej się do Polski drugiej fali kryzysu finansowego, sytuacja nie powinna ulec zmianie. Należy pamiętać jednak, że większym zainteresowaniem klientów cieszyć będą się tańsze i „mniejsze” wyroby biżuteryjne. Właściciele salonów jubilerskich powinni zadbać, aby w…

11/2011, TEMAT MIESIĄCA

Nazwisko biżuterii

Rynek jubilerski dynamicznie się zmienia. Obok salonów jubilerskich w całej Polsce możemy znaleźć galerie z biżuterią autorską. Są one miejscami, gdzie poza dokonaniem zakupów można także kontemplować sztukę. Galerie z biżuterią autorską proponują swoim klientom działa sztuki jubilerskiej wykonane przez najlepszych polskich projektantów biżuterii. A biżuteria sygnowana nazwiskiem jej twórcy…

11/2011, SKLEP

Modowe motywy By dziubeka

Na polskim rynku jubilerskim miłośnicy biżuterii z metalu mogą odnaleźć coś dla siebie. Do sklepów trafiła nowa kolekcja I love By dziubeka Biżuterii Modowej By dziubeka. W kolekcji znalazły się bransoletki, kolczyki i naszyjniki z motywami ważek, motyli, ptaszków i serc. Wybierać możemy spośród złotych i srebrnych elementów łączonych z…

11/2011, PANORAMA
Strona 1 z 3123