Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

04/2008 | Polski Jubiler





POLSKI JUBILER » NUMERY » 2008 » 04/2008

04/2008

04/2008

Wystawa W stronę biżuterii

Na stałe w krajobraz Warszawy wpisał się Teatr Współczesny jako miejsce, gdzie można spotkać się ze współczesną twórczością złotniczą. Od 31 marca prezentowana tu jest wystawa “W stronę biżuterii” składająca się z prac Olgi Podfilipskiej-Krysińskiej i Ewy Effenberg – Prezentowane na wystawie moje prace pokazują efekty eksperymentów twórczych, które wcale…

04/2008, PANORAMA

Francuski wzrost sprzedaży

Pomyślna dla francuskiej branży dynamika wzrostu sprzedaży spowodowana jest nie tylko jakością i atrakcyjnością produktów, lecz także aktywnością i pomysłowością sklepów jubilerskich i sieci sprzedaży stosujących skutecznie rozplanowane akcje marketingowe kierowane do klientów Francuski rynek wyrobów jubilerskich i zegarków, po dodatnim okresie w latach 1998-2000 oraz niekorzystnym między 2002 a…

04/2008, RYNEK

Pedagodzy na wystawie

Podczas Międzynarodowych Targów Bursztynu Biżuterii i Kamieni Szlachetnych Amberif odbyła się wystawa pedagogów Katedry Biżuterii ASP w Łodzi. W wystawie wzięli udział: prorektor do spraw nauki ASP i kierownik Katedry Biżuterii prof. Andrzej Szadkowski, prof. Andrzej Boss, dr hab. Sławomir Fijałkowski, Olga Podfilipska-Krysińska, Jarosław Kolec, Ewa Effenberg, Witold Skwarski, Sergiusz…

04/2008, PANORAMA

Franczyza w sklepie jubilerskim

Przemysław Szymański Autor jest prawnikiem, specjalistą z zakresu prawa cywilnego i gospodrczego Przez umowę franczyzy przedsiębiorca będący franczyzobiorcą może korzystać z wiedzy oraz usług lub towarów fanczyzodawcy w zamian za umówione wynagrodzenie. W ramach umowy franczyzy może on również korzystać z firmy franczyzodawcy, co ma niebagatelne znaczenie, gdyż jest to…

04/2008, PRAWO

List w sprawie szlaku bursztynowego podpisany

Pierwszego dnia targów Amberif 2008 podpisano list intencyjny, dotyczący powstania Szlaku Bursztynowego i zgłoszenia go do Instytutu Europejskich Szlaków Kulturowych, mieszczącego się w Luksemburgu. List podpisali przedstawiciele władz samorządowych województwa, gmin, wyższych uczelni i instytucji turystycznych. Będzie to 17. szlak w Europie i pierwszy w Polsce. Sygnatariusze listu podkreślali, że…

04/2008, NIEZBĘDNIK BURSZTYNNIKA

Gdzie założyć rachunek

Banki stale modyfikują swą ofertę skierowaną do firm. Wprawdzie przedsiębiorcy nadal nie mogą liczyć na zbyt wysokie oprocentowanie swych oszczędności, jednak do pewnego stopnia mają im to zrekompensować niższe opłaty za prowadzenie rachunków Jedną z większych zmian wprowadzonych ostatnio przez banki jest zaoferowanie pakietów usług w ramach jednej opłaty. Przedsiębiorcy…

04/2008, SKLEP

Certyfikacja szmaragdów coraz bardziej popularna

 Przedostatni dzień Amberifu upłynął pod znakiem seminariów zorganizowanych przez Stowarzyszenie Rzeczoznawców Jubilerskich. Jedno z nich było poświęcone szmaragdom. Interesujący wykład o tych kamieniach i ich pochodzeniu wygłosił Erwin Aelbrecht, gemmolog z Wysokiej Rady Diamentów (HRD). Ostatnio do certyfikacji napływa bardzo dużo tych kamieni. Uczestnicy seminarium obejrzeli zdjęcia mikroskopowe struktur szmaragdów…

04/2008, NIEZBĘDNIK BURSZTYNNIKA

Wykładziny do sklepu

Projektując lub przebudowując sklep czy pracownię jubilerską, musimy podjąć decyzję – z czego zrobimy podłogę. Czy będzie to płyta kamienna, podłoga drewniana, czy też wykładzina. Proponujemy wykładziny podłogowe W sklepie czy w zakładzie jubilerskim kładzie się przede wszystkim wykładziny obiektowe zwane również przemysłowymi. Najczęściej wykonane są one z poliamidu (nylonu),…

04/2008, SKLEP

Prezentacja strategii klastra “Gdańska Delta Bursztynu”

Podczas prezentacji specjaliści z Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową zwrócili uwagę na fakt, że Polska w skali globalnej zajmuje jedenaste miejsce jako producent i dziewiąte jako konsument srebrnej biżuterii. W tej sytuacji celem firm i instytucji, które zechcą zjednoczyć swoje działania w ramach klastra, powinno być wypromowanie bursztynu jako markowej…

04/2008, NIEZBĘDNIK BURSZTYNNIKA

Certyfikacja syntetycznych diamentów jubilerskich

W powszechnym mniemaniu diament jest najważniejszym kamieniem jubilerskim. I jest tak rzeczywiście, gdyż obrót diamentami oraz wyrobami go zawierającymi jest najważniejszą pozycją największych rynków jubilerskich świata. Jeszcze do niedawna jubilerskie egzemplarze diamentu nie miały poważniejszej alternatywy. Stworzyły ją dopiero jubilerskie diamenty syntetyczne Od paru lat na najważniejszych rynkach jubilerskich, a…

04/2008, GEMMOLOGIA

Nowa kolekcja W. KRUK

Topniejące sople kryształu Kryształ górski potocznie nazywany kamiennym lodem jest znakiem rozpoznawczym najnowszej kolekcji W. KRUK. Pomysłodawczynią kolekcji jest projektantka firmy – Ania Orska Całkowity brak barwy, silny połysk i krystaliczna struktura sprawiły, że dawniej kryształ górski często utożsamiano z diamentem. Stąd określenia, z geologicznego punktu widzenia nieprawidłowe, jak diament…

04/2008, PANORAMA
Strona 1 z 3123