Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

10/2011 | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 » 10/2011

Bursztynowe szaleństwo

Bursztynowe szaleństwo 10 września zakończyły się 12. Międzynarodowe Targi Bursztynu AMBERMART. 130 wystawców podczas trzydniowego spotkania branży odwiedziło ponad 3000 gości z dwudziestu ośmiu krajów. Na targach swoją ofertę prezentowały firmy z Polski, Litwy, Niemiec, Rosji, Turcji i Ukrainy. Odwiedzającymi targi byli przede wszystkim przedstawiciele hurtowni, sieci handlowych, sklepów i…

10/2011, PANORAMA

Wewnątrzwspólnotowy obrót

Jednym z gospodarczych filarów Unii Europejskiej jest zasada swobodnego przepływu towarów i usług pomiędzy poszczególnymi Państwami Wspólnoty. Tego typu aktywność stanowi istotny element działalności prowadzonej przez polskie podmioty gospodarcze, w tym również działające na rynku obrotu wyrobami i usługami jubilerskimi. VAT wewnątrz UE Na firmę zamierzającą prowadzić działalność w zakresie…

10/2011, PRAWO

Festiwal Krzemienia w pełni

Od 2 września w Sandomierzu trwa festiwal poświęcony krzemieniowi pasiastemu. Obchody zostały zaplanowane na prawie dwa miesiące. Festiwal krzemienia to nie tylko spektakularne wydarzenia gromadzące liczną publiczność, to także okazja do poznania tego wyjątkowego kamienia. Pierwsze spotkania Już pierwszy dzień festiwalu obfitował w liczne wydarzenia kulturalne. Jednym z nich była…

10/2011, PANORAMA

Hanna Hedman

Hanna Hedman jest utalentowaną artystką pochodzącą ze Szwecji. Naukę artystyczna rozpoczęła na Western State College w USA, a następnie rozpoczęła edukację w kierunku jubilerskim na Konstfack w Sztokholmie. Na Konfstack uzyskała zarówno dyplom licencjacki (BA), jak i dyplom magistra sztuki (MFA) na wydziale złotnictwa i jubilerstwa. Zapraszam do zapoznania się…

10/2011, WZORNICTWO

Pewna inwestycja na niepewny czas

Często słyszy się stwierdzenie, że złoto jest pewną inwestycją na niepewny czas. Takim mianem można określić obecną sytuację gospodarczą. Z każdym dniem maleją szanse na uratowanie Grecji przed bankructwem, a obawa przed zbliżającą się kolejną falą kryzysu powoduje panikę na światowych giełdach. Biżuteria zaprojektowanaprzez Dallaro Tendencja obserwowana na rynku złota…

10/2011, RAPORT

Bankowe lekarstwo na zatory płatnicze

Coraz częściej utrapieniem dla niejednej polskiej firmy jest rosnąca sterta niezapłaconych na czas faktur. Właściciele tych firm, które zalegają z płatnościami zastanawiają się co zrobić, żeby możliwie jak najdłużej odkładać termin zapłaty. Z kolei dla tych, którzy czekają na pieniądze, problemem staje się zachowanie płynności finansowej. Spowolnienie gospodarcze sprawia, że…

10/2011, EKONOMIA

Biżuteria jako dzieło sztuki

Towarzyszy człowiekowi od czasów prehistorycznych. Od wieków cieszyła się wielkim zainteresowaniem i wzbudzała kontrowersje. Biżuteria współcześnie traktowana jest jako ozdoba, która świadczy o statusie materialnym osoby ją noszącej. Jednak biżuteria to przede wszystkim przedmiot, który można określić mianem dzieła sztuki złotniczej. Rozmowa z Katarzyną Kluczwajd, historykiem sztuki z Torunia na…

10/2011, PROBLEM BRANŻY

Autorskie wzornictwo i własna produkcja

Rozmowaze Zbigniewem Góreckim,prezesem Firmy JubilerskiejGórecki Polski Jubiler: Minęły dwa lata od premiery ostatniej kolekcji Rubinowe Tango na targach Złoto Srebro Czas w Warszawie. Jaką niespodziankę Firma Jubilerska Górecki przygotowała tym razem? Zbigniew Górecki, prezes Firmy Jubilerskiej Górecki: Najnowsza kolekcja nosi nazwę „Cytrynowa sonata” i jest dedykowana cytrynowi – kamieniowi szlachetnemu,…

10/2011, DOBRE BO POLSKIE

Złoty rynek wtórny

Właściciele salonów jubilerskich oraz galerii z biżuterią autorską podkreślają, że złota biżuteria sprzedaje się dobrze. Mimo kryzysu oraz stale rosnących cen metalu szlachetnego, na brak zainteresowania wyrobami jubilerskimi nie można narzekać. Analitycy rynku jubilerskiego uważają, że mimo nadchodzącej drugiej fali kryzysu nie powtórzy się scenariusz z 2009 roku. Zainteresowanie klientów…

10/2011, TEMAT MIESIĄCA

Platyna i praca z platyną

Najszlachetniejszy z kamieni jubilerskich, diament, najpiękniej i najpełniej prezentuje swoje wszystkie blaski w platynie, która uważana jest za symbol splendoru, dostojeństwa, zamożności. Platyna (pierwiastek chemiczny o symbolu Pt) to metal niezwykle cenny, mający bardzo szerokie i różnorodne zastosowanie w elektronice, w przemyśle chemicznym, samochodowym, w medycynie (chemioterapia, implanty) i oczywiście…

10/2011, TWÓRCZOŚĆ ZŁOTNICZA

Prosta forma i uniwersalne wzornictwo

Hurtownie ze złotą biżuterią oferują swoim klientom niemal każdy rodzaj asortymentu, jednak najlepiej sprzedają się proste formy – pierścionki z małym oczkami, delikatne kolczyki i dewocjonalia. Właściciele hurtowni podkreślają, że ich klienci kupują produkty, które z całą pewnością znajdą się w sferze zainteresowania klientów. Producenci biżuterii stawiają więc na proste…

10/2011, TEMAT MIESIĄCA

Sztuka i miłe spędzenie czasu

Na polskim rynku pojawia się coraz więcej miejsc, w których można nie tylko kupić biżuterię, ale także z nią obcować. Właściciele salonów jubilerskich i galerii z biżuterią zdają sobie sprawę, że klienci chcą nie tylko kupić biżuterię, ale także zapoznać się z najnowszymi trendami, czy po prostu poprzebywać w magicznym…

10/2011, RYNEK
Strona 1 z 212