POLSKI JUBILER » DZIAŁY » SONDA

Rok 2008 okiem specjalistów

Andrzej Bielak, prezes Stowarzyszenia Form Złotniczych Rok 2008 był kolejnym dobrym rokiem dla polskich projektantów. Wzięliśmy udział w wielu wystawach i konkursach, tak w kraju, jak i za granicą. Nasze stowarzyszenie bierze udział w targach Inhorgenta, mamy doskonałe kontakty międzynarodowe, dobrze układa się nasza współpraca z organizatorami targów w Warszawie…

12/2008, SONDA

Nie będzie tak źle jak na giełdach

Bessa na światowych rynkach kapitałowych nie powinna mieć przełożenia na wyniki branży jubilerskiej podczas szczytu świątecznych zakupów – wynika z sondy, jaką przeprowadziliśmy wśród polskich jubilerów. Wojciech Kruk, przewodniczący rady nadzorczej firmy W.Kruk W związku ze zbliżającym się okresem świąt Bożego Narodzenia oraz karnawałem spodziewamy się wzrostu zainteresowania naszymi produktami.…

10/2008, SONDA

Sonda

W jakim stopniu biżuteria religijna jest produktem sezonowym? Czy sprzedawca biżuterii powinien angażować środki w ofertę tego typu przez cały rok? Jerzy Macur, J-M Metaloplastyka Każdy właściciel sklepu jubilerskiego z ofertą ogólną, który nie specjalizuje się w dewocjonaliach, powinien mieć podstawowe wzory medalików, przede wszystkim z Matką Boską, klasyczne krzyżyki,…

03/2008, SONDA

Jak oceniane są postępy działań promocyjnych łączących bursztyn z Gdańskiem?

Wiesław Gierłowski, najstarszy gdański bursztynnik, przewodniczący Światowej Rady Bursztynu Gdańsk jako centrum administracyjne Województwa Pomorskiego, w którym wytwarzana jest większość produktów jubilerskich dekorowanych bursztynem z przeznaczeniem na rynek międzynarodowy jest od kilkunastu lat usilnie promowany w świecie przez setki sprawnych firm. Rozmaitość asortymentu wyrobów i metod prezentowania ich wyjątkowych walorów,…

01-02/2008, SONDA

Sonda

Amatorska biżuteria jest najczęściej tworzona ze sztampowych materiałów słabej jakości, ale za to bardzo taniaÉ Czy środowisko autorów takich wyrobów szkodzi rynkowi precjozów, czy buduje w społeczeństwie zainteresowanie wyrobami jubilerskimi, które może przełożyć się także na wzrost sprzedaży profesjonalnych złotników? Sławomir Fijałkowski Studio Projektowe Pstrągowski Studio Design. Na szczęście socjalizm…

12/2007, SONDA

Jak promować bursztyn?

Lipiec zaowocował kilkoma działaniami promocyjnymi na rzecz branży bursztynniczej: pióro Amber Rex dla Lecha Wałęsy, bransoleta z bursztynem dla Roda Stewarta, rozwijanie inicjatywy klastrowej “Bursztynowa Delta” i kogut lepiony na Targu Węglowym skłoniły nas do zadania pytania osobom opiniotwórczym w naszej branży – jak promować bursztyn? Adam Pstrągowski,właściciel firmy S&A…

09/2007, SONDA

Sonda PJ :Jak oceniamy pierwsze półrocze na rynku jubilerskim w Polsce?

Pierwszych sześć miesięcy na rynku jubilerskim nasi respondenci oceniają ogólnie jako dobre i korzystne. Ten optymizm wpływa na “odwagę w zakupach i zamówieniach”. Popyt na biżuterię wzrasta, zwiększają się obroty i liczba zamówień, niestety spada rentowność. Przyczynia się do tego niewątpliwie wzrost cen surowców i umacniająca się od trzech lat…

07-08/2007, SONDA