Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Biżuteria musi błyszczeć | Polski Jubiler


Biżuteria musi błyszczeć

Salon jubilerski to miejsce, w którym biżuteria musi zostać odpowiednio wyeksponowana. Jednak, aby tak się stało, wiele osób musi się napracować. W sklepie z biżuterią musi zostać zainstalowane odpowiednie oświetlenie, muszą stanąć gabloty, pozwalające na odpowiednią prezentację biżuterii, na podłodze musi zostać umieszczona odpowiednia wykładzina.

pws-2017-02t-20

Jednak to nie wszystko. Do salonu muszą trafić ekspozytory, które umożliwią podkreślenie walorów biżuterii. „Prezentatory” muszą stać się tłem dla kosztowności, ale też wydobyć jej charakterystyczne cechy.

Przeznaczenie ekspozytorów

Trudno wyobrazić sobie salon jubilerski, w którym nie byłoby ekspozytorów. Jednak nie wystarczy sprowadzić do sklepu produktu i ułożyć na nich biżuterię. Trzeba dokładanie zastanowić się, w jaki sposób i jaka biżuteria powinna się na nich znaleźć. Ekspozytory służą prezentacji biżuterii. A jak powszechnie wiadomo, każdy rodzaj biżuterii wymaga odpowiedniej możemy znaleźć całą gamę produktów służących do odpowiedniego pokazania biżuterii klientowi. Mamy prezentatory do naszyjników, bransoletek, kolczyków, pierścionków, całych kompletów biżuterii. Można zamówić ekspozytory o konkretnym przeznaczeniu, jak choćby do prezentacji kilkunastu pierścionków, bransoletek czy kolczyków.


Należy jednak pamiętać, że należy je dopierać pod konkretny salon jubilerski. To co sprawdza się w jednym salonie nie musi równie dobrze sprawdzić się w naszym sklepie. – Każdy salon ma własny styl i dlatego nie warto wprowadzać do niego przedmiotów, które zamiast ukazać cechy charakterystyczne dla naszej biżuterii, sprawią, że zginie w natłoku – mówi Katarzyna Miśkowska, specjalistka ds. marketingu. – Biżuteria zaprezentowana na ekspozytorach do biżuterii wygląda elegancko, tylko wówczas gdy prezentator jest odpowiednio dobrany, w przeciwnym wypadku biżuteria traci – dodaje. Dostępne na rynku ekspozytory mają różne formy. Do prezentacji naszyjników często używane są popiersia, do pierścionków dłoń, do kolczyków palety pozwalające na ukazanie kilkunastu a nawet kilkudziesięciu par kolczyków.


Można wybierać spośród kilkunastu wzorów i kolorów, a także materiałów. – Podstawowym błędem, jaki popełniają właściciele sklepów z biżuterią, jest zamawianie ekspozytorów z plastiku, który sprawia, że biżuteria na nim umieszczona wydaje się być tandetna – mówi Katarzyna Miśkowska. – Luksusowy przedmiot, jakim jest biżuteria, musi zostać umieszczony na wysokiej jakości ekspozytorze, najlepiej wykonanym ze skory i drewna. Koszt takiego prezentora to wydatek rzędu 60 złotych, więc może warto zainwestować – dodaje. W Polsce najlepiej sprzedają się ekspozytory pokryte welurem, atłasem czy aksamitem. A w salonach dominują prezentatory w kolorze czarnym. – Ciekawym rozwiązaniem wydaje się zamawianie do salonów ekspozytorów w kolorze białym – mówi Katarzyna Miśkowska. – Nie należy obawiać się, że biżuteria na białym ekspozytorze „zniknie” w salonie, wprost przeciwnie przy odpowiednim oświetleniu, rozbłyśnie – dodaje. Przy wyborze ekspozytora warto przemyśleć wprowadzenie nowatorskich rozwiązań. – Przede wszystkim należy dobierać ekspozytor do asortymentu, jeśli sprzedajemy klasyczną biżuterię, wybierajmy sprawdzone rozwiązania, jeśli oferujemy biżuterię nowatorską, szukajmy wśród ekspozytorów nowoczesnego wzornictwa oraz nietradycyjnych materiałów – mówi Katarzyna Miśkowska.

Metalowe konstrukcje

W salonie jubilerskim nie można dopuścić do chaosu. Biżuteria, która jest prezentowana klientowi, musi zostać zauważono. Nie powinno się umieszczać kilku modeli biżuterii na tym samym ekspozytorze. – Klient musi wiedzieć, że biżuteria, która zamierza kupić, jest niepowtarzalna, a nie będzie miał takiego poczucia, jeśli zobaczy kilka bardzo podobnych do siebie egzemplarzy bransoletek czy naszyjników – mówi Katarzyna Miśkowska. – Do ekspozycji bransoletek można użyć przedmiotów w kształcie walca pokrytych ozdobną nawierzchnią, na przykład ekoskórą, a naszyjniki umieścić na drobince – dodaje. Coraz większą popularnością cieszą się metalowe ekspozytory, które porządkują prezentację kolczyków czy naszyjników. Metalowe wieszaki na biżuterię wykorzystywane są także do prezentacji bransoletek i pierścionków a także całych kompletów biżuterii.


Należy jednak pamiętać, że metalowe konstrukcje powinny być dostępne dla klientów, aby swobodnie mogli oni przyjrzeć się prezentowanej biżuterii. Zamykanie ich w gablotach mija się z celem. Należy pamiętać, że w gablotach powinny zostać zamknięte kolekcje biżuterii, które wymagają specjalnej oprawy. Najlepiej na jednej półce umieścić całe kolekcje biżuterii, tak aby klienci mieli możliwość obejrzenia każdego z jej elementów. – Ekspozytor nie może być dominującym elementem, gdyż jego funkcją jest uwypuklenie charakterystycznych cech kosztowności – mówi Katarzyna Miśkowska. – Biżuteria musi być widoczna, gdyż to ona jest tu najważniejsza – dodaje.  Karol Kulej