Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

03/2011 | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 » 03/2011

Szlachetne kruszce i kamienie szlachetne

W świadomości Polaków kamienie szlachetne muszą zostać połączone w biżuterii ze szlachetnymi metalami. W salonach jubilerskich trudno znaleźć biżuterię, do której wytworzenia zostały wykorzystane kamienie szlachetne w połączeniu z metalami nieszlachetnymi, takimi jak stal czy tytan. Producenci tworząc biżuterię z kamieniami szlachetnymi rzadko wykorzystują do jej produkcji srebro. Mimo że…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA

Kolejna edycja konkursu „Bursztynowe Rzemiosło”

Wszyscy złotnicy i jubilerzy mogą się zgłaszać do ogólnopolskiego konkursu „Bursztynowe Rzemiosło”, którego rozstrzygnięcie nastąpi podczas tegorocznej edycji targów Złoto Srebro Czas. Celem konkursu jest ukazanie umiejętności zawodowych złotników polskich, którzy wykonują swoją biżuterię z wykorzystaniem tradycyjnych i nowoczesnych technik złotniczych. W pracach zgłaszanych do konkursu ważne jest kreowanie autorskiego…

03/2011, PANORAMA

Sprzedaż biżuterii przez internet

Żadna działalność gospodarcza nie może obejść się bez odpowiedniego wsparcia nowoczesnych technologii informatycznych. Tradycyjna sprzedaż czy kontakty handlowe zostały wzmocnione poprzez działania prowadzone za pośrednictwem komputera. Niemal każdy sklep posiada swoją stronę internetową i coraz częściej za jej pośrednictwem prowadzi sprzedaż swoich towarów. Sklepy jubilerskie i projektanci biżuterii także znacznie…

03/2011, SKLEP

Antwerpska kolekcja diamentowej biżuterii D.I.C

Niekwestionowaną stolicą diamentów jest Antwerpia, dlatego właśnie najnowsza kolekcja diamentowej biżuterii firmy Diamonds International Corporation powstała właśnie tam i od tego miejsca zaczerpnęła swoją nazwę. Wszystkie wzory ukazane w kolekcji antwerpskiej D.I.C zachwycają swoją subtelnością. Szerokie, wykonane z kilku szeregów maleńkich diamentów pierścionki urzekają swoim pięknem i charakterem. W kolekcji,…

03/2011, PANORAMA

Pomysł na biznes

Początkiem sukcesu jest zawsze pomysł. Dopiero potem można zastanawiać się nad długim łańcuszkiem formalności, które należy załatwić. Ale każdy, kto myśli o rozpoczęciu działalności na własny rachunek lub rozszerzeniu jej zakresu, musi rozstrzygnąć, jakie siły i środki zaangażować i skąd je wziąć. Wydawałoby się, że najprostszym sposobem finansowania działalności gospodarczej…

03/2011, EKONOMIA

Public relations w małej firmie

24 lutego odbyła się konferencja inaugurująca projekt „Public relations a adaptacyjność i konkurencyjność MŚP”, realizowany przez Związek Rzemiosła Polskiego i współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. W konferencji udział wzięli przedsiębiorcy, reprezentanci izb, cechów i stowarzyszeń branżowych oraz dziennikarze. Program spotkania objął trzy wystąpienia. − Największą barierą…

03/2011, PANORAMA

Krakowane syntetyczne szafiry

dr Włodzimierz ŁapotLaboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski W dobie globalizacji obecność traktowanych kamieni jubilerskich na polskim rynku jest powszechna i nie powinna zbytnio dziwić. Każdy kamień jubilerski ma swoje miejsce na rynku, zarówno naturalny, syntetyczny jak i traktowany, jednak pod warunkiem posiadania pełnej wiedzy o jego naturze i właściwościach, szczególnie w…

03/2011, GEMMOLOGIA

Biżuteria inwestycją na przyszłość

Stale rosnące ceny złota, srebra i platyny są dobrą wiadomością dla wszystkich inwestorów, niestety złą dla niemal całej branży jubilerskiej. Producenci biżuterii muszą bowiem przeznaczyć znacznie większe kwoty na zakup niezbędnych w nich pracy metali, a trudno przewidzieć, czy ich nakłady finansowe zwrócą się w najbliższym czasie. Dynamiczny wzrost ceny…

03/2011, PANORAMA

Klasyka i elegancja

Na rynku zegarmistrzowskim panuje ostatnio moda na klasykę. Producenci szwajcarskich zegarków wprowadzają na rynek odrestaurowane modele klasycznych zegarków a klienci są zainteresowani ich kupnem. Z całą pewnością jest to dobra wiadomość dla polskiego rynku zegarmistrzowskiego, gdyż w Polsce od dawna klienci zainteresowani byli przede wszystkim klasycznymi modelami czasomierzy i poszukiwali…

03/2011, ZEGARKI

Złota inwestycja

Rozmowa z Piotrem Wiaderek,prezesem spółki Assetus S.A. prowadzącej internetowąplatformę obrotu złotem GoldCorp.pl Polski Jubiler: Kryzys finansowy, który dotknął niemal każdą branżę w Polsce, delikatnie obszedł się z rynkiem złota, jednak tylko złota inwestycyjnego. Stale rosnąca bowiem cena tego kruszcu spowodowała kłopoty finansowe w branży jubilerskiej. Czy wydaje się Panu, że…

03/2011, RAPORT

PUNKT WIDZENIA: Lissa Hashimoto

Liisa urodziła się w USA i tam też kształciła się w zakresie projektowania biżuterii i obróbki metalu. Teraz tworzy i żyje w Japonii. Jest laureatką m.in. Itami Award podczas Itami International Craft Exhibition „Jewellery” w 2001 roku. Na swoim koncie ma dziewięć solowych wystaw − w tym ostatnią z 2007…

03/2011, WZORNICTWO

03/2011

03/2011
Strona 1 z 3123