POLSKI JUBILER » NUMERY » 2010 (Strona 3)

Należy uporządkować przestrzeń edukacyjną

Rozmowa z profesorem Andrzejem Szadkowskim,prorektorem ds. nauki w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. „Polski Jubiler”: Panie profesorze, Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi jest placówką edukacyjną, która najdłużej w Polsce kształci studentów w zakresie sztuki biżuteryjnej. Pracownia powołana została do istnienia przez Lenę Kowalewicz-Wegner ponad 50 lat temu i od tego…

12/2010, LUDZIE BRANŻY

Zakupy za granicami kraju – przelewy transgraniczne

Właściciele salonów jubilerskich, jubilerzy i producenci biżuterii coraz częściej dokonują swoich płatności poza granicami naszego kraju. Handel biżuterią stał się handlem międzynarodowym, co powoduje, że płatności za towary i usługi muszą dokonywać się poza tradycyjnym sposobem płatniczym. Pomocą w takich sytuacjach są narzędzia, które wprowadzają na polski rynek banki. Dzięki…

12/2010, EKONOMIA

11/2010

11/2010

Żywe srebro

Ceny srebra rosną bardzo dynamicznie. Coraz więcej inwestorów zaczęło zdawać sobie sprawę, że inwestycja w metale szlachetne stanowi możliwość lukratywnego ulokowania swojego kapitału. Branża jubilerska nie powinna jednak popadać w pesymizm, bowiem mimo wzrostu cen srebra, klienci nadal zainteresowani są kupnem srebrnej biżuterii. Znawcy rynku podkreślają, że wielu klientów salonów…

11/2010, TEMAT MIESIĄCA

Rynek biżuterii srebrnej – morzem możliwości

„Polski Jubiler”: Jak ocenia pan polski rynek biżuterii srebrnej? Tomasz Ćwikałowski, firma Gokat: Z perspektywy firmy rodzinnej – jaką reprezentuję − to morze możliwości. Fascynujące jest szczególnie tempo ewolucji. Kiedyś trudno było nawet o surowiec do produkcji, a targi odbywały się przy okazji pokazów mody. Teraz oferowana jest ogromna różnorodność…

11/2010, TEMAT MIESIĄCA

Preferencje klientów hurtowni półfabrykatów

Zmiany w sektorze jubilerskim musiały wpłynąć także na hurtownie półfabrykatów, które aktywnie uczestniczą w życiu branży. Najbardziej wyrazistą tendencją, jaką można zauważyć na tym rynku, jest fakt, że klienci poszukują możliwie najoryginalniejszych wzorów i rozwiązań technologicznych.Trendy w hurtowniach półfabrykatów, podobnie jak w całej branży jubilerskiej, zmieniają się z sezonu na…

11/2010, TEMAT MIESIĄCA

Srebro zawsze modne

Srebro jest kruszcem, który niezależnie od sezonu i mody cieszy się w Polsce największym zainteresowaniem klientów. Z całą pewnością wpływ na ten fakt mają zarówno cena biżuterii z niego wykonanej, ale też ciekawe wzornictwo. Właściciele salonów jubilerskich w zbliżającym się okresie bożonarodzeniowych zakupów nie powinni o tym zapominać i sprawić,…

11/2010, TEMAT MIESIĄCA

Masowa sprzedaż półfabrykatów

Wraz ze wzrostem zainteresowania domowym tworzeniem biżuterii dynamicznie wzrosła sprzedaż srebrnych półfabrykatów. Właściciele hurtowni półfabrykatów jubilerskich nie mają żadnych powodów do niepokoju, gdyż w najbliższym czasie z całą pewnością asortyment będzie znikał z ich punktów. Zbliżająca się Gwiazdka spowoduje, że wielu amatorów, którzy wytwarzają biżuterię, będzie potrzebowało półfabrykatów, aby móc…

11/2010, TEMAT MIESIĄCA

Półfabrykaty i srebrna biżuteria

Na polskim rynku jubilerskim istnieją hurtownie, które oferują swoim klientom nie tylko gotową biżuterię srebrną, ale także srebrne półfabrykaty. Tym sposobem zakupy w nich zaczynają przypominać zakupy w wyspecjalizowanych sklepach, gdzie każdy znajdzie produkt, którego potrzebuje. Jednocześnie właściciele hurtowni biżuterii srebrnej i półfabrykatów są w stanie dostosować swoją ofertę do…

11/2010, TEMAT MIESIĄCA

Złoty prezent pod choinkę

Przedświąteczny czas jest dla właścicieli salonów jubilerskich okazją do zwielokrotnienia swoich dochodów. Klienci bowiem bardzo często wybierają biżuterię jako gwiazdkowy prezent. Zakupy dokonywane przed świętami mogą być doskonałą okazją do sprzedaży złotych dodatków, które w tym roku nie cieszyły się wielkim zainteresowaniem klientów. Właściciele salonów jubilerskich powinni zadbać, aby w…

11/2010, SKLEP

Biżuteria jest symbolem

„Polski Jubiler”: Polski rynek jubilerski zmienia się niezwykle dynamicznie. Firmy zajmujące się produkcją biżuterii starają się stworzyć biżuterię, która będzie cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród kupujących, projektanci eksperymentują z formami, aby nadać swoim kosztownościom niecodzienny charakter. Jednocześnie słychać opinię, że klienci zainteresowani są kupnem najtańszego rodzaju biżuterii. Jak pana zdaniem…

11/2010, LUDZIE BRANŻY

Hydrotermalne korundy jubilerskie

dr Włodzimierz ŁapotLaboratorium GemmologiczneUniwersytet ŚląskiKorund jest syntetyzowany od ponad stu dwudziestu lat. Od początku podstawową metodą jego otrzymywania była metoda Verneuila. Jednak dzisiaj monokryształy korundu produkowane są także wielu innymi metodami, np. Czochralskigo (ang. pulled method), bezwodną (ang. flux-melt methode), Bridgmana (strefowego stapiania), wreszcie także hydrotermalną. Wielość metod powodowana jest…

11/2010, GEMMOLOGIA