Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

09/2011 | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 » 09/2011

Silke Spitzer

Silke Spitzer mieszka i tworzy w Berlinie, w którym jak sama twierdzi nie tylko żyje, ale i kocha. Od 2002 roku działa samodzielnie w niewielkim, ale dobrze zaopatrzonym studio. Uczyła się m.in. na wydziale projektowania biżuterii w University of Design and Applied Arts w Pforzheim. Uzyskała także stypendium DAAD Scholarship…

09/2011, WZORNICTWO

Należy odkrywać piękno „złota Bałtyku”

Rozmowa z MichałemKosiorem, kierownikiembiura MiędzynarodowegoStowarzyszenieBursztynników. Polski Jubiler: Wsłuchując się w głos przedstawicieli branży jubilerskiej można stwierdzić, że w ciągu ostatniego czasu znacznie zmniejszyła się liczba sprzedawanej biżuterii. Czy branża bursztynnicza także boryka się z kłopotami? Czy w ostatnim czasie spadła sprzedaż bursztynowej biżuterii? Michał Kosior, kierownik biura Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników:…

09/2011, LUDZIE BRANŻY

Biżuteria na plusie

Brak stabilizacji na rynkach finansowych nie musi źle wróżyć branży jubilerskiej, która nie ma powodów do obaw. Z opublikowanego raportu KPMB wynika, że w 2010 roku wydatki Polaków na biżuterię wyniosły 1 164 mln złotych. Raport wskazuje także, że w najbliższym czasie, mimo niestabilnej sytuacji ekonomicznej, wydatki Polaków na dobra…

09/2011, RAPORT

Kredyty dla małych i średnich

Doświadczenia krajów wysoko rozwiniętych wskazują, że małe i średnie przedsiębiorstwa to jeden z wiodących sektorów gospodarki. Od ich liczby i potencjału zależy nasycenie rynku produktami i usługami odpowiedniej jakości oraz wzrost bądź spadek zatrudnienia. Można pokusić się o stwierdzenie, że mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa są swoistym stymulatorem rozwoju gospodarki.…

09/2011, EKONOMIA

Wolne miejsca na szkolenia z zakresu public relations

Można się jeszcze zapisać na bezpłatne szkolenia „Public relations a adaptacyjność i konkurencyjność MŚP” w Tarnowie (5-7.10.2011) i w Opolu (19-21.10.2011). Uczestnikami trzydniowych warsztatów mogą zostać przedsiębiorcy, pracownicy kadry zarządzającej oraz pracownicy organizacji rzemiosła i przedsiębiorczości z sektora mikro, małych i średnich firm. Szkolenie ma za zadanie wzmocnić potencjał adaptacyjny…

09/2011, PANORAMA

Walka z masówką

Stale rosnące zainteresowanie klientów masową i tanią biżuterią staje się dla właścicieli salonów jubilerskich coraz większym zagrożeniem. Klienci bowiem decydując się na zakupy masowej biżuterii, rzadziej zaglądają do salonów i kupują pełnowartościową biżuterię.Część właścicieli salonów jubilerskich podjęło walkę z producentami masowych dodatków i oferuje w swoich sklepach biżuterię, nie tylko…

09/2011, PROBLEM BRANŻY

Kod ukryty w biżuterii

Rozmowa z Danutą Grabowską-Gitlin, projektantką biżuterii Polski Jubiler: Tworzeniem biżuterii zajmuje się Pani od dziesięciu lat. Skąd wzięła się u Pani miłość do biżuterii? Danuta Grabowska-Gitlin, projektantka biżuterii: Można powiedzieć, że moja przygoda z biżuterią związana jest z miesięcznikiem Polski Jubiler. W roku 2002 wzięłam udział w warsztatach organizowanych przez…

09/2011, DOBRE BO POLSKIE

Bezpłatna konferencja

7 września w Poznaniu odbędzie się bezpłatna konferencja poświęcona branżowym rozwiązaniom IT oraz nowościom na rynku jubilerskim, zorganizowana przez firmę ODL Sp. z o.o. Podczas spotkania zaprezentowane zostanie oprogramowanie, które pomoże usprawnić pracę firmy w procesach projektowania (P.A.T. Bugała), grawerowania (P.A.T. Bugała), magazynowania oraz sprzedaży biżuterii również przez Internet (ODL…

09/2011, PANORAMA

Kamienie szlachetne nadal w modzie

Właściciele salonów jubilerskich nadal sprzedają biżuterię z diamentami. Największym zainteresowaniem klientów cieszą się pierścionki z małymi kamieniami szlachetnymi. Pomimo kryzysu na światowych rynkach biżuteria z kamieniami szlachetnymi znajduje swoim odbiorców. Z całą pewnością wpływ na taki stan rzeczy ma moda na pierścionki zaręczynowe z brylantami. Nic nie wskazuje na to,…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA

Kamienie szlachetne − rubin, szafir, szmaragd

To najcenniejsze, najbardziej pożądane i najpiękniejsze kamienie kolorowe. Każdy złotnik i właściciel salonu jubilerskiego musi posiadać niezbędną wiedzę na ich temat, aby funkcjonować na rynku i wzbudzać zaufanie odbiorców biżuterii. Klienci wymagają od sprzedawców biżuterii fachowej wiedzy na temat oferowanego produktu. W związku z tym należy przyjrzeć się najpopularniejszym kamieniom…

09/2011, WARSZTAT JUBILERSKI

Copenhagen Jewellery Fair

Od 25 do 28 sierpnia trwały w Bella Center w Kopenhadze Międzynarodowe Targi Jubilerskie. Copenhagen Jewellery Fair są największą skandynawską imprezą branży biżuterii i zegarków. Polskę na targach reprezentowało Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników, które zaprezentowało biżuterię stworzoną przez: Ambermix, Stones by Eva, Ostrowski Design, Dagen, Izabela Gutowska, Art7, NAC Amber, S&A,…

09/2011, PANORAMA

Certyfikat jakości kamienia stał się elementem obowiązkowym

Rozmowa z Arkadiuszem Hakało,właścicielem firmy Diamondchand Polski Jubiler: Państwa firma zajmuje się przede wszystkim sprzedażą kamieni szlachetnych, szczególnie diamentów. Jak oceniają Państwo zainteresowanie zakupem diamentów przez jubilerów i złotników? Czy w ostatnim czasie sprzedaż diamentów wzrosła? Arkadiusz Hakało: Mimo trwających wakacji zainteresowanie kamieniami luzem jest wysokie. Porównując aktualną sytuację do…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA
Strona 1 z 3123