Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Amberif Design Award 2015 | Polski Jubiler





Amberif Design Award 2015

Dzieło autorstwa Marty Rżanek zostało nagrodzone przez jury pod przewodnictwem Roberty Bernabei podczas 19. Międzynarodowego Konkursu na Projekt Biżuterii z Bursztynem Amberif Design Award 2015. Zwyciężczyni otrzymała dziesięć tysięcy złotych ufundowane przez prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza.

pws-2015-04a-04

Komisja poddała ocenie 135 prac nadesłanych na konkurs pod hasłem „Mimesis“ przez 112 autorów z 18 krajów: Austrii, Belgii, Bułgarii, Brazylii, Chin, Danii, Finlandii, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Meksyku, Polski, Rosji, Słowenii, Turcji, Ukrainy, Wielkiej Brytanii, Włoch. Pierwszą nagrodę Amberif Design Award 2015 komisja przyznała artystce, która jak czytamy w uzasadnieniu, spełniła, trzy kryteria konkursu. Zaprezentowała oryginalną interpretację tematu, jej dzieło jest funkcjonalne, a także w nowatorski sposób zastosowała bursztyn. Praca przedstawia niekonwencjonalny sposób oprawienia bursztynu w skórę. Jury doceniło spójność pracy oraz jej surowość nawiązującą do trendu społecznego neo nomadic. Nagrodę Bursztynową ufundowaną przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników, czyli kilogram bursztynu, otrzymała Adriana Lisowska z Gdyni. Jej praca jest wielopłaszczyznową reprezentacją tematu mimesis. Jak zauważyło jury, artystka, wykorzystując odbicie, iluzję i kamuflaż, oferuje bezustanną transformację swego otoczenia. Natomiast Nagroda Srebrna – kilogram srebra – ufundowana przez KGHM Polska Miedź, przyznana została Andrzejowi Cofcie, który w swojej pracy podkreślił nowe pojmowanie mimesis w odniesieniu do ludzkiego ciała. Jury w uzasadnieniu werdyktu zauważyło, że kształt kropli odnosi się do pochodzenia bursztynu, zaś niekonwencjonalne miejsce noszenia tego przedmiotu odnosi się do współczesnej modyfikacji ciała.

pws-2015-04a-05

pws-2015-04a-06