Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

NUMERY | Polski Jubiler - Part 93




POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 93)

Wizytówka sklepu

Szał przedświątecznych zakupów niedługo ogarnie całą Polskę. Właściciele sklepów jubilerskich, mimo że nie narzekają na brak klientów, nie mogą osiąść na laurach i czekać na tłumne przybycie kupujących. Aby zainteresować klientów naszym towarem, nie wystarczy dobry projektant wnętrz i firma zajmująca się montażem mebli, przede wszystkim potrzebna jest koncepcja, jak…

11/2009, SKLEP

Średniowieczne sztuki zdobnicze

Do naszych czasów zachowało się kilka średniowiecznych podręczników, których autorzy objaśniali adeptom sztuki zdobniczej i rzemiosła artystycznego zasady swojego fachu. Najobszerniejszą i jedną z najciekawszych tego typu ksiąg wydano w benedyktyńskim wydawnictwie Tyniec. “Diversarum Artium Schedula” autorstwa Teofila Prezbitera, czyli przekładając tytuł na język polski: “Przewodnik po sztukach rozmaitych”, możemy…

11/2009, KSIĄŻKA

Galwanotechnika wiedza niezbędna jubilerom

Rozmowa z Janem Olszewskim, prezesem Polskiego Towarzystwa Galwanotechnicznego Polski Jubiler: Polskie Towarzystwo Galwanotechniczne integruje środowiska naukowe i techniczne zajmujące się galwanotechniką oraz m.in. szkoli studentów i specjalistów w zakresie galwanotechniki. Jak wobec tego, z państwa punktu widzenia, wygląda wiedza środowiska jubilerskiego na temat galwanotechniki oraz jaki odsetek jubilerów uczestniczy w…

11/2009, LUDZIE BRANŻY

Magia zamknięta w pudełku

Właściciele sklepów jubilerskich przygotowują się na nadejście świąt Bożego Narodzenia niemal przez cały rok. Podporządkowują cykl swojej pracy szałowi gwiazdkowych zakupów, które zapewniają im znaczne zyski. Starannie dobierają asortyment świąteczny, dbają o wystrój sklepu oraz o różnego rodzaju świąteczne dekoracje. Jednak ciągle nie przykładają należytej wagi do opakowań, które podkreślają…

11/2009, SKLEP

Punkt Widzenia… Ela Bauer

Biżuteria Wraz z upływem czasu moje postrzeganie biżuterii rozwinęło się i poszerzyło horyzonty. Na początku postrzegałam ją konwencjonalnie, prawie automatycznie jako naszyjnik, pierścionek, z czasem jednak biżuteria stała się dla mnie mniej oczywista i dająca się zdefiniować. Obiekt biżuteryjny jest kwestią intencji. Osobiście, widzę biżuterię, jako cokolwiek, co posiada intencję…

11/2009, WZORNICTWO

Stylowy design

Sklepy jubilerskie powinny jednak jak najbardziej różnić się między sobą. Dlatego też każdy właściciel takiego sklepu powinien starać się nadać swojemu punktowi niepowtarzalny charakter. Jubilerzy stawiają na uniwersalność Nowoczesne meble przeznaczone do sklepów jubilerskich dają duże możliwości aranżacji salonu. Poszczególne elementy można łączyć z różnymi materiałami, takimi jak szkło, kolorowe…

11/2009, SKLEP

Papierowa biżuteria

Podczas odbywających się w Poznaniu Art&Fashion Festival wszyscy zainteresowani mogli wziąć udział w warsztatach tworzenia biżuterii z papieru. Pomysłodawczyni tego projektu Anna Orska, projektantka biżuterii, przygotowała dla uczestników specjalne arkusze papieru z różnokolorowymi elementami do samodzielnego składania. Według autorki jednorazowa biżuteria jest odpowiedzią na dzisiejsze, niezwykle zmienne czasy, w których…

11/2009, PANORAMA

Srebro dla młodych

Biżuteria ofiarowywana jest dzieciom z okazji urodzin, świąt czy innych ważnych wydarzeń w życiu młodego człowieka. W sklepach można znaleźć biżuterię przeznaczoną zarówno dla niemowlaków, jak i nastolatków. Jeszcze do niedawna najpopularniejszą biżuterią ofiarowywaną dzieciom były wszelkiego rodzaju dewocjonalia. Teraz sytuacja uległa zmianie. Młodzi ludzie sami chcą decydować o biżuterii,…

11/2009, SKLEP

Masywny zegarek na zimę

Na polskim rynku zegarmistrzowskim pojawił się nowy zegarek Seawing szwajcarskiej marki Atlantic. – Zegarek dla prawdziwego mężczyzny, to nie tylko zwykły dodatek czy też elegancki przyrząd do pomiaru czasu. Często, szczególnie we wszelkiego rodzaju relacjach biznesowych, jest postrzegany jako wyznacznik pozycji i prestiżu – mówi Jarosław Guzek, brand manager. –…

11/2009, PANORAMA

Kordieryt – kamień wikingów

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski O wikingach mówi się, że byli doskonałymi żeglarzami i nawigatorami. Powszechnie wiadomo, że na przełomie pierwszego i drugiego tysiąclecia swobodnie żeglowali po północnym Atlantyku, przemieszczając się między Skandynawią i odbitą Celtom Islandią, i Grenlandią, tudzież pomniejszymi wyspami tego regionu: Szetlandami, Orkadami, Hebrydami czy…

11/2009, GEMMOLOGIA

Bursztyn bałtycki żywicą

W warszawskiej siedzibie Związku Rzemiosła Polskiego odbyło się spotkanie specjalistów i naukowców zajmujących się bursztynem, na którym omawiane były metody badań surowca bursztynowego oraz wyrobów w celu identyfikacji bursztynu (sukcynitu) i żywic bursztynopodobnych. Spotkanie miało na celu zapobieganie sprzedaży falsyfikatów i imitacji tego surowca. Warto podkreślić, że było to już…

11/2009, PANORAMA

Biżuteria do zwrotu

Zakupom biżuterii, zwłaszcza tej okolicznościowej, jak pierścionki czy obrączki, towarzyszą zwykle pozytywne emocje. Nabywcę cieszy fakt zdobycia pięknego przedmiotu. Zadowolenie sprzedającego wynika zarówno z możliwości zaoferowania kupującemu obiektu pożądania, jak również z prozaicznego faktu uzyskania przychodów ze sprzedaży. Czasami jednak bywa jak w przysłowiu: “Nie wszystko złoto, co się świeci”.…

11/2009, EKONOMIA