POLSKI JUBILER » DZIAŁY » RYNEK

Biznes po arabsku

Różnice kulturowe mogą mieć znaczący wpływ na preferencje, style i zwyczaje klientów, zwłaszcza w krajach arabskich. Zrozumienie tych subtelnych, ale często znaczących, różnic jest kluczowe dla sukcesu w branży jubilerskiej na tych rynkach. Dotyczy to zarówno designu, jak i sprzedaży oraz marketingu. Kultura arabska jest bogata, zróżnicowana i głęboko zakorzeniona…

01/2024, RYNEK, W NUMERZE

Nic nie jest wieczne

Obejrzałem na platformie Netflix sensacyjny dokument na temat diamentów syntetycznych. Ale czy aby na pewno sensacyjny? Autorzy filmu wróżą upadek branży diamentowej, który miałby nastąpić wskutek wyparcia diamentów naturalnych z rynku przez ich syntetyczne odpowiedniki. – Diament nigdy nie był rzeczą z gruntu prawdziwą. Diament zawsze był kłamstwem na każdym…

01/2024, RYNEK

Stare i nadal jare, czyli o biżuterii z czasów PRL

Dlaczego ludzie są skłonni zapłacić kilkaset złotych za srebrny pierścionek z okresu PRL? Czy ta moda minie? Czy to się opłaca? Czy to inwestycja, czy jedynie umiłowanie dawnej sztuki użytkowej? I czy warto kupować przedmiot, o którym nie zawsze wiemy wszystko, co chcielibyśmy wiedzieć? Od ośmiu lat możemy zauważyć duże…

01/2024, RYNEK, W NUMERZE

Rynek biżuterii na świecie

Światowa Rada Złota (WGC) opublikowała raport, z którego wynika, że w październiku nastąpił znaczny wzrost sprzedaży biżuterii w porównaniu z miesiącami wakacyjnymi. Mimo to popyt na poziomie 333 tony przeznaczone na biżuterię był o 29 proc. niższy od analogicznego okresu w roku 2019 roku. Wzrósł o 49 proc. w porównaniu…

06/2020, RYNEK

Biżuteria dla odważnych

Właściciele salonów jubilerskich nie doceniają potencjału, jaki tkwi w rynku biżuterii alternatywnej. W kolekcjach eksponowanych w salonach jubilerskich trudno znaleźć kolczyki do brwi, nosa czy języka. Polscy jubilerzy nie wprowadzają do swoich sklepów biżuterii, którą preferuje młode pokolenie Polaków, gdyż wychodzą z założenia, że potencjalna grupa odbiorców jest niewielka. Nic…

06/2017, RYNEK

Etyczne złoto

Stale zwiększająca się świadomość ekologiczna sprawia, że coraz więcej klientów salonów jubilerskich zainteresowanych jest kupnem biżuterii wyprodukowanej z tzw. ekologicznego surowca. Surowca, który otrzymał certyfikat potwierdzający, że złoto i kamienie szlachetne wykorzystane do produkcji biżuterii, zostały pozyskane w sposób nienaruszający ani praw człowieka, ani zasad ekologicznych.   Konsumenci zaczęli doceniać…

05/2012, RYNEK, Świat, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Lato z kosztownościami

W sezonie wakacyjnym, obok biżuterii modowej, najlepiej sprzedaje się biżuteria srebrna. Wzrost sprzedaży odnotowują firmy oferujące biżuterię z bursztynem i krzemieniem pasiastym.   Na kosztowności wykonane ze srebra, czy złota z bursztynem kuszą się nie tylko zagraniczni turyści odwiedzający nasz kraj podczas wakacji, ale Polacy, którzy zaczęli doceniać nowoczesne wzornictwo…

04/2012, RYNEK

Dawna biżuteria pod młotkiem

Miłośników zabytkowej biżuterii nie trzeba przekonywać, że drogocenne klejnoty z poprzednich wieków to małe dzieła sztuki. Rosnące zainteresowanie biżuterią antykwaryczną na świecie spowodowało, że organizowanych jest coraz więcej aukcji, na których pod młotek idą dawne precjoza. Pierścionek art déco 20-30. XX w. platyna, 1 diament ~ 1,45 ct, 20 diamentów,…

03/2012, RYNEK

W galerii muszą odbywać się wystawy

Rozmowa z Anną Sokolnicką- Elzanowską, właścicielką Galerii Techne. Galeria Techne znajduje się przy Palcu Wolności 5 w Poznaniu i uznawana jest za jedną z najlepszych galerii zajmujących się biżuterią i wzornictwem w Polsce Polski Jubiler: Udało się Państwu stworzyć w centrum Poznania miejsce, w którym każdy może nie tylko kupić…

01/2012, RYNEK

Sztuka i miłe spędzenie czasu

Na polskim rynku pojawia się coraz więcej miejsc, w których można nie tylko kupić biżuterię, ale także z nią obcować. Właściciele salonów jubilerskich i galerii z biżuterią zdają sobie sprawę, że klienci chcą nie tylko kupić biżuterię, ale także zapoznać się z najnowszymi trendami, czy po prostu poprzebywać w magicznym…

10/2011, RYNEK

Podróż do Meksyku

Rozmowa z Danutą Samson, właścicielką sklepów z biżuterią D.S Sklepik z biżuterią w Gdyni i Gdańsku. Polski Jubiler: Skąd wzięło się u Pani zainteresowanie biżuterią? Danuta Samson, właścicielka sklepów D.S Sklepik z biżuterią: Myślę, że moje zainteresowanie biżuterią było naturalną konsekwencją mojej skłonności do posiadania pięknych rzeczy oraz do podróży……

10/2011, RYNEK

Branża dynamicznie się zmienia

Polski rynek jubilerski stale się zmienia. Każdy uczestnik rynku jubilerskiego stara się znaleźć niszę, w której mógłby rozwijać swoją działalność. Podmioty gospodarcze, które od zawsze istniały w branży, także starają się coraz aktywniej walczyć o nowych klientów i wprowadzać do swojej oferty nowe usługi. W Polsce możemy obserwować zjawisko, które…

06/2010, RYNEK