Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

06/2009 | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » NUMERY » 2009 » 06/2009

06/2009

06/2009

Szanse i zagrożenia rozwoju branży złotniczej i jubilerskiej w Polsce

Rynek jubilerski rządzi się swoimi prawami. Nawet teraz, kiedy wiele branż zmaga się z kryzysem, polskie firmy jubilerskie – przynajmniej te największe – z optymizmem planują swoją biznesową przyszłość. Ministerstwo Gospodarki podjęło próbę oceny warunków funkcjonowania branży złotniczej i jubilerskiej w Polsce. Zebrane opinie pozwalają na określenie najważniejszych problemów i…

06/2009, RYNEK

Nowa aranżacja sklepu

Sezon urlopowy to jedyna okazja na przeprowadzenie wszelkich koniecznych zmian w sklepie jubilerskim przed zmasowanym szturmem klientów. Nie można bowiem pozwolić sobie, aby remont sklepu wypadł w momencie, gdy klienci będą chcieli dokonywać w naszym sklepie dużych zakupów. Zmiana wystroju sklepu jubilerskiego jest bardzo ważna, szczególnie w momencie, gdy remont…

06/2009, SKLEP

Męski, a jednak damski

W tym sezonie projektanci i styliści mody zegarkowej stawiają na mechaniczne, duże zegarki na skórzanym pasku. Do tej pory taki rodzaj zegarka kojarzył nam się przede wszystkim z tradycyjnymi męskimi modelami, jednak teraz powinien znaleźć się na nadgarstku każdej modnej kobiety. Mężczyźni od kilku już sezonów wybierali znacznie większe, niż…

06/2009, ZEGARKI

Wakacyjna sprzedaż

Sprzedaż biżuterii, podobnie jak innych produktów luksusowych, ma charakter sezonowy. W czasie urlopowym do sklepów jubilerskich zagląda znacznie mniej klientów niż normalnie. Warto jednak byłoby zmienić panujący trend i zaproponować konsumentom ciekawy asortyment, który spowodowałby ożywienie w sklepie podczas letnich upałów. Klienci salonów jubilerskich zazwyczaj wstrzymują się z zakupami do…

06/2009, TEMAT MIESIĄCA

Kusząca awangarda

Biżuteria art déco zadziwia śmiałymi formami, funkcjonalnością i zastosowaniem nowych komponentów. Awangardowa i odważna świetnie odzwierciedla epokę “lat szalonych” – wyzwolonych z gorsetu kobiet, jazzu, sportu, zachłyśnięcia się postępem technicznym. Obecnie ozdoby art déco są niezwykle cenione i poszukiwane przez kolekcjonerów, na aukcjach osiągają zawrotne ceny. Nie mówiąc o tym,…

06/2009, DZIEDZICTWO

Diamentowa firma

Na polskim rynku jubilerskim pojawiła się nowa firma Michelson Diamonds zajmująca się handlem hurtowym, jak i detalicznym kamieniami szlachetnymi. Kamienie szlachetne, oferowane przez Michelson Diamonds, są certyfikowane przez najbardziej uznane, najlepsze laboratoria gemmologiczne świata: GIA, IGI oraz HRD, co stanowi potwierdzenie najwyższej jakości oferowanych przez firmę minerałów. Firma posiada również…

06/2009, PANORAMA

Salon jubilerski kontra galeria

Ostatnio na polskim rynku pojawiło się wiele galerii artystycznych, które oferują swoim klientom biżuterię. A także coraz aktywniej walczą o potencjalnego klienta z tradycyjnymi sklepami jubilerskimi. Pojawiają się na ulicach polskich miast i stają się miejscami, gdzie można napić się kawy, porozmawiać o sztuce i jednocześnie kupić sobie oryginalne, zazwyczaj…

06/2009, SKLEP

Rita Marcangelo

Rita Marcangelo urodziła się w Wielkiej Brytanii, gdzie również zdobyła wykształcenie na Thames Valley University w Londynie. Od 1990 roku pracuje i żyje we Włoszech. Na koncie ma liczne wystawy, m.in. we Włoszech, Wielkiej Brytanii, Austrii, Norwegii, Hiszpanii, Portugalii, USA i w Japonii. Od 1977 roku jest właścicielką galerii biżuterii…

06/2009, WZORNICTWO

Biżuteria według Anny Orskiej

25 maja we Wrocławiu została otwarta wystawa kolekcji biżuterii autorstwa Anny Orskiej, przygotowana w związku z wystawą “Europa – to nasza historia”. Artystka stworzyła kolekcję biżuterii, wykorzystując funkcje ozdobne, konstrukcyjne i znaczeniowe węzła.  Jego skomplikowana forma pozwala odzwierciedlić siatkę ludzkich zależności: miłości, przyjaźni, rodzinnych więzi oraz dalekich i bliskich znajomości.…

06/2009, PANORAMA

Słońce, plaża, morze i… kosztowności

Wakacje nie są czasem odpoczynku od biżuterii. Każda kobieta powinna w swojej szkatułce posiadać kosztowności, które może nosić podczas letnich wypraw. Sklepy jubilerskie powinny zadbać, aby w ich asortymencie nie zabrakło ozdób, które będą oryginalne i sprawią, że czas spędzony z dala od domu będzie kojarzył się ze wspaniałą, wyszukaną…

06/2009, TEMAT MIESIĄCA

Konferencja „Jubiler i technologie XXI wieku”

30 czerwca odbyła się w Krakowie pierwsza konferencja z cyklu „Jubiler i technologie XXI wieku”. Wzięło w niej udział ok. 20 firm z branży jubilerskiej w przeważającej części z okolic Małopolski. Organizatorami konferencji byli polscy producenci nowoczesnych rozwiązań dla sektora jubilerskiego: ODL Sp. z o.o., P.A.T Bugała Sp.j. oraz Axis…

06/2009, WZORNICTWO
Strona 1 z 3123