Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

03/2011 | Polski Jubiler





POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 » 03/2011

Pomysł na biznes

Początkiem sukcesu jest zawsze pomysł. Dopiero potem można zastanawiać się nad długim łańcuszkiem formalności, które należy załatwić. Ale każdy, kto myśli o rozpoczęciu działalności na własny rachunek lub rozszerzeniu jej zakresu, musi rozstrzygnąć, jakie siły i środki zaangażować i skąd je wziąć. Wydawałoby się, że najprostszym sposobem finansowania działalności gospodarczej…

03/2011, EKONOMIA

Public relations w małej firmie

24 lutego odbyła się konferencja inaugurująca projekt „Public relations a adaptacyjność i konkurencyjność MŚP”, realizowany przez Związek Rzemiosła Polskiego i współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. W konferencji udział wzięli przedsiębiorcy, reprezentanci izb, cechów i stowarzyszeń branżowych oraz dziennikarze. Program spotkania objął trzy wystąpienia. − Największą barierą…

03/2011, PANORAMA

Krakowane syntetyczne szafiry

dr Włodzimierz ŁapotLaboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski W dobie globalizacji obecność traktowanych kamieni jubilerskich na polskim rynku jest powszechna i nie powinna zbytnio dziwić. Każdy kamień jubilerski ma swoje miejsce na rynku, zarówno naturalny, syntetyczny jak i traktowany, jednak pod warunkiem posiadania pełnej wiedzy o jego naturze i właściwościach, szczególnie w…

03/2011, GEMMOLOGIA

Biżuteria inwestycją na przyszłość

Stale rosnące ceny złota, srebra i platyny są dobrą wiadomością dla wszystkich inwestorów, niestety złą dla niemal całej branży jubilerskiej. Producenci biżuterii muszą bowiem przeznaczyć znacznie większe kwoty na zakup niezbędnych w nich pracy metali, a trudno przewidzieć, czy ich nakłady finansowe zwrócą się w najbliższym czasie. Dynamiczny wzrost ceny…

03/2011, PANORAMA

Klasyka i elegancja

Na rynku zegarmistrzowskim panuje ostatnio moda na klasykę. Producenci szwajcarskich zegarków wprowadzają na rynek odrestaurowane modele klasycznych zegarków a klienci są zainteresowani ich kupnem. Z całą pewnością jest to dobra wiadomość dla polskiego rynku zegarmistrzowskiego, gdyż w Polsce od dawna klienci zainteresowani byli przede wszystkim klasycznymi modelami czasomierzy i poszukiwali…

03/2011, ZEGARKI

Złota inwestycja

Rozmowa z Piotrem Wiaderek,prezesem spółki Assetus S.A. prowadzącej internetowąplatformę obrotu złotem GoldCorp.pl Polski Jubiler: Kryzys finansowy, który dotknął niemal każdą branżę w Polsce, delikatnie obszedł się z rynkiem złota, jednak tylko złota inwestycyjnego. Stale rosnąca bowiem cena tego kruszcu spowodowała kłopoty finansowe w branży jubilerskiej. Czy wydaje się Panu, że…

03/2011, RAPORT

PUNKT WIDZENIA: Lissa Hashimoto

Liisa urodziła się w USA i tam też kształciła się w zakresie projektowania biżuterii i obróbki metalu. Teraz tworzy i żyje w Japonii. Jest laureatką m.in. Itami Award podczas Itami International Craft Exhibition „Jewellery” w 2001 roku. Na swoim koncie ma dziewięć solowych wystaw − w tym ostatnią z 2007…

03/2011, WZORNICTWO

03/2011

03/2011

Z orłem w klapie

Biżuteria patriotyczna jest typowo polską specjalnością. Żaden naród nie może pochwalić się posiadaniem biżuterii, która symbolizowała losy mieszkańców danego państwa oraz wyrażała postawę obywatelską. Kiedyś była niezwykle popularna. Obecnie zyski z jej sprzedaży nie są wysokie, jednak można zauważyć zmiany w tym segmencie rynku jubilerskim. Na polskim rynku widać zainteresowanie…

03/2011, PROBLEM BRANŻY

Komputer w warsztacie złotnika nowe technologie, nowe możliwości

Pierwszy raz z produkcją biżuterii przy użyciu najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych spotkałem się w 1987 roku w National Gold & Silewr Lisa Lee Creations przy Seldon Street w Woodbridge. Fabryka produkowała, przy pobieżnym obliczeniu, około dziesięciu tysięcy sztuk srebrnej biżuterii dziennie. Tworzyła trudną do policzenia ilość wzorów i modeli. Przy tak…

03/2011, TWÓRCZOŚĆ ZŁOTNICZA

Promocja polskiego rzemiosła

Rozmowa z Karolem Kowalskim,wiceprzewodniczącym Ogólnopolskiej KomisjiZłotniczo-Jubilerskiej Związku Rzemiosła Polskiego Polski Jubiler: Związek Rzemiosła Polskiego jest organizacją, która prowadzi prace nad poprawieniem sytuacji w branży jubilerskiej. Starają się wywierać Państwo wpływ na ustawodawców, aby ci zwracali uwagę na problemy branży jubilerskiej. Jak ocenia Pan ubiegły rok z punktu widzenia zmian ustawodawczych…

03/2011, LUDZIE BRANŻY

Biżuteria z szafirem i rubinem

Pierścionki z szafirowymi i rubinowymi oczkami cieszą się w Polsce dużą popularnością. Klienci salonów jubilerskich bardzo często decydują się na zakup biżuterii z tymi kamieniami. W salonach jubilerskich najczęściej kupowane są złote pierścionki z szafirowymi oczkami, ale swoich odbiorców znajdują także kolczyki i zawieszki, do których wytworzenia wykorzystano niebieskie szafiry.…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA
Strona 1 z 3123