Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

PROBLEM BRANŻY | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » DZIAŁY » PROBLEM BRANŻY

Wyroby jubilerskie

Jeszcze kilka lat temu klienci salonów jubilerskich decydowali się na zakupy wyrobów jubilerskich. Kupowali srebrne świeczniki, cukiernice, grzechotki, łyżeczki, platery czy mleczniki. Ostatnio jednak można zaobserwować zmniejszone zainteresowanie tego typu przedmiotami. W polskich salonach jubilerskich coraz rzadziej można znaleźć nowe kolekcje użytkowych przedmiotów jubilerskich. Zniknęły z nich srebrne i złote…

06/2016, PROBLEM BRANŻY, W NUMERZE

Puste plamy po salonach

Ostatnie lata ukazały, że z polskiego rynku jubilerskiego znikają małe, rodzinne firmy jubilerskie. Nie wytrzymują konkurencji, nie nadążają za zmieniającymi się trendami. Niektórzy odpowiedzialnością za taki stan rzeczy obarczają internet i sprzedaż biżuterii za pośrednictwem sieci, inni pojawianie się biżuterii modowej. Wydaje się jednak, że przyczyną zamykania rodzinnych przedsiębiorstw jest…

05/2016, PROBLEM BRANŻY

Problemy z bursztynem

Na rynku bursztynu w najbliższym czasie zapowiada się wiele zmian. Niepokój w branży bursztynniczej wzbudza wprowadzenie nowelizacji do ustawy Prawo geologiczne i górnicze, która zakłada znaczne zmiany w zakresie pozyskiwania surowca w Polsce. I mimo że rodzime wydobycie pokrywa jedynie 10 procent zapotrzebowania rynku, to polscy bursztynnicy mają powody do…

04/2016, PROBLEM BRANŻY

Młodzi szukają miejsca na rynku

Na polskim rynku jubilerskim brakuje miejsc, w których swoje prace mogliby prezentować i sprzedawać młodzi twórcy biżuterii. Ich droga do osiągnięcia sukcesu wydaje się znacznie dłuższa niż mogłaby być, gdyby istniał wypracowany sposób na promocję młodych twórców. W obecnej sytuacji skazani są oni na samodzielne poszukiwanie miejsca, w którym mogliby…

03/2016, PROBLEM BRANŻY

Inwestowanie w młodych twórców szansą na nowoczesne wzornictwo

Rozmowa z Andrzejem Adamskim, projektantem biżuterii, o polskim rynku bursztynniczym. Polski Jubiler: Co sądzi pan o polskim wzornictwie w polskiej biżuterii bursztynowej? Czy biżuteria bursztynowa pojawiająca się na rynku jest biżuterią, która cieszy się zainteresowaniem odbiorców? Andrzej Adamski: Jest ono w dużej mierze dość zachowawcze i stereotypowe. Powodów takiego stanu…

02/2016, PROBLEM BRANŻY

Każdy znajdzie swoją biżuterię bursztynową

Polski rynek jubilerski stale się zmienia. Twórcy i producenci biżuterii dostosowują swoje kolekcje do oczekiwań odbiorców, jednak coraz częściej tych, którzy mieszkają poza granicami naszego kraju. Zdają sobie bowiem sprawę, że biżuterię, szczególnie bursztynową, kupują głównie turyści z Chin. Dlatego też zarówno w polskich salonach jubilerskich, jak i w salonach…

02/2016, PROBLEM BRANŻY

Oszpetniki, czyli biżuteria buntu

Młodzi ludzie na całym świecie buntują się przeciwko społeczeństwu, wykorzystując do tego celu biżuterię. Biżuteria, powszechnie uważana za ozdobę, stała się sposobem manifestacji poglądów. Młodzi ludzie kontestując wszechobecny kult ciała, oszpecają się. A to tego celu wykorzystują biżuterię, która w ich użyciu przestaje być ozdobą, a staje się komunikatem, symbolem…

01/2016, PROBLEM BRANŻY

Miejsce, gdzie można spełnić marzenia

Rozmowa z Kasią Lisowską-Byster, specjalistką ds. promocji i projektów kulturalnych Państwowego Ogniska Artystycznego w Warszawie, Galeria Nowolipki. Polski Jubiler: Państwowe Ognisko Artystyczne Nowolipki funkcjonuje nieprzerwanie od 1948 roku. Prowadzicie państwo zajęcia dla młodych ludzi, którzy chcieliby poszerzać wiedzę na tematy związane ze sztuką lub spróbować swoich sił jako twórcy. Od…

06/2015, PROBLEM BRANŻY

Renesans szkolnictwa zawodowego

Nowo wybrana władza ma zamiar wprowadzić zmiany w szkolnictwie zawodowym. Ma ono zostać dostosowane do potrzeb rynku pracy. Nie wiadomo czego oczekiwać po tych deklaracjach dla branży jubilerskozłotniczej, jednak można mieć nadzieję, że powstaną nowe szkoły, a już istniejące zostaną wyposażone w odpowiedni sprzęt. Obecnie w Polsce w zawodzie złotnik-jubiler…

06/2015, PROBLEM BRANŻY

Inteligentny pierścionek

Po smartwatchach przyszedł czas na smart ringi, czyli inteligentne pierścionki, które poza walorami estetycznymi pełnią także funkcje użyteczne, są jednocześnie biżuterią, telefonami a także osobistymi lekarzami. Zainteresowanie inteligentnymi zegarkami nie jest w Polsce spektakularne, trudno przewidzieć, czy taki sam los spotka pierścionki. Smart ring pełni bowiem podobne funkcje jak inteligentny…

04/2015, PROBLEM BRANŻY

Polskie Targi Złotniczo-Jubilerskie

Polski Jubiler udostępnił swoje łamy, aby zaprezentować zdanie dwóch stron konfliktu – zarządu Międzynarodowego Centrum Targowego oraz Fundacji Rozwoju Polskiej Branży Jubilerskiej. Poprosiliśmy przeciwników pomysłu zmiany lokalizacji warszawskich targów Złoto Srebro Czas z ul. Prądzyńskiego na ul. Marsa o wyrażenie swojego zdania, poniżej publikujemy opinie ich przedstawicieli. Każdy ma prawo…

03/2015, PROBLEM BRANŻY

Będziemy umacniać markę targów Złoto Srebro Czas

Rozmowa z Rafałem Galimskim. Nowa lokalizacja to wprawdzie najważniejsza, ale nie jedyna zmiana na tegorocznych targach Złoto Srebro Czas. Większość z nich ma na celu umacnianie marki imprezy i niesie ze sobą liczne korzyści dla wystawców i kupców. Polski Jubiler: Na spotkaniu 7 maja potwierdził pan, że targi Złoto Srebro…

03/2015, PROBLEM BRANŻY
Strona 1 z 41234