Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

12/2010 | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » NUMERY » 2010 » 12/2010

12/2010

12/2010

Pierścionki jubileuszowe

Jubileusz to rocznica ważnego wydarzenia, wyróżniający w sposób indywidualny każdego człowieka. Jest to okazja do szczególnie uroczystego uczczenia i zapamiętania. Wychodząc naprzeciw swoim klientom, Firma Jubilerska Górecki przygotowała pierścionki specjalnie na takie okazje. W pierścionki wmontowane są rzymskie znaki X, które wykonane są z białego złota. Każdy znak X służy…

12/2010, PANORAMA

Zakupy za granicami kraju – przelewy transgraniczne

Właściciele salonów jubilerskich, jubilerzy i producenci biżuterii coraz częściej dokonują swoich płatności poza granicami naszego kraju. Handel biżuterią stał się handlem międzynarodowym, co powoduje, że płatności za towary i usługi muszą dokonywać się poza tradycyjnym sposobem płatniczym. Pomocą w takich sytuacjach są narzędzia, które wprowadzają na polski rynek banki. Dzięki…

12/2010, EKONOMIA

Bursztyn w Senacie

24 listopada w siedzibie Senatu RP otwarta została wystawa „Gdańsk światową stolicą bursztynu”. Uroczystego otwarcia dokonał marszałek Bogdan Borusewicz. Na wystawie zaprezentowano kilkadziesiąt fotogramów ukazujących zbiory Muzeum Bursztynu w Gdańsku, przedstawiających m.in. bryły bursztynu i jego odmiany barwne, inkluzje roślinne i zwierzęce, poławianie bursztynu, obiekty archeologiczne i pochodzące z XIX…

12/2010, PANORAMA

Biżuteria męska

Współcześnie biżuteria kojarzy się przede wszystkim z kobiecością. Rzadko w salonach jubilerskich można znaleźć kosztowności zaprojektowane specjalnie dla mężczyzn. Przyjęło się uważać, że elegancki mężczyzna to mężczyzna, który nie nosi biżuterii, a jedyną jej akceptowalną formą jest zegarek. Ostatnio jednak trend ten powoli się zmienia i coraz większa rzesza młodych…

12/2010, TRENDY

Miliony w diamentach

Warte kilkadziesiąt milionów złotych eksponaty zaprezentowane zostały na wystawie diamentów i wyrobów jubilerskich zorganizowanej przez Diamonds International Corporation w Warszawie. Zwiedzający mogli podziwiać m.in. koronę MISS UNIVERSE 2010, luksusowe klejnoty diamentowe, kamienie o wielkości od jednego do 12,5 karatów, a także ekskluzywne zegarki. Diam enty na wystaw ie Uroczyste otwarcie…

12/2010, PANORAMA

Opal szlachetny

dr Włodzimierz ŁapotLaboratorium GemmologiczneUniwersytet Śląski Opal jest najatrakcyjniejszą wizualnie formą naturalnego występowania krzemionki, czyli dwutlenku krzemu (SiO2). Powstaje przez stopniowe twardnienie żelu krzemionkowego odłożonego w porach i pustkach skalnych (fig. 1). Powodem twardnienia jest utrata zawartej w nim wody. Przyczyn twardnienia upatruje się w zmianach przyrodniczych środowiska występowania żelowej krzemionki,…

12/2010, GEMMOLOGIA

Wybrano Klejnot Polskiej Biżuterii

„Koronkowe bransolety ” Magdaleny Kieruzel zostały wyróżnione tytułem „Klejnot Polskiej Biżuterii 2011”. W internetowym konkursie Klejnot Polskiej Biżuterii tytułem klejnotu uhonorowane zostały równorzędnie trzy prace zgłoszone do konkursu. Są to „Koronkowe bransolety” Magdaleny Kieruzel, naszyjnik „Marry me” Agnieszki Niewiadomskiej oraz wisiorek „Jantarowy kłos” Joanny Stencel. Zwycięska praca Magdaleny Kieruzel ujmuje…

12/2010, PANORAMA

Opodatkowanie marży

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Istotną cechą charakteryzującą rynek wyrobów jubilerskich jest wzajemne istnienie obrotu zarówno nowymi, jak i używanymi kosztownościami. Podejmując decyzję o nabyciu w celu dalszej odsprzedaży używanego wyrobu jubilerskiego, warto zwrócić uwagę na problematykę podatkową, w tym zwłaszcza na zasady opodatkowania takiej czynności w aspekcie regulacji ustawy…

12/2010, PRAWO

Wyposażenie sklepu a sprzedaż

Wpływ na zwiększenie sprzedaży w salonie jubilerskim ma nie tylko dostosowanie asortymentu do potrzeb klientów, ale także stworzenie atmosfery, w której dokonywanie zakupów to przyjemność. Zwielokrotnienie sprzedaży zależy, według specjalistów od marketingu, od wielu elementów – jednak do najistotniejszych należy wystrój sklepu. Magia u jubilera – W salonie jubilerskim klient…

12/2010, RAPORT

Tore Svensson

Tore Svensson pracuje, tworzy i żyje w G Göteborgu w Szwecji. Tam też zdobył wykształcenie w kierunku rzemiosła i designu w Gothenburg University – School of Design and Craft, poprzedzając to dwuletnią edukacją w szkole artystycznej Västerbergs Art School w Gävle. Warto zauważyć, że na Gothenburg University wrócił po latach…

12/2010, WZORNICTWO

Ginąca biżuteria

Czas świątecznych zakupów to dla jubilerów nie tylko możliwość zwielokrotnienia swoich zysków z utargów, ale także znacznie większe niebezpieczeństwo stania się ofiarą kradzieży. W czasie wzmożonego zainteresowania kupnem biżuterii przez klientów zdarzają się także znacznie częściej niż zazwyczaj kradzieże biżuterii. Właściciele salonów jubilerskich powinni wobec powyższego stosować się do podstawowych…

12/2010, PROBLEM BRANŻY
Strona 1 z 3123