Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Design w przystępnej cenie | Polski Jubiler





Design w przystępnej cenie

Rozmowa z Anną Kruk, projektantką biżuterii i współwłaścicielką marki Ania Kruk. Ania Kruk to marka stworzona przez Annę i Wojciecha jr, dzieci Wojciecha Kruka, twórcy W.Kruk, najbardziej znanej marki jubilerskiej w Polsce.

Polski Jubiler: Marka Ania Kruk na polskim rynku biżuteryjnym pojawiła się stosunkowo niedawno, ale już spotkała się z dużym uznaniem i co ważne z entuzjastycznym przyjęciem przez Polki. Czym marka pani biżuterii wyróżnia się na tle innych projektantów?

Anna Kruk: Miło mi to słyszeć. Faktycznie, spotykamy się z bardzo ciepłymi reakcjami. Mam wrażenie, że dotychczas w Polsce brakowało takiej marki, która proponowałaby oryginalną i dizajnerską biżuterię, ale w przystępnych cenach. Na rynku z jednej strony mamy klasycznego jubilera oraz galerie autorskie, a z drugiej biżuterię sprzedawaną w sieciach odzieżowych, która najczęściej jest sprowadzana z Azji i wytwarzana ze słabej jakości materiałów. Przestrzeń pomiędzy tymi dwoma biegunami zapełniały dotychczas małe marki projektanckie, które oferują tylko jeden produkt (w zależności od technologii w jakiej pracują): sznurkowe bransoletki z zawieszką, bransoletki na gumce z kamieni naturalnych, drobne bransoletki wyginane z drutu, itd. My postawiliśmy na zbudowanie marki nie na jednym produkcie, ale na całym wachlarzu kolekcji, tak jak to jest w dużych sieciach.

Pani kolekcje biżuterii pokazują, że można stworzyć swój indywidualny styl tworzenia biżuterii. Ile czasu zajęło pani znalezienie własnej drogi w świecie biżuterii?

Myślę, że szukanie własnej drogi nigdy się nie kończy. Ja jestem dopiero na początku tego procesu. To niesamowite, ponieważ patrząc wstecz, widzę jak bardzo rozwinęliśmy się przez ten rok. Każda kolekcja to nowe wyzwania, nowe problemy, które trzeba rozwiązać. Znajdujemy inne materiały, lepsze sposoby zabezpieczania metalu, próbujemy sił w nowych technologiach. Myślę, że widać to w naszej biżuterii. Eksperymentujemy, ale stoi za tym dogłębna wiedza złotnicza i znajomość procesów produkcyjnych – a to dzięki panu Pawłowi Krygierowi, złotnikowi z wieloletnim doświadczeniem, z którym współpracuję.

Dla kogo pani tworzy biżuterię?

Nie kierujemy się tylko do jednego odbiorcy, nie ograniczamy do jednego stylu. Wręcz przeciwnie, planuję kolekcje w taki sposób, żeby by [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Rozmawiała Marta Andrzejczak