POLSKI JUBILER » DZIAŁY » PROBLEM BRANŻY

Kamienie i materiały jubilerskie

Klienci salonów jubilerskich oczekują wyrobów na miarę XXI wieku – doskonałej jakości, ciekawego wzornictwa i, co niezwykle istotne, wiedzy na temat pochodzenia danego materiału jubilerskiego. Przejrzystość dostaw to nie tylko jeden z kluczowych celów polityki zrównoważonego rozwoju, ale także ważny dla klientów polskich sklepów z biżuterią element, brany pod uwagę…

02/2023, PROBLEM BRANŻY

Markowa biżuteria

80 proc. udziałów w światowej sprzedaży biżuterii należy do firm jubilerskich, które nie mają ugruntowanej marki jubilerskiej. Badania pokazują, że po kryzysie pandemicznym klienci zwrócili się w kierunku biżuterii sygnowanej logiem znanych i rozpoznawalnych marek. Co oznacza, że największe firmy jubilerskie mają szansę na zwielokrotnienie zysków, a te nieznane szerokiemu…

05/2022, PROBLEM BRANŻY

Nowoczesne rozwiązania w branży jubilerskiej

Z raportu opublikowanego przez The Business of Fashion i McKinsey & Company wynika, że w 2025 r. zakupy związane ze zrównoważonym rozwojem będą stanowić od 20 do 30 proc. całej sprzedaży biżuterii szlachetnej (równowartość od 70 do 110 mld dolarów). Byłby to niemal czterokrotny wzrost w porównaniu z 2019 r.…

05/2022, PROBLEM BRANŻY

Wakacje z biżuterią

Mimo szalejącej inflacji Polacy masowo planują wyjazdy na wakacje. Wybierają przede wszystkim kurorty nad Bałtykiem i odpoczynek nad mazurskimi jeziorami. Co cieszy tym bardziej że jest to niebywała okazja dla polskiej branży biżuteryjnej, aby zwiększyć sprzedaż biżuterii autorskiej, która w ostatnim czasie notowała spadek zainteresowania wśród klientów salonów jubilerskich i…

03/2022, PROBLEM BRANŻY

Artysta na globalnym rynku

Artyści na całym świecie stanęli wobec problemu dotarcia ze swoimi wyrobami złotniczymi do potencjalnych klientów. Pandemia, a teraz wojna w Ukrainie sprawiły, że klienci coraz rzadziej zaglądają do galerii z biżuterią autorską. Rosnąca inflacja oraz wzrost ceny metali i kamieni szlachetnych także nie przyczyniają się do wzrostu sprzedaży biżuterii. To…

03/2022, PROBLEM BRANŻY

Inwestowanie w złoto

Polacy od momentu wybuchu wojny na Ukrainie zaczęli dynamicznie inwestować w złoto. Z rynku niemal całkowicie zniknęły złote monety i sztabki, co spowodowało, że klienci pojawili się w salonach jubilerskich, kupując biżuterię, która staje się inwestycją na trudne czasy. Trend szturmowania salonów jubilerskich dostrzegalny jest w całej Europie. Sprzedaż złota…

02/2022, PROBLEM BRANŻY

Złoto rośnie w siłę

Światowa Rada Złota (WGC) opublikowała raport, z którego wynika, że cena złota pod koniec lutego nie tylko osiągała rekordową wartość niemal 2 tys. dolarów za uncję, ale w najbliższym czasie będzie stale rosła. Analitycy WGC uważają, że wojna na Ukrainie przyczyni się znacząco do wzrostu cen szlachetnych kruszców, a to…

02/2022, PROBLEM BRANŻY

Precjoza na topie

W ostatnim czasie wzrosła sprzedaż precjozów – Polacy chętnie kupują srebrne świeczniki, sztućce oraz cukiernice. Mimo pandemii, podczas której klienci salonów jubilerskich niechętnie kupowali wszelkiego rodzaju prezenty, sprzedaż wyrobów jubilerskich wzrasta. Sytuacja ta wynika przede wszystkim z faktu, że wielu Polaków zmieniało wystrój swoich wnętrz, przeprowadzali remonty i potrzebowali przedmiotów,…

01/2022, PROBLEM BRANŻY

Moda w czasie pandemii

Klienci polskich salonów jubilerskich stawiają na klasykę. Kupują głównie biżuterię znanych i uznanych marek jubilerskich wykonaną ze złota i srebra. Jak podkreślają właściciele sklepów z biżuterią, rzadko decydują się na eksperymenty modowe. Sprzedaż biżuterii fashion w czasie pandemii znacznie spadła. Polacy przestali masowo kupować modne ozdoby. Jak podkreślają specjaliści, wpływ…

01/2022, PROBLEM BRANŻY

Święta i tradycyjna biżuteria

Zbliżające się święta pokazują preferencje Polaków, po pierwsze decydują się na zakupy za pośrednictwem sieci, po drugie szukają biżuterii z jednej strony tradycyjnej z drugiej najnowocześniejszej. Okres świąt Bożego Narodzenia to najlepszy okres dla branży jubilerskiej. To wtedy klienci na całym świcie tłumnie odwiedzali salony jubilerskie a teraz chętnie odwiedzają…

06/2020, PROBLEM BRANŻY

Tarcza antykryzysowa dla złotnika

Rząd przygotował kilka kół ratunkowych, które w trudnym czasie pandemii mogą pomoc polskim przedsiębiorcom. Z pomocy korzystają także właściciele salonów jubilerskich, producenci, właściciele hurtowni czy artyści złotnicy, czyli wszyscy pracujący dla dobra polskiego rynku biżuteryjnego. Polscy przedsiębiorcy skorzystali z pomocy, jakiej udzielił rząd w pierwszych miesiącach lockdownu, ale należy pamiętać,…

03/2020, PROBLEM BRANŻY

Kłopoty z diamentami

Pod koniec 2019 r. sytuacja na światowym rynku diamentów wydawała się ustabilizowana. Jednak COVID-19 zachwiał całym systemem. Firmy zajmujące się na światową skalę polerowaniem i cięciem diamentów stanęły pod ścianą, gdyż wybuch epidemii w Chinach spowodował zastój na rynku. Rynkowy gigant De Beers ogłosił, że wybuch epidemii w Chinach spowodował…

02/2020, PROBLEM BRANŻY