Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

12/2009 | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » NUMERY » 2009 » 12/2009

12/2009

12/2009

Z miłości do biżuterii

“Polski Jubiler”: Skąd czerpie pan inspiracje przy tworzeniu swojej biżuterii? Czy proces tworzenia biżuterii jest u pana wywołany jakimś zjawiskiem, czy może od chwili obudzenia aż do zaśnięcia rozmyśla pan o biżuterii i w ten sposób codziennie dopracowuje pan swoje dzieła? Giedymin Jabłoński: Zapytała pani właśnie o całe moje życie.…

12/2009, DOBRE BO POLSKIE

Kamieni masa

Kamienie ozdobne kupują niemal wszyscy, którzy wytwarzają biżuterię. W Polsce największym zainteresowaniem twórców cieszą się cyrkonie, bursztyn, a ostatnio również koral i lawa wulkaniczna. Znacznie rzadziej, w porównaniu z kamieniami ozdobnymi, kupowane są kamienie szlachetne, które służą do wyrabiania najkosztowniejszej biżuterii. Na polskim rynku jubilerskim pojawiło się ostatnio wiele nowych…

12/2009, TEMAT MIESIĄCA

Opodatkowane prezenty świąteczne dla pracowników

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Czas świąteczny związany jest z wigilijnymi spotkaniami firmowymi. Niektórzy pracodawcy decydują się na obdarowanie swoich pracowników bonami towarowymi. Nie należy jednak zapominać, że “świąteczne” prezenty pracodawców wywołują szereg następstw i obowiązków zarówno na gruncie regulacji prawa podatkowego, jak i w zakresie składek ZUS, o których…

12/2009, PRAWO

Sprzedaż kamieni szlifowanych

Dynamiczny rozwój rynku hurtowni jubilerskich spowodował, że podmioty te musiały nieco zmienić swój asortyment, aby znaleźć swoją niszę. I mimo że każda z nich oferuje swoim klientom kamienie zarówno szlachetne, jak i półszlachetne, to jakość sprzedawanych przez nie towarów znacznie różni się między sobą. Niektórzy właściciele hurtowni postanowili sprzedawać swoim…

12/2009, TEMAT MIESIĄCA

Punkt Widzenia… Katja Prins

Katja Prins jest młodą i niezwykle utalentowaną artystką. Pochodzi z Holandii. Jej biżuteria artystyczna znana jest powszechnie całemu środowisku. Uczestniczy w licznych projektach artystycznych i wystawach. Kształciła się w M.T.S Vakschool w Schoonven oraz w słynnym Gerrit Rietveld Academie w Amsterdamie. Katja Prins nagradzana była wielokrotnie, ostatnio otrzymała niezwykle prestiżową…

12/2009, PRAWO

Biżuteria w równoległej rzeczywistości

Rozmowa z dr. hab. Sławomirem Fijałkowskim “Polski Jubiler”: W polskim środowisku artystycznym coraz częściej słychać dyskusje nad ustaleniem definicji “biżuterii artystycznej”. Czy według pana, jako wieloletniego nauczyciela akademickiego, można jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie: czym jest biżuteria artystyczna i stworzyć jej definicję, która pogodziłaby wszystkich zainteresowanych? Dr hab. SŁawomir Fijałkowski, projektant…

12/2009, LUDZIE BRANŻY

Zaopatrzenie od A do Z

Właściciele hurtowni kamieni nie mogą narzekać na brak klientów. Niemal każdy jubiler zaopatruje się u nich w niezbędne do pracy kamienie. A hurtownicy starają się jeszcze bardziej przywiązać do siebie klientów i oferują im, poza kamieniami, różnego rodzaju półfabrykaty, aby w pełni zaspokoić wymagania rynku. Stałe poszerzanie asortymentu powoduje, że…

12/2009, TEMAT MIESIĄCA

Paweł Waś twórcą najpiękniejszego Klejnotu Polskiej Biżuterii

Zakończona została ósma edycja konkursu “Klejnot Polskiej Biżuterii”. Zwycięzcą został Szmaragdowy Koliber autorstwa Pawła Wasia. W konkursie wyróżnieni zostali także Marcin Gronkowski oraz Izabela Gutowska. Zwycięska praca to misternie wykonana brosza, która przedstawia sięgającego po nektar z kwiatu kolibra. Całość została stworzona z cennych szmaragdów, brylantów oraz złota. O precyzji…

12/2009, PANORAMA

Kupowanie kamieni w sieci

Sprzedaż kamieni zarówno szlachetnych, jak i półszlachetnych w sieci staje się ostatnio coraz bardziej popularna wśród jubilerów i projektantów biżuterii. Sytuacja ta wynika przede wszystkim z faktu, że zakupy dokonywane za pośrednictwem internetu są mniej czasochłonne oraz często wiążą się z mniejszymi wydatkami. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że…

12/2009, TEMAT MIESIĄCA

Targi w Dubaju

W Dubaju zakończyły się Międzynarodowy Targi Biżuteryjne, największa i najbardziej popularna impreza w tym regionie. Z danych organizatorów wynika, że odwiedziło je ponad dwadzieścia tysięcy gości. Na targach odwiedzający mieli okazję podziwiać biżuterię wykonaną przez najznamienitszych projektantów. – Tygodniowe targi biżuteryjne są doskonałą okazją do wymiany poglądów, podziwiania najnowocześniejszego wzornictwa…

12/2009, PANORAMA

Obiekt biżuteryjny w sklepie jubilerskim

Od wieków biżuteria traktowana była przede wszystkim jako ozdoba. Niektórzy decydowali się na jej zakup, licząc, że będzie ona stanowiła lokatę kapitału. Ostatnio coraz częściej można spotkać się z biżuterią, której celem jest szokowanie odbiorców i pokazanie, że biżuteria jest dziełem sztuki, które w zależności od miejsca, w którym się…

12/2009, SKLEP
Strona 1 z 212