Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

01-02/2011 | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 » 01-02/2011

Biżuteria w muzeum

6 lutego w Muzeum Etnograficznym w Warszawie będzie można podziwiać pierwszą ETNOKOLEKCJĘ biżuterii, jaka została zaprezentowana w Polsce. Swoje prace zaprezentują między innymi: Karina Królak, Dagmara Czarnecka, Marcin Giebułtowski, Gravika, Magdalena Jaworska, Patka Smirnow, Anna Blauth, Anna Sańczuk, Beata Jarmołowska, Paulina Plizga, Teresa Seda, Daria Siwiak.…

01-02/2011, PANORAMA

Pudełko na srebro

Jednym z dynamiczniej rozwijających się segmentów branży na polskim rynku jubilerskim jest branża opakowań. Producenci starają się zaskakiwać swoich klientów i oferować im coraz to nowe kolekcje opakowań, które wpiszą się w preferencje nawet najbardziej wymagających. Mimo to ciągle zdarza się, że właściciele salonów jubilerskich lekceważą rolę opakowań w procesie…

01-02/2011, TEMAT MIESIĄCA

Targi w Monachium

Od 25 do 28 lutego w Monachium odbędą się jedne z największych targów jubilerskich w Europie – inhorgenta 2011. 38 edycja Międzynarodowych Targów Biżuterii, Zegarków, Wzornictwa, Kamieni i Technologii będzie barometrem zachowania branży jubilerskiej na całym świecie. Ukaże bowiem, czy biżuteria i kamienie szlachetne będą cieszyły się w tym roku…

01-02/2011, PANORAMA

Biżuteria na targach jubilerskich

W branży jubilerskiej panuje przekonanie, że na targach najważniejsza jest biżuteria, która niezależnie od sposobu ekspozycji, zawsze znajdzie swoich zwolenników. Jednak nic bardziej mylnego, odpowiednie bowiem wyeksponowanie biżuterii, kamieni jubilerskich czy akcesoriów powoduje, że towar, który zamierzamy sprzedać, cieszy się większym zainteresowaniem klientów. Niektórzy wystawcy docenili już możliwości, jakie daje…

01-02/2011, PROBLEM BRANŻY

EKO wystawa we Współczesnym

Jeszcze do 7 lutego można obejrzeć wystawę biżuterii STFZ.EKO w Teatrze Współczesnym w Warszawie. Na wystawie prezentowane są prace, w których tematem przewodnim jest sprzeciw wobec ekodewastacji, jaka obecnie odgrywa się na naszych oczach. Organizatorami wystawy jest Stowarzyszenie Twórców Form Złotniczych, zrzeszające czołowych polskich artystów plastyków i projektantów zajmujących się…

01-02/2011, PANORAMA

Finansowanie działalności firmy

Doświadczenia krajów wysoko rozwiniętych pokazują, że mała przedsiębiorczość odgrywa olbrzymią rolę w gospodarce wpływając na wzrost gospodarczy, nasycenie rynku towarami odpowiedniej jakości oraz wzrost zatrudnienia. Małe i średnie przedsiębiorstwa są swoistym stymulatorem rozwoju gospodarki, a ich liczba oraz potencjał mogą być jedną z miar oceny wzrostu gospodarczego. Rynek lokalny Firmy…

01-02/2011, EKONOMIA

Gdańskie spotkanie branży

Już po raz 18. wszystkie osoby związane z branżą jubilerską będą miały okazję spotkać się podczas Międzynarodowych Targów Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich w Gdańsku. Od 9 do 12 marca w Gdańsku będą obywały się największe w Polsce targi bursztynu Amberif. Podczas tegorocznej edycji targów wszyscy odwiedzający będą mogli przyjrzeć…

01-02/2011, PANORAMA

Certyfikat gemmologiczny, marka jubilerska zaufanie nabywcy,

dr Włodzimierz ŁapotLaboratorium GemmologiczneUniwersytet Śląski Szybki postęp naukowy i techniczny oraz rosnący popyt sprawiły, że w ostatniej dekadzie w obrocie handlowym upowszechniły się w skali dotąd nienotowanej kamienie jubilerskie traktowane, zwane też czasem poprawianymi, upiększanymi bądź waloryzowanymi. Problem dotyczy w tym samym stopniu kamieni naturalnych, jak i syntetycznych. W pierwszym…

01-02/2011, GEMMOLOGIA

Nowa marka na polskim rynku

Na polskim rynku zegarmistrzowskim pojawiła się nowa marka zegarków szwajcarskich – firma Rama Watch SA, produkująca zegarki marki RSW. Firma posiada prawie stuletnią tradycję w branży. Marka promuje się poprzez wprowadzenia na polski rynek damskiej kolekcji zegarków „Grand Prix de l’Horlogerie de Genève”, który pochodzi z kolekcji Tzarine – inspirowanej…

01-02/2011, PANORAMA

VAT dla branży jubilerskiej

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Po wielu latach niemal niezliczonych nowelizacji przepisów prawa podatkowego trudno już dzisiaj znaleźć przedsiębiorcę, który nie spodziewałby się nadejścia nowego roku bez zmian w zasadach rozliczania podatków. W2011 roku najistotniejsze wydaje się podniesienie o jeden punkt procentowy stawek VAT, ale warto także pamiętać o licznych,…

01-02/2011, PRAWO

01-02/2011

01-02/2011

Biżuteria artystyczna i srebro

W nadchodzącym roku dużą popularnością cieszyć będzie się z całą pewnością biżuteria autorska, szczególnie ta wykonana ze srebra i bursztynu. Analitycy ds. rynku jubilerskiego podkreślają także, że dobrze w salonach jubilerskich sprzedawać się będzie biżuteria złota z diamentami. Zwielokrotnienie sprzedaży zależy, według specjalistów od marketingu, od wielu elementów – jednak…

01-02/2011, RAPORT
Strona 1 z 3123