Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

RAPORT | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » DZIAŁY » RAPORT

Sprzedaż luksusowej biżuterii rośnie

W grudniu opublikowany został raport KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja 2016”, z którego wynika, że liczba zamożnych i bogatych Polaków w 2016 roku przekroczyła milion. Najzamożniejsi mieszkają w województwie mazowieckim, śląskim i dolnośląskim. Na dobra i usługi luksusowe Polacy wydadzą łącznie 16,4 mld zł. Z raportu wynika, że…

01/2017, RAPORT

Rynek biżuterii w 2020 roku

W ostatnim czasie firma zajmująca się analizowaniem światowych tendencji konsumenckich McKinsey opublikowała raport na temat sytuacji na rynku biżuterii i przedstawiła prognozy. Z ich ustaleń wynika, że przemysł biżuteryjny będzie tą gałęzią gospodarki, która we wszystkich krajach Europy oraz Stanach Zjednoczonych będzie odnotowywała znaczne zyski. Zgodnie z przewidywaniami, w 2020…

06/2016, RAPORT, W NUMERZE

Butiki z duszą

Artyści i projektanci biżuterii szukają nowych miejsc, w których mogliby sprzedawać swoje wyroby. Coraz popularniejsze stają się butiki, w których oferowane są nie tylko akcesoria modowe, ale i meble czy dodatki do domu. Zainteresowanie Polaków nowoczesnym wzornictwem przemysłowym przekłada się na wzrost sprzedaży biżuterii. Jej twórcy stają się wykorzystać każdą…

05/2016, RAPORT

Wakacje z polskimi projektantami

Młodzi artyści starają się wypromować swoją markę. Jednym z podstawowych narzędzi, jakie wykorzystują, jest internet, dzięki któremu pozyskują nowych klientów. Jednak doskonałą okazją do promowania swojej marki są wakacje i możliwość sprzedaży biżuterii w butikach w polskich kurortach. W miejscowościach wypoczynkowych pojawia się coraz więcej punktów, w których znudzeni turyści…

04/2016, RAPORT

Moda na broszki

Czy to za sprawą premier Beaty Szydło, czy innych kobiet obecnych nie tylko w polityce – dość że w ostatnim czasie na polskim rynku jubilerskim obserwujemy modę na broszę. Polki kupują broszki zarówno w dużych salonach jubilerskich (znaczny wzrost sprzedaży odnotował i Kruk, i Apart), jak i w galeriach z…

03/2016, RAPORT

Feminizacja branży

Jeszcze do niedawna w branży jubilerskiej pracowali głównie mężczyźni. Teraz na uczelniach wyższych, w szkołach zawodowych i na kursach jubilerskich kształcą się niemal same kobiety. W latach 80. XX wieku 90 proc. złotników i jubilerów stanowili mężczyźni. W minionym trzydziestoleciu sytuacja stopniowo się zmieniała i dziś szacuje się, że 60…

06/2015, RAPORT

Krzemień pasiasty w Mediolanie

7 września w pawilonie polskim na Expo zaprezentowano skarby województwa świętokrzyskiego, wśród nich biżuterię wykonaną z krzemienia pasiastego. Tydzień regionalny województwa świętokrzyskiego podczas Wystawy Światowej EXPO 2015 w Mediolanie odbył się w dniach 7-11 września. Poza wystawą regionalnych produktów, które promowały nowoczesne rolnictwo i przetwórstwo spożywcze, a także turystykę zdrowotną…

05/2015, RAPORT

Polakom potrzebna jest edukacja dotycząca rzemiosła

Rozmowa z Olgą Werbeniec, prezesem Ogólnopolskiego Cechu Artystów Rzemieślników, na temat rzemiosła artystycznego w Polsce. Polski Jubiler: W świecie złotników, ale nie tylko, duże kontrowersje budzi sama terminologia, dlatego też na wstępie chciałabym panią zapytać, czym jest rzemiosło artystyczne? A co za tym idzie kim jest artysta rzemieślnik? Jakie warunki…

04/2015, RAPORT

Przywracanie wartości rzemiosłu

Mimo swoistej mody na wyroby rzemieślnicze, kiedy to do łask wracają wszelkie usługi wykonywane u rzemieślników, branża jubilerska nie odnotowuje spektakularnych zysków. Polacy chętnie dokonują zakupów u polskich projektantów odzieży, korzystają z usług krawców i szewców, zapominając, że biżuteria zaprojektowana na zamówienie ma zgoła inną wartość nie tylko materialną, ale…

04/2015, RAPORT

Promocja marki

Klienci salonów jubilerskich wybierają kosztowności modne, te najczęściej promowane w kolorowych czasopismach oraz w portalach społecznościowych i blogach. Modę na biżuterię kreują marki odzieżowe, dla których jest ona jedynie uzupełnieniem stroju. Najchętniej wybierają bransoletki z charmsami i beadsami. W tym sezonie najpopularniejszymi są te wykonane z ceramiki, szkła oraz plastiku…

03/2015, RAPORT

Dewocjonalia w cenie

W Polsce sprzedaż dewocjonaliów utrzymuje się na jednym z najwyższych w Europie poziomów. Rozpoczynający się właśnie okres pierwszych komunii świętych pozwala przypuszczać, że właściciele salonów będą mieli szansę na zwiększenie sprzedaży. Powinni zatem posiadać w swoim asortymencie wystarczającą ilość złotych i srebrnych łańcuszków, medalików oraz krzyżyków. Bardzo trudno wyobrazić sobie…

02/2015, RAPORT

Historia sztucznej biżuterii

Na polskim rynku wydawniczym pojawiła się ciekawa pozycja „Biżuteria. Historia, projektanci, kolekcje” Judith Miller. Książka opisuje historię biżuterii sztucznej od początków jej istnienia. Jest to pierwsza publikacja na temat imitacji klejnotów znanej na całym świecie historyczki sztuki. W swojej publikacji autorka przedstawia historię sztucznej biżuterii od starożytności aż po czasy…

01/2015, RAPORT
Strona 1 z 512345