Show u jubilera

W naszym kraju coraz większą popularnością cieszą się showroomy, miejsca przeznaczone głównie dla stylistów, w których prezentowane są najnowsze kolekcje odzieżowe. Projektanci biżuterii autorskiej coraz chętniej pokazują swoje prace w nowo powstałych przestrzeniach i zyskują tym samym nowych klientów.

pj-2014-05-13

Może warto stworzyć showroomy z biżuterią, gdzie poza prezentacją najnowszych kolekcji będzie istniała możliwość wypożyczenia kosztowności na sesje zdjęciowe.

Miejsce ekspozycji

Tradycyjnie showroomy to miejsce spotkania producenta odzieży ze stylistami, jednak ostatnio ich rola znacznie się poszerzyła. Poza prezentacją nowych kolekcji odzieżowych showroomy oferują także możliwość kupna prezentowanych kolekcji odzieżowych klientom „z ulicy” oraz stają się miejscem, gdzie odbywają się pokazy mody. Rola showroomu polega na promowaniu marek.

Z obserwacji rynku wynika, że w nowo powstałych showroomach coraz więcej miejsca przeznaczone jest na biżuterię. Poprzez ścisłą współpracę z twórcami biżuterii właściciele showroomów promują nowej kolekcje biżuterii w prasie, internecie i telewizji. Można powiedzieć, że showroom jest alternatywną formą reklamy dla producentów odzieży i biżuterii. Jak powszechnie wiadomo zaprezentowanie swojej biżuterii szerokiemu gronu potencjalnych klientów za pośrednictwem prasy czy telewizji jest przedsięwzięciem niezwykle kosztownym, a wstawienie swojej biżuterii do jednego z istniejących miejsc prezentacji nowych kolekcji jest wydatkiem znacznie mniejszym. Podkreślenia wymaga fakt, że w showroomie znajdują się kolekcje projektantów, którzy zdecydowali się na tę formę promocji swoich wyrobów. Właściciele showroomów starają się, aby prezentowane przez nich przed stylistami kolekcje były kompletne, a ich rolą jest wypożyczenie biżuterii i odzieży do sesji tematycznych przygotowywanych przez redakcje. Najlepsze polskie showroomy współpracują ze wszystkimi magazynami modowymi i shoppingowymi funkcjonującymi na naszym rynku medialnym.

Prezentacja kolekcji

Młodzi twórcy chcący zaistnieć na rynku powinni zastanowić się nad wprowadzeniem swoich kolekcji do showroomów. Zaprezentowanie swojej kolekcji w showroomie to nie tylko możliwość pokazania ich w prasie i telewizji. Profesjonalne showroomy oferują projektantom prezentacje kolekcji, promocję marki. Należy podkreślić, że właściciele showroomów, aby funkcjonować na rynku, muszą się wyróżniać. Aby wypromować swoich projektantów, szukają ciekawych aranżacji na zaprezentowanie kolekcji dziennikarzom, organizują pokazy w niekonwencjonalnych miejscach. Ich zadaniem jest odpowiednie wyeksponowanie kolekcji, dostosowanie press packu do wizerunku promowanej marki. Warto zauważyć, że głównym celem showroomu jest ogólnie pojmowany fashion marketing. Decydując się na zaprezentowanie swojej kolekcji biżuterii w showroomie należy liczyć się z kosztami, jednak, jak podkreślają ich właściciele młodzi projektanci traktowani są ulgowo. Mimo to należy liczyć się z wydatkiem rzędu trzech, czterech tysięcy miesięcznie. Jeśli wprowadzenie do showroomu swojej biżuterii wydaje się przedsięwzięciem zbyt kosztownym można, spróbować swoich sił i otworzyć swój własny punkt prezentacji kolekcji biżuterii.

Własna platforma

Projektanci biżuterii mogą pokusić się o stworzenie miejsca, w którym będą prezentowali nie tylko swoją biżuterię, ale także kosztowności oraz ubrania stworzone przez innych projektantów. Otwierając swój showroom należy pamiętać, że bierzemy na siebie odpowiedzialność za promocję prezentowanych produktów. Podpisując umowę z projektantami zobowiązujemy się do dbania o odpowiednią ekspozycję ich kolekcji oraz oprawę wizualną pokazów mody. Reasumując można powiedzieć, że należy przejąć na siebie odpowiedzialność za promocję nie tylko swojej biżuterii, ale także osób, które zdecydowały się wprowadzić do naszego showroomu swoje kolekcje. Należy pamiętać, że nie jest to jedyne rozwiązanie. Obecnie coraz popularniejsze stają się miejsca, w których poza promocją kolekcji istnieje możliwość kupna prezentowanych obiektów. W tym rodzaju działalności jako właściciele showroomu nie zobowiązujemy się do promowania marki projektanta, a jedynie do ekspozycji jego produktów w naszym punkcie. Ten rodzaj działalności jest platformą pomiędzy klientami, stylistami a projektantami i nie wiąże się z ponoszeniem wysokich kosztów zarówno dla właściciela showroomu, jak i projektanta chcącego zaprezentować w nim swoje nowe kolekcje. Nie można zapominać, że im więcej produktów i marek znajduje się w danym showroomie, tym większa szansa na sukces. Podkreślenia wymaga fakt, że showroom pełni także rolę galerii – każdy zainteresowany musi mieć możliwość obejrzenia prezentowanych produktów oraz porozmawiania na ich temat. Wydaje się, że rozmowa z dziennikarzami, stylistami i potencjalnymi klientami to jeden z najważniejszych celów działalności, gdyż dzięki niej poszerza się wiedza na temat biżuterii wśród społeczeństwa.

Wiktoria Wilk