Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Diament i cyrkonia na zaręczyny | Polski Jubiler


Diament i cyrkonia na zaręczyny

Jeśli w salonie jubilerskim pojawia się klient chcący kupić pierścionek zaręczynowy, to niemal z całą pewnością można założyć, że będzie zależało mu na pierścionku z diamentem. W ciągu ostatnich paru lat w naszym kraju pierścionek zaręczynowy został utożsamiony z pierścionkiem z brylantem. Podstawowym kryterium wyboru stała się cena pierścionka. I śmiało można powiedzieć, że im tańszy pierścionek tym lepszy.

pws-2017-02t-13

Coraz częściej spotykamy się z sytuacją, że klienci kierując się ceną produktu wybierają pierścionki z cyrkonami, których ceny rozpoczynają się już od 400 złotych. Niestety w polskich salonach jubilerskich najlepiej sprzedają się pierścionki najtańsze a klienci nie przywiązują większej uwagi do jakości kupowanej przez siebie biżuterii.

Wiedza i cena

Klienci polskich salonów jubilerskich niestety nie mają odpowiedniej wiedzy, aby w pełni docenić walory biżuterii. Najlepiej sprzedają się diamenty najtańsze oraz kamienie syntetyczne. Jak podkreślają właściciele salonów jubilerskich najlepiej sprzedają się pierścionki zaręczynowe z cyrkonami. Brak wiedzy na temat kamieni jubilerskich powoduje, że klienci nie zdając sobie sprawy, czym tak naprawdę jest cyrkonia i decydują się właśnie na nią. Zakup cyrkonii dla producenta biżuterii to niemal nie zauważalny wydatek, kosztuje ona bowiem od 2 do 5 złotych za sztukę. Oczywiście poszczególne kamienie różnią się między sobą. Wszystkie cyrkonie jubilerskie można podzielić na cyrkonie: o barwach prostych, o barwach złożonych, dwubarwne, czarne, zmieniające barwę oraz brązowe. Cyrkonie o barwach prostych są bezbarwne, różowe, lawendowe, złociste, fioletowe, purpurowe, beżowe, pomarańczowe, oliwkowe, czerwone bądź czarne. Oczywiście najpopularniejszym rodzajem cyrkonii jest cyrkonia bezbarwna, gdyż doskonale imituje ona diament. Obrót cyrkonią jubilerską wynosi aż 80-90 proc. Należy zauważyć, że na polskim rynku pojawiają się także cyrkonie, które imitują inne niż diamenty kamienie jubilerskie, szczególnie popularne są te przypominające agat, chryzopraz czy masę perłową. Właściwości optyczne, wysoka twardość, niezwykle szeroka gama barw w połączeniu z bardzo niskim kosztem wytwarzania czynią z cyrkonii unikatowy surowiec jubilerski nie mający obecnie poważniejszego konkurenta. I tę zależność widać niemal we wszystkich salonach jubilerskich w Polsce.

Pierśc ionek z białego złota

Właściciele salonów jubilerskich podkreślają, że największym zainteresowaniem kupujących cieszą się pierścionki wykonane z białego złota. Po czasie kiedy najlepiej sprzedawały się pierścionki z żółtego złota, przyszła pora na białe złoto. – Najczęściej wybieraną oprawą jest oprawa punktowa, czyli taka w której brylant umieszczony w centralnym mie [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Karol Kulej