Duże zmiany na rynku diamentów

W momencie, gdy świat obiegały informacje na temat zbliżającego się kryzysu finansowego, ekonomiści z całego świata wychwalali możliwości, jakie daje inwestowanie swoich oszczędności w diamenty.

pj_2009_09-5.jpg

Wydawały się one najlepszą lokatą kapitału i sposobem na przetrwanie niestabilnych czasów. Jednak najnowsze dane spływające z rynku światowego pokazują, że w pierwszych czterech miesiącach tego roku nastąpił spadek sprzedaży drogocennych kamieni nawet o 30 proc.


Najdroższy kamień na świecie

O diamencie można z pewnością powiedzieć, że jest najdroższym kamieniem na świecie. Gram diamentu jest ponad trzy tysiące razy droższy niż gram złota. Do niedawna wartość światowego rynku diamentów szacowano na ponad 150 miliardów dolarów. Jednak sytuacja diamentu dynamicznie się zmienia. W raporcie opublikowanym przez Research Channel Africa umieszczono informację, że WFDB (World Federation of Diamond Bourses) w październiku 2008 roku odwołała się do przedsiębiorstw górniczych, aby zmniejszyły dostawy surowca diamentowego.


Zdaniem federacji takie p [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Marta Andrzejczak