Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

05/2010 | Polski Jubiler





POLSKI JUBILER » NUMERY » 2010 » 05/2010

05/2010

05/2010

Markowa biżuteria za polską cenę

„Polski Jubiler”: Firma Jubilerska Górecki sp. z o.o. została laureatem Nagrody Ministra Gospodarki za swoją kolekcję biżuterii „Rubinowe Tango”, która przyznana została podczas ostatnich targów Złoto Srebro Czas. Oczywiście nie jest to jedyna nagroda, którą wyróżniono biżuterię powstającą w pana firmie. Jak odbierają państwo zaszczyty, które spływają na firmę Górecki?…

05/2010, LUDZIE BRANŻY

Renesans metaloplastyki w biżuterii

Na polskim rynku biżuteryjnym można znaleźć coraz więcej ozdób, które wytwarzane są z metalu obrabianego mechanicznie, termicznie czy też chemicznie. Pojawia się również moda na tworzenie metalowej biżuterii własnoręcznie, korzystając z najprostszych przeznaczonych do tego celu narzędzi. Metalowa biżuteria znajduje coraz większe rzesze zwolenników. Klienci chcą posiadać biżuterię wykonaną własnoręcznie…

05/2010, RYNEK

Legnica startuje ze Srebrem

Nie bez przesady można powiedzieć, że festiwal stał się jednym z największych wydarzeń artystycznych w Polsce. Będzie trwał od 8 maja do 13 czerwca, a jego kulminacja odbędzie się 21 i 22 maja. Wielkie rozpoczęcie Podczas wernisażu, który rozpoczął tegoroczny festiwal, zgromadzeni w Galerii w Legnicy goście mieli okazję uczestniczyć…

05/2010, PANORAMA

Uwaga na szafiry Tanusorn

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Bangkok to bez wątpienia jedno z ważniejszych światowych centrów obrotu kolorowymi kamieniami jubilerskimi. Na taką pozycję stolicy Tajlandii złożyło się szereg przyczyn. Jedną z nich z pewnością jest usytuowanie geograficzne, sprzyjające dynamicznemu rozwojowi miasta. To tutaj biorą także p o c z ą…

05/2010, GEMMOLOGIA

Strategia sprzedaży

Nie od dziś wiadomo, że upodobania klientów kształtują media. Konsumentom najbardziej podobają się dodatki, które mogą oglądać w telewizji i kolorowych gazetach. Oczywiście ta sama zasada obowiązuje w przypadku biżuterii. Właściciele salonów jubilerskich nie powinni lekceważyć oczekiwań klientów i zapewnić im możliwość zakupu najmodniejszych dodatków. W tym sezonie po raz…

05/2010, TEMAT MIESIĄCA

Odliczanie podatku VAT

Marek Piotrowski prawnik,doradca podatkowy Sposób rozliczania podatku VAT jest jednym z problemów, przed jakim staje każdyprzedsiębiorca.Podstawowym uprawnieniem na gruncie regulacji ustawy o podatku od towarów i usług jest niewątpliwie decydujące o charakterze tego podatku prawo do dokonania obniżenia wartości podatku należnego o wartość podatku naliczonego. Zasada neutralności Trzeba pamiętać o…

05/2010, PRAWO

Kreowanie wizerunku polskiej biżuterii

Czasy, kiedy rodzimi producenci i twórcy biżuterii zmuszeni byli sprzedawać swoją biżuterię tylko na terytorium Polski, dawno już minęły. Coraz więcej twórców decyduje się na znalezienie odbiorców swojej biżuterii na różnych rynkach. Nie jest to jednak zadanie łatwe, ponieważ konkurencja w branży jubilerskiej każdego roku się powiększa. Niełatwo zainteresować potencjalnych…

05/2010, RYNEK

Punkt widzenia: Jorge Gil

Jorge Gil żyje i pracuje na Kubie. Kształcił się na Academy of Fine Arts w San Alejandro. W jego dorobku artystycznym znajduje się spora lista wystaw oraz kilka interesujących publikacji. Jorge Gil jest zdobywcą dwóch nagród – w 2009 roku otrzymał Award for collection of jewellery during International Art Fair…

05/2010, WZORNICTWO

Zastój na rynku diamentów

Z danych spływających z rynku wynika, że kamienie szlachetne sprzedają się tak samo jak przed kryzysem finansowym. Jednak klienci przestali wydawać swoje oszczędności na drogą brylantową biżuterię, a to spowodowało, że sprzedawcy diamentów nie odnotowują zysków. Klienci detaliczni zaczęli kupować znacznie tańszą biżuterię niż jeszcze dwa lata temu. Oczywiście nadal…

05/2010, TEMAT MIESIĄCA

Czas zaklęty

„Polski Jubiler”: Kiedy poczuła pani, że będzie realizowała się w tworzeniu biżuterii? Czy wiedziała pani to od razu, czy musiała pani dojrzeć do decyzji, że dalsze życie podporządkowane będzie tworzeniu kosztowności? Jadwiga Gorczyczyńska-Przybyło, projektantka, reprezentantka firmy PRZYBYŁO BIŻUTERIA: Kilkanaście lat istniała w Sosnowcu nasza Galeria w Podwórzu, która szybko zyskała…

05/2010, DOBRE BO POLSKIE

Bezpośrednio od producenta

Coraz więcej producentów biżuterii nawiązuje współpracę z właścicielami salonów jubilerskich i z pominięciem pośredników sprzedaje swoje towary. Zjawisko to na szeroką skalę możemy obserwować od momentu pojawienia się pierwszych głosów dotyczących kryzysu finansowego i mimo jego zażegnania ciągle mamy z nim do czynienia. Zeszłoroczna sytuacja ekonomiczna udowodniła, że polski rynek…

05/2010, TEMAT MIESIĄCA
Strona 1 z 212