Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

IIJS – jubilerskie serce Indii | Polski Jubiler







IIJS – jubilerskie serce Indii

W strugach monsunowego deszczu odbyła się w Mumbaju 31. edycja International India Jewellery Show, na której swoją ofertę, obejmującą głównie biżuterię i kamienie szlachetne, prezentowało 850 wystawców.

pj-2014-05-10

IIJS to miejsce prezentacji i obserwacji rozwoju hinduskiego przemysłu jubilerskiego. Każda kolejna edycja jest lepsza, z większą liczbą wystawców i lepszymi możliwościami promocji.

Sukces na międzynarodową skalę

Te pięciodniowe targi odbywające się w Bombay Exhibition Centre odwiedziło w dniach 17-21 lipca ponad 35 tys. gości z licznych regionów Indii oraz ponad 60 krajów, m.in. z Wielkiej Brytanii, Węgier, Chin, Hongkongu, Uzbekistanu, Rosji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Nepalu, Birmy, Iranu, Tajlandii i Bangladeszu. Organizatorzy nie kryli zachwytu. – W tym roku reakcje są naprawdę bardzo dobre, śmiało możemy uznać je za sukces. Ogrom pozytywnych reakcji pozwala mieć nadzieję, że w przyszłym roku będą one jeszcze bardziej międzynarodowe – podsumował Vipul Shah, dyrektor Gems & Jewellery Export Promotion Council (GJEPC). Entuzjastyczne reakcje organizatorów znajdują potwierdzenie w opiniach wystawców, którzy tegoroczne IIJS oceniają jako co najmniej tak samo dobre jak te w ubiegłym roku. Wśród pozytywów wskazują także lepszą organizację oraz znacznie wyższy poziom wzorniczy prezentowanej biżuterii, odchodzącej powoli od tradycyjnych wzorów. Bowiem rynek hinduski, gdzie biżuteria, zwłaszcza ta ślubna, jest bardzo ważnym elementem kultury i tradycji, zaczyna się zmieniać: rośnie zapotrzebowanie na wzory nowoczesne, europejskie, wpisujące się w światowe trendy mody. O tych zmianach w mentalności Hindusów wprawdzie się mówi, jednak jest to bardziej pieśń przyszłości, dlatego nie znalazły one widocznego odzwierciedlenia w strukturze wystawców: ci spoza regionu są nadal nieliczni, a ich „nowatorstwo” ogranicza się do mniejszych gabarytów ozdób wykonanych ze złota i zdobionych kamieniami szlachetnymi. Targowi gości e Mimo generalnego zadowolenia z przebiegu imprezy i jej wymiaru biznesowego, wystawcy zauważali jednak mniejsze niż jeszcze rok wcześniej grono odwiedzających. Niektórzy tłumaczyli to niefortunną datą imprezy (przesuniętą o kilka tygodni później), inni mało sprzyjającym ogólnym klimatem biznesowym. Ich zaniepokojenie wzbudziło mniejsze niż zazwyczaj zainteresowanie IIJS ze strony zagranicznych kupców, jednocześnie usprawiedliwiając to prawdopodobnymi wcześniejszymi zamówieniami złożonymi u hinduskich producentów diamentów, kamieni kolorowych i biżuterii podczas innych imprez targowych na całym świecie. Swoistą rekompensatą ich nieobecności była aktywność kupców z Chin, Tajlandii i innych krajów Dalekiego Wschodu.

Pokaz w stylu Bollywood

Branżowe targi India International Jewellery Show to jedno z najważniejszych wydarzeń targowych dla branży jubilerskiej w Indiach i regionie. To jeden z niewątpliwych sukcesów GJEPC, która od wielu lat podejmuje działania mające na celu zjednoczenie hinduskiej branży jubilerskiej i budowanie jej wizerunku jako największego na świecie dostawcy diamentów na wszystkie rynki świata. – Gospodarka Indii jest w fazie transformacji. Jako organizatorzy IIJS upatrujemy w tym szansy na większą promocję branży jubilerskiej nie tylko w kraju, ale i w skali międzynarodowej. Zmiany zachodzą także w sektorze kamieni jubilerskich i biżuterii w naszym kraju i mają one na celu ożywienie eksportu. Mamy nadzieję na pozyskanie większego centrum wystawienniczego w Bombaju, co umożliwi dalszy rozwój targom. 31. edycja IIJS to okazja do zaprezentowania całemu światu naszych osiągnięć, które pozwalają nam wierzyć w to, że już wkrótce Indie zyskają opinię centrum światowego designu w dziedzinie jubilerstwa. To jest właśnie nasz cel – mówił na otwarciu Vipul Shah. Wiele wskazuje na to, że nie jest to nierealne: zgodne z deklaracjami organizatora targi miały wzrosnąć w tym roku o 15-20 procent. Tyle samo – miała wzrosnąć wartość transakcji na rynku jubilerskim, którego wartość jest szacowana na 55 miliardów rupii. Tradycyjnie już targom towarzyszył ekskluzywny pokaz biżuterii wybranych hinduskich producentów, w którym – wzorem lat ubiegłych – wzięły udział gwiazdy Bollywood.