Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Brylanty | Polski Jubiler





Brylanty

Większość klientów salonów jubilerskich decydując się na zakup pierścionka zaręczynowego wybiera biżuterię z diamentami bądź cyrkoniami. Tradycyjna złota biżuteria z białymi kamieniami sprzedaje się najlepiej, co w czasie kryzysu jest dobrą wiadomością, gdyż właściciele sklepów jubilerskich mogą racjonalnie inwestować swoje środki finansowe w typowe pierścionki zaręczynowe.

pj-2013-03-20

Klienci salonów jubilerskich najczęściej wybierają pierścionki z brylantami, których cena nie przekracza ośmiuset złotych, i cyrkoniami, na które przeznaczają nie więcej niż czterysta złotych.

 

Moda na rynku jubilerskim

- Coraz częściej młodzi ludzie odchodzą od tradycyjnego wzoru pierścionka zaręczynowego z jednym kamieniem – mówi Zbigniew Górecki, prezes firmy Górecki. - Systematycznie wzrasta zainteresowanie pierścionkami zaręczynowymi – wizerunkowymi z kolorowym kamieniem szlachetnym – dodaje. Moda na rynku pierścionków zaręczynowych powoli się zmienia. Klienci coraz odważniej sięgają po biżuterię oryginalną, podkreślającą ich osobowości i sposób bycia. Wpływ na taki stan rzeczy ma z całą pewnością pojawienie się na polskim rynku, za sprawą marek Lilou i Pandora, biżuterii personalizowanej. Nie można zapominać, że Polacy także niezwykle chętnie czerpią wzorce płynące zza granicy. Dzięki temu nietypowe pierścionki zaręczynowe znajdują większą rzeszę zwolenników. - Z jednej strony jest to odchodzenie od tradycji – mówi Zbigniew Górecki. - Z drugiej strony zjawisko to wywołane jest pewną modą oraz wydarzeniami, jakie dzieją się w środowisku znanych ludzi, celebrytów.

Za przykład można podać modny w ostatnim okresie wzór pierścionka zaręczynowego z szafirem - wzór księżnej Kate Middleton – dodaje Górecki. Moda na biżuterię z kamieniami szlachetnymi zmienia się, bardzo trudno wskazać preferencje konsumenckie w tym segmencie rynku. Zainteresowanie pierścionkami zaręczynowymi z kolorowymi kamieniami zależy od preferencji danej osoby oraz zasobności portfela klienta.

– W Polsce zainteresowanie klientów pierścionkami z kolorowymi kamieniami szlachetnymi jest uzależnione od ceny biżuterii – mówi Bogdan Wyżykiwiecz, właściciel salonu Jubiler. – Jeśli klient za niższą cenę może otrzymać biżuterię z diamentem, boi się kupić biżuterię z rubinem czy szafirem – dodaje. Na kolorowe kamienie szlachetne w biżuterii decydują się osoby doskonale wiedzące czego chcą. Niemniej jednak właściciele salonów jubilerskich, poza kolekcjami tradycyjnych pierścionków zaręczynowych, powinni posiadać w swoim asortymencie biżuterię z rubinami, szafirami i topazami. - W tym sezonie w salonach jubilerskich nie może zabraknąć oczywiście pierścionków z szmaragdem, gdyż w tym sezonie modny jest zielony kolor – podkreśla Zbigniew Górecki.

 

Pierścionek na życzenie

Klienci, szczególnie w czasie kryzysu, rzadko decydują się na zamawianie pierścionka zaręczynowego na życzenie. Projektowanie biżuterii cieszyło się dużą popularnością wśród klientów polskich salonów jubilerskich, jednak dodatkowe koszty związane z usługą spowodowały odwrócenie się tej tendencji. Niemniej w większości salonów i galerii jubilerskich klienci mogą próbować swoich sił jako projektanci. Najczęściej wykorzystywanym przez pracowników salonów jubilerskich sposobem, aby spełnić oczekiwania najbardziej wymagających klientów, jest zakup profesjonalnego urządzenia do projektowania komputerowego. Dzięki tej technologii można przygotować wizualizację projektu i pokazać ją klientowi. – Przy pomocy komputerowej wizualizacji znacznie łatwiej spełnić oczekiwania klientów – mówi Bogdan Wyżykiewicz. – Niemal w każdym salonie znajduje się już drukarka, która stworzony komputerowo plik drukuje w formie prototypu z żywicy światłoczułej, który w zwykłym procesie odlewniczym może być przekształcony na wyrób wykonany w złocie – dodaje.

Nowoczesne rozwiązania dają klientowi możliwość uczestniczenia w procesie tworzenia biżuterii od projektu aż po wykonanie. Klient może samodzielnie, pod okiem fachowca, wprowadzać w swój projekt zmiany i doskonalić go zgodnie z oczekiwaniami.

Początkowo zakup oprogramowania do projektowania biżuterii oraz drukarki prototypu może wydawać się marnotrawieniem pieniędzy, jednak na dłuższą metę rozwiązanie to może przynieść wiele korzyści. – Samodzielne projektowanie pierścionka zaręczynowego nie jest to jeszcze tak bardzo powszechne i często praktykowane – mówi Zbigniew Górecki. – Natomiast przy wykonywaniu obrączek ślubnych częściej spotykamy się z indywidualnymi projektami. Pomimo ogromnej oferty w segmencie obrączkowym klienci bardzo często wykazują się niesamowitą kreatywnością, projektując zaskakująco ciekawe wzory – dodaje. Nie można zapominać także, że możliwość zaprojektowania pierścionka zaręczynowego łączy się z większym zarobkiem dla salonów, a także możliwością poznania i czasami nawet przejęcia ciekawego pomysłu na pierścionek zaręczynowy. Koszt samodzielnego zaprojektowania biżuterii to wydatek od 600 do 1200 złotych. Podkreślenia wymaga fakt, że osoby, które decydują się na zaprojektowanie i wykonanie pierścionka, nie są w swoich projektach ekscentryczne.– W swojej pracy rzadko spotykam się z osobami, które domagają się autorskich rozwiązań w zakresie projektu obrączki czy pierścionka zaręczynowego, zazwyczaj ich projekt koncentruje się na zmianie kamienia i jego oprawy w pierścionku, który znajduje się w mojej kolekcji – mówi Bogdan Wyżykiewicz.


Marta Andrzejczak