Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

03/2009 | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » NUMERY » 2009 » 03/2009

03/2009

03/2009

Sukces mimo kryzysu

30 tys. gości z 49 krajów odwiedziło targi inhorgenta 2009, które zakończyły się 23 lutego. Na 37. Międzynarodowych Targach Wyrobów Zegarmistrzowskich, Biżuterii, Kamieni Szlachetnych, Pereł i Wyrobów ze Srebra oraz Technologii zgromadziło się 1183 wystawców z 47 krajów. Zaprezentowali oni najnowsze kolekcje, nowe marki oraz technologie stosowane w branży jubilerskiej…

03/2009, TARGI

Zapach luksusu

Biżuterię, podobnie jak inne produkty, można sprzedawać, posługując się zapachem, którego rozpylanie w sklepie wydłuża czas zakupów nawet o 16 proc. W zachodnich sklepach jubilerskich od dawna stosuje się aromarketing, a do Polski ta moda ma szansę dopiero dotrzeć Powszechnie wiadomo, że zapachy pozostają w pamięci bardzo długo, a ich…

03/2009, SKLEP

Spektakularne zyski w Chinach

O 29 proc. wzrósł w styczniu chiński biżuteryjny handel detaliczny w porównaniu z rokiem ubiegłym. Chińscy detaliści odnotowują spektakularne zyski w sprzedaży biżuterii, i to zarówno we własnym kraju, jak i za granicą. Niestety, nie można tego samego powiedzieć o biżuteryjnym rynku japońskim, który – ku zaskoczeniu analityków – w…

03/2009, PANORAMA

Miłość od pierwszego wejrzenia

Powszechnie wiadomo, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie, i to zarówno w stosunku do osoby, którą poznajemy, jak i do miejsca, w którym przebywamy. Jako właściciele sklepów jubilerskich powinniśmy zatroszczyć się, by nasze obiekty wzbudzały w klientach jak najmilsze uczucia i stały się dla nich wzorem odniesienia do innych, podobnych miejsc…

03/2009, SKLEP

Nowa projektantka

Od niedawna na polskiej mapie sklepów z biżuterią pojawił się nowy uczestnik. Jest nim sklep internetowy, w którym można kupić autorską biżuterię projektantki Emilii Przedpełskiej. Biżuteria oferowana w sklepie EmiFashion wykonana jest z kamieni szlachetnych, pereł hodowlanych oraz tworzonych od podstaw srebrnych elementów.…

03/2009, PANORAMA

Alternatywne pozyskiwanie biżuterii

Z czołówek gazet nie znika ostatnio temat kryzysu gospodarczego. Każda gałąź gospodarki zagrożona jest utratą zysków i w każdej branży krąży widmo bezrobocia. A może jest to czas, w którym należy zastanowić się nad przyszłością branży jubilerskiej i wykorzystać go na wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań? Coraz częściej do polskich salonów jubilerskich…

03/2009, TRENDY

Tiffany o 9 proc. tańszy

Firma Tiffany & Co. ogłosiła, że w swoich japońskich salonach obniży ceny biżuterii aż o 9 proc. Sześcioprocentowe listopadowe upusty cenowe, na które zdecydowała się amerykańska firma, nie przyniosły oczekiwanego rezultatu i dlatego też zdecydowała się na dalsze obniżki, które pozwolą jej na wyprzedanie biżuterii. Jeśli lutowe obniżki nie spowodują…

03/2009, PANORAMA

Komisowe ABC

Na polskim rynku jubilerskim niedocenionymi i prawie niezauważanymi graczami stali się w ostatnich latach właściciele komisów i lombardów z biżuterią. To oni wiedzą najwięcej o preferencjach zakupowych Polaków, ich guście oraz kondycji finansowej Na mapie sklepów jubilerskich komisy nie są uwzględniane. Traktowane były jako punkty ostatniej pomocy w czasie domowego…

03/2009, RYNEK

Przede wszystkim marka

Rozmowa z Adamem i Piotrem Rączyńskimi, prezesami firmy Apart Wielkie sukcesy i nagrody, które otrzymuje firma Apart w ostatnim czasie, świadczą o zaufaniu klientów oraz o umocnieniu pozycji na rynku produktów jubilerskich. Czy zdradzą panowie tajemnicę tego sukcesu oraz sposób, jak umiejętnie i z korzyścią dla firmy odczytać potrzeby konsumentów?…

03/2009, LUDZIE BRANŻY

Złoto z Chin

Portal Mineweb podał informację, że chińskie kopalnie pokonały południowoafrykańskie w wyścigu o miano największego producenta złota. Według Chińskiego Związku Złota wydobycie tego cennego kruszcu wzrosło w 2008 r. o 4,26 proc. do 282 ton. Jak podkreśla serwis Mineweb, Chinom w zwiększeniu wydobycia nie przeszkodziły ani trzęsienia ziemi, ani kryzys finansowy.…

03/2009, PANORAMA

Ulga na złe długi

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Każdy przedsiębiorca w swojej pracy miał do czynienia z nieterminowym regulowaniem płatności przez zleceniodawcę. Jest to zjawisko bardzo powszechne, a w czasach kryzysu gospodarczego nieuniknione. W polskim prawodawstwie problemy z płatnościami potęgowane są jeszcze dodatkowo przez obowiązki podatkowe, które zobowiązują przedsiębiorców do zapłaty zarówno podatku…

03/2009, PRAWO
Strona 1 z 3123