Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Biżuteria jednorazowa | Polski Jubiler





Biżuteria jednorazowa

Wyzwaniem, przed jakim stoi branża jubilerska, jest dostosowanie się do wymagań stawianych przez rynek. Moda na biżuterię modową sprawia, że twórcy muszą dostosować swoją ofertę do oczekiwań klientów i wymieniać kolekcje biżuterii z sezonu na sezon.

pws-2015-04a-16

Od branży jubilerskiej wymaga się, aby sprostała zmieniającym się na rynku tendencjom, czyli komponowała się z trendami w modzie odzieżowej. Powoli branżę jubilerską i odzieżową zaczynają dotyczyć te same prawa, m.in. sezonowości.

Nieustanne zmiany

Rynkiem rządzą klienci, którzy wymagają dużej różnorodności w kolekcjach biżuterii i szybszej wymiany asortymentu. Obserwując rynek biżuterii modowej można zauważyć wzrost liczby kolekcji w ciągu roku. Jeszcze do niedawna normą było wprowadzanie na rynek dwóch kolekcji rocznie, teraz niektóre firmy decydują się na wprowadzenie ich aż pięciu. Klienci oczekują, aby wprowadzana na rynek biżuteria wyróżniała się, była stosunkowo tania, a materiały użyte do jej stworzenia były dość dobrej jakości. Jak podkreślają specjaliści, najczęściej wybieranymi materiałami do produkcji biżuterii modowej jest plastik, tkanina oraz aluminium. Potrzeba błyskawicznego reagowania na potrzeby rynku sprawia, że znacznie skraca się czas od zaprojektowania kolekcji do jej dostawy. Szybkość tworzenia nowych kolekcji biżuterii powoduje, że projektanci mają coraz mniej czasu na dopracowanie kolekcji. Sprawia to, że designerzy stają się jednocześnie producentami, a często też sprzedawcami biżuterii. Chęć wypromowania marki oznacza, że projektanci biżuterii modowej wprowadzają na rynek co najmniej trzy kolekcje – basic lines, kolekcje medium – tzw. priced high street brands oraz high fashion brands. Podkreślenia wymaga fakt, że zalewanie rynku coraz to nowymi kolekcjami powoduje kłopoty z ich sprzedażą, a także magazynowaniem.

Im więcej tym lepiej

Klienci chętnie kupują nowe kolekcje biżuterii modowej, ponieważ wpisują się one w aktualne trendy. Wykorzystują je jako dodatek do ubrań, którymi tracą zainteresowanie wraz z pojawianiem się nowych kolekcji. Jak podkreślają specjaliści, biżuteria modowa z racji swojego przeznaczenia, dostępności oraz ceny staje się przedmiotem jednorazowym. Użytkownicy wyrzucają biżuterię modową nie tylko wówczas, gdy ta ulegnie zniszczeniu, ale także w momencie, gdy się im po prostu znudzi. Warto zauważyć, że na naszych oczach zmienia się sposób postrzegania biżuterii przez Polaków – z drogocennego przedmiotu wartego wieloletniego przechowywania staje się małowartościowym, sezonowym gadżetem. Część użytkowników biżuterii zaczyna ją postrzegać jedynie przez pryzmat modnej ozdoby, która zmienia się z sezonu na sezon.

Marta Andrzejczak