Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Witryna salonu jubilerskiego | Polski Jubiler





Witryna salonu jubilerskiego

Każdy właściciel salonu z biżuterią staje przed dylematem, w jaki sposób zwrócić na siebie uwagę klienta. Zakłada stronę internetową, kupuje modną biżuterię, zatrudnia wykwalifikowany personel, jednak coraz częściej zapomina o wystroju swojego sklepu, w którym spotyka się z klientem.

pj-2017-05at-12

Wystrój salonu jubilerskiego musi być przemyślany. Nie można zdać się na przypadek. Salon musi być nie tylko elegancki, ale także nowoczesny. Trzeba bowiem iść z duchem czasu i podczas projektowania wystroju zastanowić się, na jakim kliencie nam zależy.

Pierwsze wrażenie

W sprzedaży biżuterii bardzo ważne jest pierwsze wrażenie. – Decyzja o wejściu do danego sklepu zapada po 15 sekundach – mówi Marek Nowotnik, ekonomista. – Kiedy klient znajdzie się już w środku, znacznie łatwiej podejmuje decyzję o zakupie. Znajduje się bowiem pod wrażeniem sklepu i jest zdecydowany na zakup, przedstawienie mu oferty to już tylko formalność – dodaje. Jednak aby wzbudzić w potencjalnym kliencie takie wrażenie, należy dokładnie zbadać rynek i zastanowić się, do jakich klientów chcemy kierować swoją ofertę. Bardzo ważnym elementem w budowaniu strategii marketingowej jest odpowiednie zaprojektowanie witryny sklepowej. Trzeba jednak określić, czy w naszym salonie sprzedawana jest przede wszystkim tradycyjna biżuteria, czy klienci znajdą w nim biżuterię autorską. Od tego bowiem zależy sposób zaprojektowania wystawy sklepowej. – Tradycyjna biżuteria musi zostać przedstawiona klientowi w taki sposób, aby bez wchodzenia do sklepu wiedział, czy w ofercie znajdzie interesującą go biżuterię – mówi Marek Nowotnik. – W tym celu należy umieść na witrynie po kilka modeli każdego rodzaju biżuterii – dodaje.

Nie można jednak zrobić tego w chaotyczny i nieuporządkowany sposób. Aby spełnić oczekiwania klientów, trzeba trzymać się obowiązujących w danym sezonie trendów i zaprezentować ją na nowoczesnych ekspozytorach. – Teraz najmodniejsze elementy prezentacyjne są w kolorze białym matowym. Zwłaszcza różnej wielkości podia i kubusy drewniane wykończone matowym białym lakierem, które dają wiele możliwości tworzenia różnorodnych wystaw – mówi Agnieszka Frølund , internalsalesrepresentative firmy Westpack. – Najważniejsze jest wybranie podstawowych materiałów do prezentacji dobrej jakości, z których można budować różnorodne wystawy, produkty, które są trwałe i odporne na światło słoneczne, aby można je używać na wystawach okiennych – dodaje. Biały kolor i dobrej jakości materiały to clou sukcesu. Należy jednak pamiętać, aby zbytnio nie przesadzić z umieszczaniem na wystawie wszystkiego, co znajduje się sklepie.

Chaos sprawi, że klient pogubi się i nie będzie zainteresowany wizytą w naszym sklepie. – Warto także rozważyć umieszczenie cen biżuterii na wystawie sklepowej – mówi Marek Nowotnik. – Jeśli swoją ofertę kierujemy do klientów z zasobnym portfelem, to ceny nie powinny być umieszczone na witrynie sklepowej, ba nie powinna tam również znajdować się nasza biżuteria. Kosztowności, których ceny znacznie przekraczają wartość średniej krajowej pensji, nie powinny być eksponowane. A podawane tylko na życzenie klienta w salonie jubilerskim. Wystawa powinna być za to gustowna, luksusowa, ale skromna. Jeśli jednak naszymi potencjalnymi klientami są wszyscy, to dobrze jest wyeksponować cenę wyrobu w widocznym miejscu – doradza Marek Nowotnik.

Biżuteria auto rsk a

W butiku z biżuterią autorską nasza wystawa musi podkreślać cechy naszej biżuterii. I w tym wypadku nie należy bać się oryginalności. Wystawa sklepu, tak jak sprzedawana przez nas biżuteria, musi się wyróżniać i zachęcać do wejścia. – Nie wolno się bać wykorzystywania nietypowych materiałów dekoracyjnych. W dzisiejszych czasach lubimy wiedzieć, jaka historia kryje się za ewentualnym produktem. Dlatego należy wybierać materiały dekoracyjne, które podkreślają historię biżuterii – mówi KirstenDahl Pedersen, szefowa działu marketingu firmy Westpack. – Jeśli biżuteria nawiązuje do natury, idź na spacer do lasu, zbierz szyszki, kolorowe jesienne liście lub suchy korzeń i zrób wystawę na ich podstawie. Jeżeli masz biżuterię bursztynową, wykorzystaj piasek i muszelki. Daj się ponieść fantazji i nie bój się wyróżnić z „tłumu” – dodaje. Im ciekawsza wystawa sklepowa, tym lepiej.

Wnętrze sklepu

Należy pamiętać, że wnętrze salonu jubilerskiego musi również spełniać oczekiwania współczesnego, niezwykle wymagającego klienta. A nowoczesne wnętrze to wnętrze minimalistyczne. Projektanci odchodzą już także od ciepłych kolorów w salonie jubilerskim, które jeszcze do niedawna kojarzyły się z luksusem i elegancją, jak kolor drewna, czerń rości. Niezwykle istotnym elementem wystroju salonu jest oświetlenie. Musi być mocne. Salon jubilerski musi lśnić. Światła muszą oświetlać nie tylko całość sklepu, ale także witryny. Na ekstrawagancję przy projektowaniu sklepu z biżuterią mogą pozwolić sobie sprzedawcy biżuterii autorskiej. Jednak muszą pamiętać, że wnętrze salonu musi oddawać ducha sprzedawanej biżuterii. – Do sklepu z biżuterią autorską nie może wkraść się chaos, a kolekcje biżuterii muszą zostać wyeksponowane w klarowny sposób – mówi Marek Nowotnik. – Ekspozytory nie muszą być tradycyjne, można w tym celu wykorzystać meble czy elementy architektoniczne, ale klient wchodzący do sklepu musi mieć jasność, gdzie znajduje się dany rodzaj biżuterii – dodaje. 

Karol Kulej