Salon urządzony z pomysłem na sprzedaż

Odpowiednio dobrany wystrój salonu jubilerskiego nie powinien opierać się tylko na eleganckich drewnianych ladach czy przeszklonych gablotach, w których zamknięta jest biżuteria. Właściciele salonów jubilerskich powinni zadbać, aby biżuteria znajdująca się w ich salonie była odpowiednio oświetlona a sam salon nie wprawiał potencjalnego klienta w zakłopotanie.

pj_2011_10-46.jpg
Sklep firmy Apart w Warszawie


Biżuteria większości klientów kojarzy się z luksusem a salon jubilerskim z miejscem, gdzie można z nim obcować. Jednak, jak podkreślają klienci salonów jubilerskich, w większości z nich nie można poczuć się swobodnie ani też dokładnie zastanowić się nad zakupem.


Salon z duszą

Zaprojektować salon jubilerski jest niezwykle trudno. Z jednej strony należy bowiem zabezpieczyć biżuterię przed ewentualną kradzieżą, z drugiej udostępnić ją kupującym. Doskonałym rozwiązaniem wydają się być przeszklone gabloty, w których potencjalnemu klientowi prezentowana jest biżuteria. Jednak mimowolnie dzięki takiemu rozwiązaniu budowany jest dystans pomiędzy przedmiotem a klientem. W dzisiejszych czasach konsumenci przyzwyczajeni są do możliwości „wypróbowywania” towarów, które zamierzają kupić, w salonie jubilerskim taka możliwość jest im najczęściej odbierana. Mogą „podglądać biżuterię” przez szybę a jeśli chcą ją przymierzyć musi towarzyszyć im przy tym sprzedawca. Dlatego też większość klientów salonów jubilerskich czuje się zakłopotana wizytą w sklepie z kosztownościami. – Niektórych rozwiązań stosowanych w salonach jubilerskich nie można uniknąć z obawy przed kradzieżą – mówi dr Katarzyna Miśkowska, specjalistka ds. marketingu. – Można jednak ułatwić klientowi dokładne obejrzenie przedmiotu poprzez stosowanie dużych przeszklonych regałów, w których ustawione są ekspozytory z biżuterią – dodaje. Błędem, jaki często pojawia się w salonach jubilerskich, jest nagromadzenie dużej ilości biżuterii, która nie koresponduje ze sobą. – Zazwyczaj na witrynie jubilerskiej, która składa się z pięciu półek, umieszczone jest około sześćdziesięciu egzemplarzy biżuterii – mówi dr [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Wiktoria Wilk