Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Miasto, miasteczko a metropolia | Polski Jubiler


Miasto, miasteczko a metropolia

Rynek w poszczególnych regionach Polski ma diametralnie różne oblicza. Warsztaty i salony jubilerskie w wielkich miastach funkcjonują zupełnie inaczej niż w mniejszych. Klienci zainteresowani są zupełnie innym rodzajem asortymentu i przeznaczają na zakupy krańcowo różne sumy.

pws-2017-06a-12

W metropoliach biżuteria sprzedaje się bardzo dobrze. Klienci wybierają sklepy zlokalizowane w galeriach handlowych i za jednorazowe zakupy płacą średnio nieco ponad 2 tys. zł. Robią także zakupy w salonach zlokalizowanych przy głównych arteriach miasta. Można powiedzieć, że sprzedaż detaliczna została zdominowana przez jubilerskie sieciówki, gdzie zakupy robi niemal 80 proc. klientów.

Metropolie nadają ton

Za metropolie w Polsce uważa się Warszawę, Kraków, Łódź, Trójmiasto, Poznań, Wrocław, Bydgoszcz, Szczecin, Lublin, Rzeszów i aglomerację górnośląską z głównym ośrodkiem w Katowicach. Tam też najlepiej funkcjonują salony jubilerskie, które zlokalizowane są w galeriach handlowych. Klienci dokonują zakupów najczęściej podczas weekendów. Kupują biżuterię ślubną, modową, ale także biżuterię ofiarowywaną z okazji znaczących wydarzeń czy kosztowności, które traktują bardziej jak lokatę kapitału niż ozdobę. Sprzedaż biżuterii w dużych miastach z sezonu na sezon rośnie. To sprawia, że w galeriach handlowych pojawiają się nowe butiki i salony z biżuterią. Mimo że gros klientów wybiera zakup u jubiler [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl