Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

2007 | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » NUMERY » 2007

12/2007

12/2007

Młody przybój “Koralikowi” amatorzy – szansa, czy zagrożenie

Błyskawicznie rośnie liczba młodych osób nieprofesjonalnie zajmujących się wyrobem biżuterii. W znacznej większości są to wyroby wykorzystujące materiały niskiej jakości i nieskomplikowane wzornictwo, ale za to bardzo tanie. Wyroby są rozpowszechniane w ramach młodzieżowej społeczności i przez Internet. Część z tych osób zaczyna się także profesjonalizować, zarówno jeśli chodzi o…

12/2007, TEMAT MIESIĄCA

Summary

Young power arise The number of young jewellery crafters, non-professional ones, is rapidly rising. For the majority of the handicrafts they produce, low quality materials and less sophisticated shapes are the commonplace, so much cheaper are they. Jewellery is distributed among the young societies and over the web. Part of…

12/2007, SUMMARY

Nowy rok bez zmian w handlu międzynarodowym

W związku z docierającymi do redakcji pytaniami o ewentualne zmiany w unormowaniach dotyczących handlu międzynarodowego wyrobami jubilerskimi zwróciliśmy się o wyjaśnienie tej kwestii do Ministerstwa Finansów. Jak się dowiedzieliśmy, postanowienia Wspólnej Taryfy Celnej na rok 2008 (Rozporządzenie Komisji (WE) Nr 1214 /2007 z dnia 20 września 2007 r.) nie przewidują…

12/2007, PANORAMA

Biżuteria Art Deco – wielki powrót

W latach 20. i 30. XX w. biżuteria sięgnęła artystycznych szczytów, a jubilerstwo stało się jedną z najbardziej pasjonujących dyscyplin wzornictwa i zdobnictwa. Dziś prace ówczesnych złotników są jednym z głównych przebojów aukcji Międzywojenna biżuteria wykonana ze stopów złota z innymi metalami, które nadawały jej odpowiedni kolor, dziś pokryta jest…

12/2007, DZIEDZICTWO

Bursztyn i krzemień

Polska w świecie słynie bursztynem. A przynajmniej chcielibyśmy, żeby słynęła. Tyle, że niestety poza Polską niespecjalnie przejmują się, że to nasza specjalność Powoli ta smutna prawda zaczyna do nas docierać. Co gorsze w zasadzie bursztynu u nas nie ma… Mają go Rosjanie, mają Ukraińcy, czasem się nawet podzielą… Najwięcej bursztynu,…

12/2007, Z PRZYMRUŻENIEM OKA

Biżuteria w czasoprzestrzeni. Podróże francuskich projektantów

Wobec niepewnej przyszłości i braku równowagi na świecie, współcześni klienci charakteryzują się ciągłym pędem do nowych doświadczeń, emocji i sensacji, ale także chętnie wracają do starych trwałych wartości i tradycji. Najnowsze francuskie kolekcje biżuterii są efektem kreatywności projektantów dążących do dopasowywania się do tych sprzecznych potrzeb Właśnie dlatego francuscy jubilerzy…

12/2007, WZORNICTWO

Gagat tajemniczy – zapomniany

Niezbyt trafnie nazywano go czarnym bursztynem. Mimo iż powstał z uwęglenia najbardziej smolnych, przesyconych żywicą części drzew iglastych – araukarii, łatwo go od prawdziwego bursztynu odróżnić. Wystarczy próbkę dotknąć końcem rozżarzonej szpilki, by przekonać się, że bursztyn wydziela balsamiczny aromat, zaś gagat zapach tlącego się węgla Gagat to bitumiczna odmiana…

12/2007, GEMMOLOGIA

Szczęście w każdym wieku…

YES: przeciw kultowi młodości  W świecie mody – także biżuterii – w promocji na ogół wykorzystuje się wizerunki ludzi młodych. A przecież szlachetne wyroby jubilerskie nie tylko są kupowane przez klientów w każdym wieku, ale przede wszystkim są ponadczasowe. Na ten rozdźwięk zwróciła uwagę firma Yes, jednej z największych sieci…

12/2007, Z PRZYMRUŻENIEM OKA

Moda na Ambermodę

Dobrą passę ma ostatnio Ambermoda państwa Gliwińskich. Na początku listopada, po zakończeniu wystawy “Designed in Poland” w Monachium, nastąpiło rozstrzygnięcie konkursu na najlepszy eksponat imprezy. Głosami zwiedzających zwyciężyła bursztynowa biżuteria Danuty i Mariusza Gliwińskich, którzy otrzymali nagrodę Prezesa Zarządu Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. Drugie miejsce przypadło unikatowej…

12/2007, PANORAMA

Blask odbitego światła

Gdyby twoja ulubiona marka była człowiekiem, to kim by była? To najczęstsze pytanie z arsenału psychologicznych technik badania wizerunku marki. Marka, której brak osobowości, emocji, własnego stylu – przepada na rynku. Dosłownym przełożeniem tej zasady na działania marketingowe jest wybór odpowiedniego ambasadora marki. Dodajmy, że przełożeniem bardzo skutecznym Lidia Popiel…

12/2007, RYNEK

Wernisaż wystawy Jacka Paluchowskiego w warszawskim Teatrze Współczesnym

Choć ma już za sobą 28 lat pracy twórczej, “Mono plus jeden” była pierwszą indywidualną wystawą Jacka Paluchowskiego, przeglądem jej dorobku. Prace artysty, oprócz biżuterii także przedmioty użytkowe, w dużej części są inspirowane sztuką dawnych kultur, między innymi starożytnego Egiptu. Najczęściej wykorzystywanym w nich metalem jest srebro, zazwyczaj o zmatowionej…

12/2007, PANORAMA