POLSKI JUBILER » DZIAŁY » EKONOMIA

Zmiana w mentalności konsumentów

Pandemia spowodowała zmianę mentalności klientów w podejściu do zakupów biżuterii i zegarków. Konsumenci stali się nie tylko bardziej wymagający, ale także zmienili sposób dokonywania zakupów i nie chodzi tu tylko i wyłącznie o przeniesienie sprzedaży do sieci, w czasie pandemii zmienili spojrzenie na dobra luksusowe. Firma McKinsey wraz z Business…

02/2022, EKONOMIA

Zakupy w sieciówkach to najgorzej wydane pieniądze

Rozmowa z Przemysłem Słomskim z firmy 79th Element OU o polskim rynku metali i kamieni szlachetnych. Polski Jubiler: Kim są klienci państwa firmy – czy są to indywidualni twórcy, czy producenci biżuterii na masową skalę? Przemysław Słomski: Klienci kupujący od nas brylanty to w większości jubilerzy, rzemieślnicy posiadający niewielkie zakłady.…

06/2015, EKONOMIA

Zakupy w hurtowni

Rynek jubilerski zmienia się niezwykle dynamicznie. Stale pojawiają się na nim nowe podmioty gospodarcze, prezentowane są nowe kolekcje biżuterii wykonanej z nowoczesnych materiałów, jednak niezmiennie klienci przychodzący na zakupy „do jubilera” najczęściej wybierają tradycyjną biżuterię ze złota i srebra. To z kolei powoduje, że właściciele salonów poszukują najrzetelniejszych i najbardziej…

06/2015, EKONOMIA

Zmiany na rynku surowców

Spadek cen złota może być złą wiadomością dla inwestorów, ale jest dobrą dla rynku jubilerskiego. Wraz ze spadkiem cen złota odnotowany został także jeden z większych w ostatnich latach spadek ceny srebra. I mimo że światowe rynki na te wieści zareagowały dość nerwowo, to nie można zapominać, że dla rynku…

04/2015, EKONOMIA

Wielkie sprawy małych firm

Konto firmowe to rachunek bankowy przeznaczony dla osób, które prowadzą lub zamierzają w bliskiej przyszłości rozpocząć prowadzenie własnej działalności gospodarczej. Wybór takiego rachunku bankowego na pewno nie jest najważniejszym czynnikiem decydującym o sukcesie przedsięwzięcia, jednak mimo wszystko warto poświęcić trochę czasu, aby rozpoznać dostępne na rynku oferty i wybrać te…

03/2015, EKONOMIA

Złoty interes

Nie ma chyba bardziej niezwykłego metalu niż złoto. Od wieków rozpala wyobraźnię, budzi zachwyt, wywołuje emocje, inspiruje do działania. Cenione jest ze względu na rzadkość i piękno, ale przede wszystkim za trwałość swojej wartości. Te wszystkie cechy sprawiają, że złoto jest ciągle atrakcyjnym przedmiotem pożądania. Jak wynika z danych Światowej…

02/2015, EKONOMIA

Leasing na dobry start

Podstawową przeszkodą utrudniającą lub wręcz uniemożliwiającą rozpoczęcie lub rozwijanie własnej działalności gospodarczej jest bariera finansowa. Pomimo coraz szerszej oferty usług proponowanych przez banki, nadal głównym problemem dla firm rozpoczynających dopiero swoją działalność jest brak możliwości swobodnego pozyskania środków finansowych. Główną przyczyną, dla której banki nie chcą udzielać przedsiębiorcom kredytów, jest…

01/2015, EKONOMIA

Podarujmy sobie odrobinę luksusu

Rynek dóbr luksusowych rządzi się swoimi prawami. Rok 2014, mimo przewidywanego wzrostu wydatków, zapowiada się skromnie. Według raportu firmy Bain & Co wydatki na luksus mają w bieżącym roku wzrosnąć zaledwie o 2 procent, do kwoty 223 mld euro. Eksperci doszukują się przyczyn tego zjawiska w niestabilnej sytuacji na wschodzie…

06/2014, EKONOMIA

Złoty środek na trudne czasy

Niestabilność sytuacji politycznej i spadek zaufania do instytucji finansowych powodują, że lokata w złoto jest jedną z najpewniejszych lokat kapitału. Pozwala zabezpieczyć nasz majątek i jednocześnie uzyskać atrakcyjną stopę zwrotu z zainwestowanych pieniędzy. To wszystko sprawia, że złoto jest optymalną inwestycją w czasach niepewności. A potwierdzeniem tego jest rekordowy popyt…

05/2014, EKONOMIA

Jak promować swoją firmę w internecie

Coraz częściej przeciętny klient zainteresowany zakupem produktu lub usługi poszukuje informacji w internecie. Aktywność w sieci może dawać firmie istotną przewagę nad konkurencją. Decyzja o wyborze narzędzi zależy od rodzaju prowadzonej działalności oraz potencjalnej grupy klientów. Przygotowując promocję firmy należy pamiętać, że internet szybko się zmienia. Coraz większą popularnością cieszą…

06/2013, EKONOMIA

Elastyczne zarządzanie finansami nowej firmy

Doświadczenia krajów wysoko rozwiniętych pokazują, że firmy zaliczane do sektora małych i średnich przedsiębiorstw potrafią najszybciej reagować na zmieniającą się sytuację na rynku i, co za tym idzie, mogą łatwiej niż duże podmioty gospodarcze dostosować się do tych zmian. Aktywność i elastyczność tej grupy przedsiębiorców ma istotny wpływ na wzrost…

05/2013, EKONOMIA

Bankowa oferta na dobry początek

Mimo spowolnienia gospodarczego liczba nowych firm rozpoczynających działalność gospodarczą jest bardzo duża. Nowe firmy to duża grupa potencjalnych klientów banków. Nic zatem dziwnego, że wiele instytucji finansowych przygotowało specjalny zestaw produktów dla firm, które stawiają pierwsze kroki w biznesie. Rozpoczęcie działalności gospodarczej wymaga dokładnego zaplanowania oraz przeanalizowania wydatków. Prowadzenie firmy…

04/2013, EKONOMIA
Strona 1 z 41234