Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

2010 | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » NUMERY » 2010

12/2010

12/2010

Tytan na rynku jubilerskim

Tytanowa biżuteria staje się w Polsce coraz popularniejsza wśród klientów salonówjubilerskich. Jednak cały czas znacznie częściej Polacy kupują biżuterię ze srebra i złota. Można jednak spodziewać się, że w czasie, kiedy coraz więcej klientów decyduje się na zakup biżuterii artystycznej, tytan znajdzie liczną rzeszę swoich zwolenników i entuzjastów. Tytan dla…

12/2010, TEMAT MIESIĄCA

Inspiracja biżuterią

„Polski Jubiler”: Pani biżuteria została zaprezentowana na jednym z najbardziej liczących się konkursów artystycznych w Polsce – XXI Konkursie im. Władysława Strzemińskiego „Projekt”. Jak ocenia pani swój debiut przed szeroką publicznością na polskim rynku biżuteryjnym? Michalina Owczarek, projektantka biżuterii: Cieszę się, że młodzi projektanci mogą brać udział w dużej liczbie…

12/2010, WZORNICTWO

Jedne z największych targów w Europie

Od 25 do 28 lutego w Monachium odbędą się 38. Międzynarodowe Targi Wyrobów Zegarmistrzowskich, Biżuterii, Kamieni Szlachetnych, Pereł i Wyrobów ze Srebra oraz Technologii Inhorgenta 2011 Messe München GmbH, organizator targów, podkreśla, że przyszłoroczna edycja targów będzie niezwykle udaną imprezą targową dla przedstawicieli branży z całego świata. – Perspektywy na…

12/2010, PANORAMA

Tytan – egzotycznym materiałem

„Polski Jubiler”: Jak postrzegany jest tytan przez klientów poszukujących biżuterii? Czy cieszy się on wśród nich dużym zainteresowaniem? Urszula i Zbigniew Michałowscy, MHS Michałowscy: Tytan nadal jest materiałem, który pod względem popularności nie może konkurować ze srebrem lub złotem. Na polskim rynku biżuteria ta jest niszą, co wiąże się z…

12/2010, TEMAT MIESIĄCA

Odlewanie metali – wirówka czy vacu cast?

Wirówka i vacu cast to dwie podstawowe powszechnie stosowane metody odlewania metali szlachetnych w branży jubilerskiej i złotniczej. Każda z nich ma swoje dobre i złe strony. Można jednak powiedzieć, że przede wszystkim różnią się między sobą sposobem wlewania roztopionego metalu do formy. Pierwsza metoda opiera się na wypełnieniu formy…

12/2010, WARSZTAT JUBILERSKI

Kolejne otwarcie w Warszawie

26 listopada PANDORA, duńska marka biżuterii, otworzyła kolejny sklep w Warszawie. Nowy salon powstał w Centrum Handlowym Arkadia. Marka Pandora powstała w 1982 r. w Kopenhadze. Zatrudnia ponad cztery i pół tysiąca pracowników. Pierwsze butiki duńskiej marki pojawiły się w Polsce w zeszłym roku i od tego czasu biżuteria Pandory…

12/2010, PANORAMA

Tytanowe starcie ze srebrem

Pozycji srebra na polskim rynku jubilerskim trudno zagrozić. Srebro jest bowiem metalem powszechnie znanym i spełniającym wszystkie oczekiwania klientów. Jednak nie można zapominać, że nie jest jedynym, z którego może powstawać ciekawa biżuteria – na rynku coraz częściej można znaleźć biżuterię wykonaną z tytanu. Tytan coraz częściej bywa wykorzystywany do…

12/2010, TEMAT MIESIĄCA

Krzemień pasiasty w polskiej biżuterii

Trzydzieści osiem lat sandomierskiej promocji krzemienia pasiastego doprowadziło do tego, że kamień ten stał się składnikiem polskiej biżuterii. Początkowe lata były bardzo trudne, bez internetu, organizacji złotniczych, inne też było wyobrażenie biżuterii. Dominowały kamienie powszechnie uznane jako biżuteryjne. Forma ozdób w większości tradycyjna. Udało się przez to przejść… Promocja krzemienia…

12/2010, DOBRE BO POLSKIE

Biżuteria na cały rok

30 listopada w Reducie Banku Polskiego w Warszawie odbyła się prezentacja kalendarza marki YES. Tegoroczna edycja kalendarza to ukazanie trzech dzieł sztuki: biżuterii, top modelki Ani Jagodzińskiej oraz talentu fotografa Mateusza Stankiewicza. Ideą Kalendarza YES jest prezentacja luksusowej biżuterii za każdym razem w nowym, świeżym świetle, dlatego też co roku…

12/2010, PANORAMA

Platyna – luksusowe dobro

W Polsce najrzadziej kupowaną biżuterią jest biżuteria platynowa. Z pewnością wpływ na taki stan rzeczy ma jej cena oraz fakt, że biżuteria ze złota w opinii większości jest biżuterią najszlachetniejszą. Mentalność klientów zmienić jest niezwykle ciężko, jednak producenci platynowej biżuterii starają się przebić ze swoim towarem i sprawić, aby coraz…

12/2010, TEMAT MIESIĄCA

Laur Klienta

Szwajcarska marka zegarków ATLANTIC zwyciężyła w konkursie konsumenckim Laur Klienta w kategorii zegarki ekskluzywne. Klienci zgodnie ocenili produkty tej marki jako doskonałe i najwyższej jakości. Po raz pierwszy konkurs przeprowadzono w 2004 roku. Plebiscyt jest podzielony na około 150 kategorii, w których skład wchodzą zarówno produkty, jak i usługi. Z…

12/2010, PANORAMA