Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

POLSKI JUBILER | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER

SzesnastePrezentacje. Ostatnie?

W ciągu dwóch miesięcy, od 13 stycznia do 13 marca br., w sandomierskiej Galerii Otwartej odbyła się szesnasta edycja Ogólnopolskiego Konkursu Biżuterii Artystycznej „Prezentacje 2016”. Organizatorzy konkursu pn. „SREBRO & DREWNO” zachęcali: „To bardzo wdzięczny temat, dopuszczający wielość interpretacji oraz inspiracji. Jednocześnie daje nieograniczone możliwości wykazania warsztatowego kunsztu”. Wyrazili tęż…

02/2017, WYSTAWA

Zegary w salonie

Salony zegarmistrzowskie otwierają się na potrzeby klientów, wprowadzając stale nowy asortyment. Możemy w nich znaleźć już nie tylko zegarki wyprodukowane przez znane szwajcarskie firmy czy modne w danym sezonie czasomierze, ale także zegary, które w ostatnim czasie stały jednym z popularniejszych elementów dekoracji wnętrz. W salonach w całej Polsce pojawiają…

02/2017, W NUMERZE, ZEGARKI

Interpretację pozostawiam odbiorcy

Rozmowa z Kingą Sulej, projektantką biżuterii, właścicielką marki Mimikra. Polski Jubiler: W jaki sposób opisałaby pani, kim pani jest i skąd pochodzi? Kinga Sulej: Dziewczyną z małego miasta, a obecnie kobietą z większej wsi. Wychowywałam się w Pabianicach, później zamieszkałam z mężem w Dłutowie. Choć sam Dłutów nie jest szczególnie…

02/2017, ARTYKUŁ GŁÓWNY, DOBRE BO POLSKIE, W NUMERZE

Kielichy i relikwiarze

Dewocjonalia to nie tylko biżuteria religijna, srebrne obrazki święte czy różańce wykonane z materiałów jubilerskich, ale także przedmioty kultu religijnego. W sklepach z dewocjonaliami znajdujemy kielichy mszalne, relikwiarze, pateny czy złote tabernakula. Ich sprzedażą zajmują się wyspecjalizowane sklepy tradycyjne, a także coraz częściej sklepy internetowe. Na polskim rynku jubilerskim niezwykle…

02/2017, PRODUKT, W NUMERZE, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Religijna u jubilera

Właściciele salonów jubilerskich coraz rzadziej decydują się na zamawianie biżuterii religijnej. Klienci, decydując się na zakupy, wybierają sklepy specjalistyczne albo kupują przez internet. W salonach jubilerskich możemy znaleźć podstawowe wzory krzyżyków i medalików, które kupowane są przez klientów z okazji uroczystości religijnych. Krzyżyk i medalik Dewocjonalia powoli znikają z salonów…

02/2017, PRODUKT, W NUMERZE, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Pamiątka uroczystości religijnej

Polska jest krajem, w którym bardzo dobrze sprzedają się różnego rodzaju obrazki, obrazy i pamiątki, wykonane ze srebra, a ofiarowywane z okazji uroczystości religijnych. Dewocjonalia w naszym kraju kupuje przede wszystkim bliska rodzina w formie prezentów. Można powiedzieć, że w przeciwieństwie do rynku biżuterii religijnej na rynku dewocjonaliów sytuacja wydaje…

02/2017, PRODUKT

Fotografia spojrzeniem na biżuterię

Decyzję o zakupie biżuterii dzisiejsi klienci coraz częściej podejmują na podstawie zdjęcia. Dlatego też tak ważna stała się fotografia. Twórcy i sprzedawcy biżuterii stają przed trudną kwestią – w jaki sposób pokazać swoje wyroby. Wyeksponowanie właściwości biżuterii jest zadaniem trudnym, zwłaszcza jeśli należy dokonać tego na fotografii. Zrób zdjęcie kosztowności…

02/2017, ARTYKUŁ GŁÓWNY, TEMAT MIESIĄCA, W NUMERZE

Moda dla wszystkich

Polski rynek jubilerski szybko zareagował na zmiany. Pojawiło się na nim wiele salonów proponujących klientom biżuterię modową. A klienci niezwykle chętnie je odwiedzają. Biżuteria modowa jest najchętniej kupowanym rodzajem biżuterii w Polsce. Klientki wybierają ją nie tylko ze względu na jej sezonowy charakter czy cenę, ale ze względu na jej…

02/2017, TEMAT MIESIĄCA, W NUMERZE

Klienci chcą wyglądać jak gwiazdy

Polki zakochały się w biżuterii modowej. Najbardziej zależy im na posiadaniu takich samych ozdób, jak te, które pojawiają się w kolorowych magazynach. To gwiazdy ekranu i piosenki dyktują styl w polskiej biżuterii. Klientki salonów wybierają biżuterię, którą noszą polskie celebrytki. Można powiedzieć, że niezależnie od jakości i fasonu ozdób te,…

02/2017, ARTYKUŁ GŁÓWNY, TEMAT MIESIĄCA, W NUMERZE

Wirtualna biżuteria

Na naszych oczach następuje powolny proces odchodzenia od biżuterii postrzeganej jako przedmiot materialny ku biżuterii wirtualnej. Biżuteria – przedmiot utylitarny – staje się wirtualnym projektem, istniejącym tylko w przestrzeni cyfrowej. Twórcy ograniczają bowiem swoje działania jedynie do tworzenia projektów biżuteryjnych, które nigdy nie zostaną zrealizowane w rzeczywistości. Technologia cyfrowa Nowoczesne…

02/2017, RAPORT

ICE time – nowy styl na nowe czasy

Na polskim rynku zegarmistrzowskim pojawił się nowy model zegarka Ice. W nowej kolekcji ICE timezaprezentował damskie zegarki z matowymi kopertami w kolorze różowego złota, czekolady, a nawet fioletu. Wkolekcjach przeznaczonych dla kobiet tarcze zachwycają minimalistyczną elegancją. W ofercie znajdują się modele w kolorze błękitu nocy, bieli, czerni, khaki oraz burgundu.…

02/2017, AKTUALNOŚCI

Targi jubilerskie w Hongkongu

Od 28 lutego do 4 marca w Hongkongu odbyły się dwie połączone imprezy branży jubilerskiej – 4. Międzynarodowe Targi Diamentów, Kamieni i Pereł oraz 34. Międzynarodowe Targi Biżuterii. Swoje produkty zaprezentowało na nich 4480 wystawców, których odwiedziło 85 tys. gości ze 144 krajów. Jak podają organizatorzy, 33 tys. gości zainteresowanych…

02/2017, AKTUALNOŚCI