POLSKI JUBILER » NUMERY » 2009 » 06/2009

06/2009

06/2009

Wakacyjna sprzedaż

Sprzedaż biżuterii, podobnie jak innych produktów luksusowych, ma charakter sezonowy. W czasie urlopowym do sklepów jubilerskich zagląda znacznie mniej klientów niż normalnie. Warto jednak byłoby zmienić panujący trend i zaproponować konsumentom ciekawy asortyment, który spowodowałby ożywienie w sklepie podczas letnich upałów. Klienci salonów jubilerskich zazwyczaj wstrzymują się z zakupami do…

06/2009, TEMAT MIESIĄCA

Salon jubilerski kontra galeria

Ostatnio na polskim rynku pojawiło się wiele galerii artystycznych, które oferują swoim klientom biżuterię. A także coraz aktywniej walczą o potencjalnego klienta z tradycyjnymi sklepami jubilerskimi. Pojawiają się na ulicach polskich miast i stają się miejscami, gdzie można napić się kawy, porozmawiać o sztuce i jednocześnie kupić sobie oryginalne, zazwyczaj…

06/2009, SKLEP

Słońce, plaża, morze i… kosztowności

Wakacje nie są czasem odpoczynku od biżuterii. Każda kobieta powinna w swojej szkatułce posiadać kosztowności, które może nosić podczas letnich wypraw. Sklepy jubilerskie powinny zadbać, aby w ich asortymencie nie zabrakło ozdób, które będą oryginalne i sprawią, że czas spędzony z dala od domu będzie kojarzył się ze wspaniałą, wyszukaną…

06/2009, TEMAT MIESIĄCA

Kolorowo i wzorzyście

W letnich kolekcjach dominuje złoto i srebro. Najważniejszymi kolorami są błękit, czerwień, czerń i biel. Artyści inspirują się pop-artem. W biżuterii można zaobserwować czarno-białe geometryczne wzory, ale i czyste, żywe, jasne kolory. Zestawy wyrazistych bransolet, kolczyków i naszyjników opanują podczas wakacji polskie miasta. W tym roku, podobnie jak w roku…

06/2009, WZORNICTWO

Artystyczną w hurcie sprzedam

Na polskim rynku jubilerskim zaczynają nieśmiało pojawiać się hurtownie biżuterii artystycznej. Starają się one podbić rynek niskimi cenami i faktem, że biżuteria przez nie oferowana wykonywana jest ręcznie. Odbierają one klientów sklepom jubilerskim i psują opinię branży. Mało osób decyduje się na współpracę z hurtowniami biżuterii artystycznej, niemniej mają już…

06/2009, TEMAT MIESIĄCA

Stoisko marzeń

Od dawna wiadomo, że bezpośredni kontakt z klientem jest istotą nowoczesnego biznesu. Najłatwiej relacje biznesowe nawiązać na targach, które stały się miejscem osobistego spotkania z kontrahentami. Zanim jednak podejmiemy decyzję o uczestnictwie w targach, należy przygotować strategię marketingową i dokładnie określić cele, jakie zamierzamy na nich osiągnąć. Sama bowiem obecność…

06/2009, SKLEP

Diamentowa firma

Na polskim rynku jubilerskim pojawiła się nowa firma Michelson Diamonds zajmująca się handlem hurtowym, jak i detalicznym kamieniami szlachetnymi. Kamienie szlachetne, oferowane przez Michelson Diamonds, są certyfikowane przez najbardziej uznane, najlepsze laboratoria gemmologiczne świata: GIA, IGI oraz HRD, co stanowi potwierdzenie najwyższej jakości oferowanych przez firmę minerałów. Firma posiada również…

06/2009, PANORAMA

Chińskie perły słodkowodne

dr Włodzimierz ŁapotLaboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Światowy rynek jubilerski jest dziś nieomal w całości opanowany przez perły hodowane. Zaledwie w ciągu kilkudziesięciu lat skutecznie wyparły one perły naturalne. Początkowo były to głównie hodowane perły słonowodne. Ostatnimi laty coraz większy udział w rynku mają hodowane perły słodkowodne. Perły słodkowodne znane były…

06/2009, GEMMOLOGIA

Biżuteria według Anny Orskiej

25 maja we Wrocławiu została otwarta wystawa kolekcji biżuterii autorstwa Anny Orskiej, przygotowana w związku z wystawą “Europa – to nasza historia”. Artystka stworzyła kolekcję biżuterii, wykorzystując funkcje ozdobne, konstrukcyjne i znaczeniowe węzła.  Jego skomplikowana forma pozwala odzwierciedlić siatkę ludzkich zależności: miłości, przyjaźni, rodzinnych więzi oraz dalekich i bliskich znajomości.…

06/2009, PANORAMA

Pamiętaj o kasie fiskalnej

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Decyzja o likwidacji prowadzonej działalności gospodarczej stanowi niewątpliwie trudne wyzwanie, do którego najczęściej skłania przedsiębiorców trudna sytuacja rynkowa. W sytuacji, gdy się na nią zdecydujemy, musimy pamiętać, by wraz z zakończeniem działalności zakończyć prawną działalność naszej firmy. W tym kontekście warto pamiętać o zakończeniu pracy…

06/2009, PRAWO

OMEGA na Księżycu

Czterdziestą rocznicę lądowania człowieka na Księżycu OMEGA upamiętniła, wypuszczając na rynek dwie limitowane edycje zegarków OMEGA Speedmaster Professional Moonwatch Apollo 11 “40th Anniversary” Limited Edition: pierwsza wykonana ze stali szlachetnej i srebra sterling w liczbie 7969 sztuk i druga z platyny i 18-karatowego żółtego złota w 69 numerowanych egzemplarzach. Czasomierze…

06/2009, PANORAMA
Strona 1 z 3123