Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

11/2011 | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 » 11/2011

Międzynarodowy Konkurs Złotniczy

Międzynarodowy Konkurs Sztuki Złotniczej to najważniejsze wydarzenie Legnickiego Festiwalu SREBRO. Już teraz organizatorzy zapraszają wszystkich chętnych do wzięcia w 21. edycji konkursu, który w przyszłym roku będzie nosił tytuł RYTUAŁ. Szczegółowe informacje na temat konkursu można znaleźć na stronie organizatora Galerii Sztuki w Legnicy (www.galeria. legnica.pl). Termin nadsyłania prac upływa…

11/2011, PANORAMA

VAT trzeba płacić niezależnie od wszystkiego

Reguły rozliczania podatku VAT nakładają na przedsiębiorcy obowiązek uiszczenia podatku niezależnie od faktu otrzymania zapłaty za wykonaną usługę lub dostarczony towar. Konstrukcja ta jest szczególnie dotkliwa w okresie kryzysu gospodarczego dla drobnych przedsiębiorców, bowiem często dopiero faktyczne otrzymanie należności pozwala im na przekazanie środków z tytułu wymaganego podatku. Warto zatem…

11/2011, PRAWO

Biżuteria w nowej aranżacji

Od 30 września do 2 października wszystkie osoby zawodowo związane z branżą jubilerską miały okazję uczestniczyć w największych targach jubilerskich w Polsce – 12. edycji targów Złoto Srebro Czas. Wszystkich odwiedzających, jak również wystawców zaskoczyło zwiększenie powierzchni wystawienniczej. W tym roku bowiem targi odbywały się dwóch halach a nie jak…

11/2011, TARGI

Peter Hoogeboom

Peter Hoogeboom jest Holendrem, który mieszka i pracuje w Amsterdamie. Ukończył Gerrit Rietveld Academy w Amsterdamie. Hoogeboom jest wielokrotnie nagradzanym artystą, otrzymał m.in. Art In Minature Award, 1st Prize Category Jewellery Design w Serbii w 2010 roku. Na swoim koncie ma także udział w wystawach grupowych oraz projektach z innymi…

11/2011, WZORNICTWO

Finansowanie transakcji handlowych

Nieodłączną częścią działalności przedsiębiorstw są zakupy surowców, materiałów i towarów a następnie sprzedaż produktów w kraju lub ich eksport za granicę. Istotną rolę w procesie wymiany handlowej z zagranicznym kontrahentem odgrywa zapewnienie odpowiednich źródeł finansowania oraz przeprowadzenie transakcji zakupu i sprzedaży w bezpieczny sposób. Wraz z rosnącą liczbą transakcji handlowych…

11/2011, RAPORT

Sprzedaż na raty

Właściciele salonów jubilerskich, w celu pozyskania coraz większej liczy klientów oraz dążąc do wyróżnienia się na tle konkurencji, wprowadzają w swoich sklepach możliwość kupna biżuterii na kredyt. Sprzedaż ratalna staje się coraz popularniejszą usługą oferowaną przez salony jubilerskie klientom. Na raty można kupić zarówno drogocenną biżuterię, wykonaną z szlachetnych kruszców…

11/2011, EKONOMIA

11/2011

11/2011

Kolię wypożyczę

Kryzys finansowy odcisnął swoje piętno na polskim rynku jubilerskim. Jednak wraz z kryzysem pojawiły się nowe podmioty gospodarcze, które zaczęły ubiegać się o klientów salonów jubilerskich. Dynamicznie rozwinął się rynek biżuterii sztucznej, ale także zaczęły pojawiać się wypożyczalnie biżuterii, które do tej pory nie funkcjonowały w naszym kraju. W wypożyczalniach…

11/2011, PROBLEM BRANŻY

Biżuteria dla futurystek

Rozmowa z Kingą Włodarczyk, artystką – plastykiemo pasji tworzenia biżuterii, w której fantazja i magia łączą się w sobie Polski Jubiler: Jest Pani artystką – plastykiem, grafikiem i socjologiem. Skąd wzięło się więc u Pani zamiłowanie do biżuterii? Kinga Włodarczyk, twórca biżuterii: Biżuteria towarzyszy mi od czasów dzieciństwa. Pamiętam chwile,…

11/2011, DOBRE BO POLSKIE

Czas na nowe na biżuterię

Rozmowa z profesorem Andrzejem Bossem, kierownikiem Katedry Biżuterii, prowadzącym Pracownię Form Złotniczych na Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi Polski Jubiler: Wielką popularność w polskiej branży złotniczej zyskał tzw. design, który dla wielu przedstawicieli branży przeczy idei indywidualizacji biżuterii. Z drugiej strony słychać głosy, że brakuje biżuterii przetwarzającej…

11/2011, LUDZIE BRANŻY

Świąteczny wystrój

Niezależnie od asortymentu sklepy przed świętami Bożego Narodzenia upodabniają się do siebie. Niemal w każdy z nich daje się usłyszeć świąteczne piosenki i zobaczyć ubrane choinki. Właściciele salonów jubilerskich powinni jednak uważać z ozdabianiem swojego salonu w okresie przedświątecznym. W marketingu sprzedażowym sprawdza się bowiem czasami zasada, że mniej znaczy…

11/2011, TEMAT MIESIĄCA

Od młoteczka do lasera, czyli jak zrobić pierścionek?

Jedną z głównych potrzeb każdego zakładu złotniczego są narzędzia. Dobre wyposażenie zakładu daje nie tylko satysfakcję zawodową, ale też możliwość wykonywania wszystkich niezbędnych prac z zakresu naprawy i wytwarzania biżuterii. Nie można zapominać jednak, że perfekcyjną sztukę można wykonać stosunkowo prostymi, podstawowymi narzędziami. Tak jak malarz potrzebuje na stworzenie arcydzieła…

11/2011, WARSZTAT JUBILERSKI
Strona 1 z 3123