POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 » 01-02/2011 (Strona 2)

Pudełko na srebro

Jednym z dynamiczniej rozwijających się segmentów branży na polskim rynku jubilerskim jest branża opakowań. Producenci starają się zaskakiwać swoich klientów i oferować im coraz to nowe kolekcje opakowań, które wpiszą się w preferencje nawet najbardziej wymagających. Mimo to ciągle zdarza się, że właściciele salonów jubilerskich lekceważą rolę opakowań w procesie…

01-02/2011, TEMAT MIESIĄCA

Zabawa emocjami

W salonach YES można znaleźć nową kolekcję zawieszek – YES ICONS Collection. Nowa kolekcja inspirowana jest znanymi symbolami kulturowymi. Wśród nich można znaleźć rockowe skrzydlate serduszka, aniołki, diabełki z różkami, strzałę Amora, czy diabelskie skrzydła. YES ICONS to miniaturowe zawieszki przytwierdzone do łańcuszka w srebrze klasycznym lub pokrytym czarnym rodem,…

01-02/2011, PANORAMA

Biżuteria na targach jubilerskich

W branży jubilerskiej panuje przekonanie, że na targach najważniejsza jest biżuteria, która niezależnie od sposobu ekspozycji, zawsze znajdzie swoich zwolenników. Jednak nic bardziej mylnego, odpowiednie bowiem wyeksponowanie biżuterii, kamieni jubilerskich czy akcesoriów powoduje, że towar, który zamierzamy sprzedać, cieszy się większym zainteresowaniem klientów. Niektórzy wystawcy docenili już możliwości, jakie daje…

01-02/2011, PROBLEM BRANŻY

ZRP i szkolenia public relations

Od 1 grudnia 2010 roku Związek Rzemiosła Polskiego rozpoczął realizację projektu „Public relations a adaptacyjność i konkurencyjność MŚP” skierowanego do małych i średnich przedsiębiorstw. Projekt jest współfinansowany z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i zakończy się 31 maja 2012 roku. W ramach projektu 520 pracodawców, pracowników kadry…

01-02/2011, PANORAMA

Finansowanie działalności firmy

Doświadczenia krajów wysoko rozwiniętych pokazują, że mała przedsiębiorczość odgrywa olbrzymią rolę w gospodarce wpływając na wzrost gospodarczy, nasycenie rynku towarami odpowiedniej jakości oraz wzrost zatrudnienia. Małe i średnie przedsiębiorstwa są swoistym stymulatorem rozwoju gospodarki, a ich liczba oraz potencjał mogą być jedną z miar oceny wzrostu gospodarczego. Rynek lokalny Firmy…

01-02/2011, EKONOMIA

OTWARTA na wystawy

Od 21 stycznia w Galerii Otwartej można będzie obejrzeć wystawę pt. „PREZENTACJE 2010”. Premiera wystawy i ogłoszenie wyników konkursu odbyły się w październiku 2010 roku podczas dorocznego spotkania w Galerii Projektantów targów ZŁOTO SREBRO CZAS. Od 4 października do 12 grudnia była pokazywana w Warszawie w cyklu Współczesna Sztuka Złotnicza…

01-02/2011, PANORAMA

Certyfikat gemmologiczny, marka jubilerska zaufanie nabywcy,

dr Włodzimierz ŁapotLaboratorium GemmologiczneUniwersytet Śląski Szybki postęp naukowy i techniczny oraz rosnący popyt sprawiły, że w ostatniej dekadzie w obrocie handlowym upowszechniły się w skali dotąd nienotowanej kamienie jubilerskie traktowane, zwane też czasem poprawianymi, upiększanymi bądź waloryzowanymi. Problem dotyczy w tym samym stopniu kamieni naturalnych, jak i syntetycznych. W pierwszym…

01-02/2011, GEMMOLOGIA

SEXY biżuteria

Galeria Sztuki w Legnicy zaprasza wszystkich zainteresowanych do wzięcia udziału w 20. Międzynarodowym Konkursie Sztuki Złotniczej, którego tematem przewodnim jest zadanie – TO BE SEXY OR NOT TO BE. Organizatorom zależy na odpowiedzi na pytanie, czy bycie sexy jest koniecznym warunkiem istnienia we współczesnym świecie i czy współczesna biżuteria potrafi…

01-02/2011, PANORAMA

VAT dla branży jubilerskiej

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Po wielu latach niemal niezliczonych nowelizacji przepisów prawa podatkowego trudno już dzisiaj znaleźć przedsiębiorcę, który nie spodziewałby się nadejścia nowego roku bez zmian w zasadach rozliczania podatków. W2011 roku najistotniejsze wydaje się podniesienie o jeden punkt procentowy stawek VAT, ale warto także pamiętać o licznych,…

01-02/2011, PRAWO

Biżuteria w muzeum

6 lutego w Muzeum Etnograficznym w Warszawie będzie można podziwiać pierwszą ETNOKOLEKCJĘ biżuterii, jaka została zaprezentowana w Polsce. Swoje prace zaprezentują między innymi: Karina Królak, Dagmara Czarnecka, Marcin Giebułtowski, Gravika, Magdalena Jaworska, Patka Smirnow, Anna Blauth, Anna Sańczuk, Beata Jarmołowska, Paulina Plizga, Teresa Seda, Daria Siwiak.…

01-02/2011, PANORAMA

Kobiecość na topie

Koniec roku zaskoczył zegarmistrzów. Do ich salonów masowo przybyli klienci, który postanowili kupić zegarek jako gwiazdowy prezent. W czasie gwiazdkowych zakupów zegarki cieszyły się dużym zainteresowaniem klientów. Wartym odnotowanie wydaje się fakt, że sprzedaż zegarków damskich niemal zrównała się z męskimi. Sprzedaż damskich zegarków Jeszcze do niedawna najczęściej kupowanymi zegarkami…

01-02/2011, ZEGARKI

Targi w Monachium

Od 25 do 28 lutego w Monachium odbędą się jedne z największych targów jubilerskich w Europie – inhorgenta 2011. 38 edycja Międzynarodowych Targów Biżuterii, Zegarków, Wzornictwa, Kamieni i Technologii będzie barometrem zachowania branży jubilerskiej na całym świecie. Ukaże bowiem, czy biżuteria i kamienie szlachetne będą cieszyły się w tym roku…

01-02/2011, PANORAMA
Strona 2 z 3123