Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Malarstwo i rzeźba w sklepie z biżuterią | Polski Jubiler





Malarstwo i rzeźba w sklepie z biżuterią

Na polskim rynku otwiera się coraz więcej sklepów oferujących biżuterię. Butiki, galerie z biżuterią artystyczną oraz sklepy z kosztownościami pojawiają się przy ulicach polskich miast i miasteczek. Już niemal wszędzie można kupić biżuterię, która wpisuje się w najnowsze trendy modowe.

pj-2013-05-15

Podkreślenia wymaga fakt, że coraz częściej właściciele sklepów, chcąc wyróżnić się na rynku, wprowadzają do sklepów dodatki i akcesoria modowe, ubrania, a także malarstwo czy rzeźbę. Można spotkać się z sytuacją, w której w sklepie z biżuterią można wypić kawę czy zjeść ciastko.

Ubrania i dodatki


Właściciele butików z odzieżą polskich projektantów wprowadzają coraz chętniej biżuterię autorską. Niejednokrotnie projektanci odzieży współpracują z projektantami biżuterii i wprowadzają na rynek skorelowane kolekcje. Biżuteria autorska cieszy się coraz większym zainteresowaniem kupujących, którzy traktują ją jako modny i ekstrawagancki dodatek do swoich ubrań. – Jeśli klienci decydują się na zakup nowoczesnego ubrania, którego cena niejednokrotnie przewyższa wartość dwóch czy trzech średnich krajowych pensji, to nie powinno dziwić, że zależy im na biżuterii niekonwencjonalnej, biżuterii „z metką” – mówi dr Marek Nowotnik, ekonomista. – Klienci nie liczą się z ceną i chcą otrzymać produkt najwyższej jakości, a także chcą, aby ich biżuteria wyróżniała się, podkreślała ich styl – dodaje. Wymagania klientów sprawiają, że projektanci biżuterii dostosowują się do ich potrzeb, niejednokrotnie tworząc pod konkretny projekt bądź ubranie. Dlatego też w ekskluzywnych butikach odzieżowych można znaleźć biżuterię najważniejszych i najbardziej uznanych na polskim rynku jubilerskim projektantów. Podkreślenia wymaga fakt, że projektanci biżuterii do butików wprowadzają nie tylko biżuterię sygnowaną swoim nazwiskiem, ale także różnego rodzaju dodatki wykonane z kamieni szlachetnych. W ofercie można znaleźć oryginalne etui na telefony komórkowe, pendrive’y, projektanci wzbogacają kamieniami szlachetnymi torebki, paski, czy nawet ubrania.

Obcowanie ze sztuką

– Na polskim rynku można coraz częściej spotkać się z galeriami z biżuterią autorską, gdzie poza kosztownościami można znaleźć współczesną rzeźbę i malarstwo – mówi Marek Nowotnik. – Odwiedzającym zależy bowiem coraz częściej nie tylko na zapoznaniu się z twórczością współczesnych artystów, ale także na możliwości zakupu nowoczesnych dzieł sztuki, nie tylko jubilerskiej – dodaje. Zrównanie w przestrzeni galerii współczesnej biżuterii, malarstwa i rzeźby wpływa pozytywnie na odbiór poszczególnych dzieł sztuki. Dzieło sztuki złotniczej jest bowiem traktowane tak samo jak dzieło sztuki malarskiej, a klienci chętniej inwestują w nie swoje pieniądze. Nie można zapominać, że właściciele galerii coraz chętniej decydują się na organizowanie wernisaży, w momencie wprowadzenia nowej kolekcji biżuterii. – Przeprowadzenie wernisażu nowej kolekcji biżuterii danego twórcy bądź ukazanie całości jego twórczości artystycznej stwarza możliwość rozmowy na temat współczesnej sztuki złotniczej, podkreślenia jej wyjątkowości – mówi Marek Nowotnik. – Wernisaż pozwala także na przyciągnięcie do galerii nowych klientów, którzy są zainteresowani sztuką współczesną i inwestycją w nią – dodaje.