Zarząd BRIJU przyjął politykę dywidendową

Notowana na GPW jubilerska spółka BRIJU przyjęła politykę dywidendową. Począwszy od zysku za rok 2017, zarząd będzie rekomendować Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy wypłatę dywidendy w wysokości do 50 proc. zysku netto realizowanego przez segment detaliczny.

Segment detaliczny wyrobów jubilerskich – sklepy jubilerskie, osiągnął już trwałą rentowność i generuje dodatnie, stabilne przepływy operacyjne. Dzięki temu BRIJU może rozpocząć dzielenie się zyskami z działalności ze swoimi akcjonariuszami. – Realizowana przez nas strategia dynamicznego rozwoju sieci sklepów jubilerskich okazała się dużym sukcesem. Mamy już dobrą pozycję na rynku i możemy kontynuować rozwój, a jednocześnie rozpocząć dzielenie się zyskiem z akcjonariuszami BRIJU – mówi Przemysław Piotrowski, prezes BRIJU. Obecnie BRIJU posiada 45 salonów i w tym roku planuje otwarcie kolejnych kilkunastu placówek. Grupa ma już umowy na około 10 nowych otwarć w 2017 r. oraz pierwsze umowy na otwarcia w 2018 r. W 2016 r. BRIJU otworzyło 15 nowych salonów pod własną marką, dzięki czemu na koniec roku łączna powierzchnia sklepów wzrosła do 3,1 tys. mkw. z 2,2 tys. mkw. na początku roku. Ostatnim otwartym w zeszłym roku salonem był lokal w centrum handlowym „Sonata Park” w Sochaczewie. Wcześniej BRIJU otworzyło salony m.in. w Szczecinie, Poznaniu, Katowicach, Gliwicach i Mysłowicach. Na 2017 r. zaplanowano otwarcia nowych sklepów m.in. w Warszawie, Krakowie, Cieszynie i Tychach. 